2 vaiko 3 lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orvokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Orvokki

Vieras
Meillä on kaksi lasta (3 v. ja 1,5 v.) ja mietin lähes päivittäin, että mitä jos olisi kolmas. Mietin toisaalta, että riittääkö sitten tarpeeksi aikaa ja huomiota jokaiselle? Ehtiikö auttaa kaikkia kun ovat kouluiässä jne. Raha-asia ei ole ongelma, sen pitäisi kyllä riittää.
Meidän lapset ovat samaa sukupuolta. Olisi aika mielenkiintoista, jos kolmas olisikin eri sukupuolta! Mutta kolmas tätä samaa sorttia olisi kanssa ihana... Vai olisikohan sittenkin parempi koittaa saada näistä kahdesta kunnon kansalaisia, keskittyä heihin, eikä haaveilla lisää lapsia?
Vaikeaa, vaikeaa! Jos päättäisimme yrittää kolmatta, niin ei sillä olisi mikään kiire, olemme nuoria jne mutta kovin suurta ikäeroa en haluaisi kolmannelle kuitenkaan.

Millaisia mietteitä teillä kahden lapsen vanhemmat on?

Lapset kasvattaa vanhempansa soputumaan erilaisiin tilanteisiin, varmasti riittää jokaiselle aikaa ja rakkautta kun sen vaan järjestää niin. En kuulu kohderyhmääsi koska mulla on kolme lasta..

me ollaan päädytty kahteen lapseen, molemmat on tyttöjä.
mutta yksi esimerkki aluksi, yleensä nämä lomapaketit ja muutkin tarjoukset käsittävät vain 2 aikuista ja 2 lasta :D
tosin meidän valintaan että jäädään kahteen lapseen on toki monia muitakin vaikka nuoria olemmekin.

Meillä on kaksi poikaa, 2v8kk ja 9kk. Nyt pidetään vähän taukoa vauvailussa että saan koulun loppuun mutta kyllä mulla sellainen palava vauvakuume on edelleen että jossain vaiheessa haluan ainakin yhden vielä..ellei sit kahta.

Uskon että se tunne tulee vahvana kun ei enään lapsia enempää halua..sitä odotellessa :D

Meillä on kolme lasta, 4v 2kk, 1v 8kk ja 4kk....yks tyttö ja kaks poikaa. Rakkautta riittää kyllä kaikille! Jokainen on ihan omanlainen persoona ja se tekee tästä hirmu hienoa, kun kullakin on ne hyvät ja huonot puolet. Välillä tulee tietysti tilanteita, ettei jokasen tarpeita pysty tyydyttämään samantien, vaan täytyy hoitaa kiireisin ensin, mutta sehän on vain hyvä....ei elämässä muutenkaan kaikkea saa heti, niin oppiipahan kärsivällisyyttä pienestä pitäen :) Kahden lapsen jälkeen mulla oli vielä sellanen olo, että "homma" on kesken, mutta nyt kolmen lapsen äitinä voin todeta, että perhe on tässä, niin sanotusti valmis.

kolmannesta vielä vuosi takaperin, mutta mies ei lämmennyt tuolloin. Nyt kuukausien saatossa onkin alkanut tuntua, että näin on hyvä, eikä meille enää todennäköisesti lapsia ole tulossa. Jotenkin ei ole enää yhtään sellainen olo, että perheemme olisi yhtään "vajanainen", vaikka lisää lapsia ei tulisikaan. Tämä johtuu varmasti siitä, että vuoden sisälle kuopuksen persoonallisuus on tullut enemmän esille koko ajan.

Nautimme näistä kahdesta ihanasta lapsesta!

meillä kaksi poika 3v8kk ja 2v1kk ja pikkuhilja alkaa toi kolmas hiipimään mieleen. Toisaalta haluisin kolmanne lapsen, tuntuu että se olisi hyvä määrä ja olisi yhden pienen ihmisen verran enemmän rakkautta. Toisaalta tuntuu taas että nämä kaksikin riittäisi.... En haluaisi kovin pitkä ikäeroa ja näin pitäisi kait kolmatta kohtapuolin ruveta yrittämään. Toisaalta taas haluaisin pitää taukoa tästä kotiarjesta (pojat aloittavat syksyllä päiväkodin) ja nauttia helpommasta elämästä näiten jo aikas isojen poikien kanssa.. En tunne haluvani olla sitottua vauvaan taas 24/7, vaikka toisaalta se olisi ah niin ihanaa... Tämä on vaikeeta!

Meille on vasta toinen tulossa ja mietin jo että "hankitaanko" se kolmaskin. Esikoinen ja tämä toinen tulevat olemaan samaa sukupuolta mutta ei minulle se kolmas merkitse sitä että yrittäisin sitä toista saada, vaan mielelläni ottaisin kolmannen samaa sorttia. Mä oon sitä mieltä että siinä se menee kolme missä kaksikin. Onpahan leikkikaveria ja aikuisenakin mukava kun on useampi sisarus.

Yhteistyössä