Olen miespuolinen ja Herpes 2:sen kantaja. En tiennyt Herpeksestäni vuosikausiin mitään, kunnes ensimmäiset oireet tulivat ja ne tulivatkin yllärinä. Olen ollut naimisissa kohta 27 vuotta. Yhtään syrjähyppyä en ole tehnyt ja toivon mukaan, ei vaimonikaan. Ennen avioliittoa oli minulla satunnaisia suhteita, joskaan en välttämättä ollut niihin aikoihin vielä kovin kokenut rakastaja, vaan enemmänkin hain kokemuksia tyttösistä ja seurusteluista.
Ensimmäiset oireet alkoivat ilmaantua vasta 23 vuoden jälkeen kutinana ja kirvelynä esinahan alla. Kipua liittyi siihen myös ja tuska oli ajoittain helvetillinen. Ilmeni myös pieniä haavautmia terskani pinnalla, jotka vuosivat verinestettä. Virtsatietulehduksia ilmeni myös ja viljely virtsasta tehtiin. Sain terveyskeskuslääkäriltä reseptin antibioottiin. Tuntui helpottavan kuurin jälkeen tuo jatkuva virtsaamisen tarve, mutta jonkin ajan päästä oireeni pahenivat entisestään. Virtsaviljelyssä ei kuitenkaan näkynyt mitään muuta, kuin vain hieman verta virtsan seassa. Menin urologille. Sain lähetteen verikokeisiin Otettiin herpes simplex-koe ja selvisi, että kannoin kumpaakin herpes-tyyppiä 1 ja 2.
Urologin mukaan kokeesta havaittiin, että minulla oli vanha Herpes2 virus ja kun kerroin, että minulla ei ollut muita "seksi-kokemuksia", kuin ennen avioliittoani "satunnaisia yrityksiä" , vajaan 25 vuoden takaa, riitti sekin. Olin siis todennäköisesti ollut kantajana kaikki nämä vuodet.
ja nyt todennäköisesti elämäntilanteessani tapahtuneiden suurien. raskaidenkin muutosten vuoksi, virus heräsi eloon ja aiheutti em. ikävät vaivat. Nyt vaivat ovat uusineet 4kertaa ensimmäisten oireiden alettua n. 1,5 takaperin. Kerroin välittömästi vaimolleni, kun ensimmäiset oireeni ilmaantuivat. Siinä samassa hän paljasti, että hänelläkin oli ollut erinäisiä haavaumia, rakkuloita, kirvelyä, kutinaa ja vuotoa, joita hän oli aina pitänyt osana "naisten hormonaalisina vaivoina", joita joskus ilmaantui. Niihin liittyi aina myös virtsatulehduksia. Nyt hänenkin käydessä
lääkärin vastaanotolla, todettiin hänenkin kantavan ja kärsivän samasta vaivasta kuin minä.
Loppukädessä, luulen minun olleeni kantajana, kun näinkin pitkään, siis vuosikausia olin oireeton. Vaimoni väittää kiven kovaa, ettei hän ole pettänyt avioliittomme aikana, joten miksi edes olisin uskomatta häntä.., tosin, onhan hänelläkin ollut elämää ennen avioliittoamme ja mistä minäkään voin olla 100% varma, etten olisi saanut virusta häneltä. Mutta kun hänellä ei kuulemma ole aiemmin ollut mitään oireita, siis ennen minua, (ainakin hän väittää niin), luotan häneen. Lääkärin mukaan, kaikki saattaa kuitenkin olla mahdollista, myös vaimoni osalta. Monilla kun virus lymyää jossain tuntohermosoluissa pitkiäkin aikoja, ennenkuin ärhäköityy ja alkaa antamaan oireita olemassa olostaan. Toisilla kun ei ole oireita lainkaan ja silti sattavat tartuttaa viruksen tietämättään muille. En puolustele itseäni millään lailla, enkä myöskään sinun kumppaniasi, jolta herpeksen sait, mutta ehkä hänkin on ollut tietämätön viruksestaan, ellei oireita ole ollut.... Ikäviähän nämä tällaiset herpekset ovat, etenkin tämä 2 tyypin ja naisilla kuulemma oireet ärhäkkäämpiä ja toistuvat useammin, mutta tähän ei onneksi kuole vaikka muuten fitti sairaus onkin. Toivon tsemppiä elämääsi.