2-vuotiaan koko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Peppi28

Vieras
heippa. Voi olla moneen kertaan koluttu aihe, mutta ajattelin kysyä tälläistä: Käytiin 27.8.04 tytön 2 vuotis neuvolassa vasta, ja neitin mitat oli 80cm ja 10,9kg. Joudutaan nyt jonnekin tarkkailuun kun ei pituutta ollut tullu tarpeeksi, vajaassa vuodessa 7cm..

Kun geenejä ajatellaan minä 162cm ja lapsen isä 160cm, on aikalailla sukunsa pisimpiä eli näitä kohtia ajatellen meidän lapsista todellakaan ei tule mitään koripalloilijoita!! :)

Miten teidän muiden 2v?

Minä olen onneksi aina osannut päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos nämä kaikenlaiset käyrät ja mitä jo pitäisi osata ja plaaplaa....

:)

Hei :) Teidän omiin pituuksiin nähden on ehkä ymmärrettävää. Mutta aika lyhyeltä tuntuu 80cm 2-vuotias. Varsinkin jos synttärit jo ohi. Meil ei vielä 2v-neuvolaa ole ollut, mutta 1,6v neukassa oli 85cm.

Ni että otahan jatkossakin rauhallisesti, älä hermostu tosta seurannastakaan. Sehän on tosiaan vasta seurantaa ja mun mielestä hyvä että tarkkailllan että kaikki on kunnossa. :)

:) Kiitos

se just on aina kun ollaan neuvolassa käyty ja huokailtu (täti siis) sitä pituutta, ja 100 kertaa olen meidän pituudet kertonu, mutta ei

Mä mietin että miten ja mitä se tarkkailu oikein tarkottaa ja mitä siellä tehdään??

Venyttääkkö ne meinaa :) :) vitsi vitsi

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 21:00 Peppi28 kirjoitti:

se just on aina kun ollaan neuvolassa käyty ja huokailtu (täti siis) sitä pituutta, ja 100 kertaa olen meidän pituudet kertonu, mutta ei

Mä mietin että miten ja mitä se tarkkailu oikein tarkottaa ja mitä siellä tehdään??

Pyydäppä neuvolassa piirtämään teidän vanhempien kasvukäyrät (jos neuvolakortit tallella)...voi olla aivan samoilla käyrillä :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 22:19 niina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2006 klo 21:00 Peppi28 kirjoitti:

Pyydäppä neuvolassa piirtämään teidän vanhempien kasvukäyrät (jos neuvolakortit tallella)...voi olla aivan samoilla käyrillä :)
Mä just katsoin vastauksesi luettua mun vanhan neuvolakortin, on lasten kans samassa kuoressa (asiaan liittyvä :laugh: ) olen itse ollut 2v 86cm ja 12,7kg on se tyttö sit vähän lyhyempi, isän korttia ei tiiä onko tallessakaan....

Maanantaina käytiin tytön kanssa 2v neuvolassa ja mitat oli 86.5cm ja 10.5kg. Hoikka tyttö, mutta eipä tuo neuvolatäti mitään suurempia valittanut tuosta painosta...

Meidän 2 v poika on 84,5 cm ja 11,9 kg. Tädin mielestä ihan ok, ite olin vähän pettynyt kun on lyhyt, mut eipä siitäkään koripalloilijaa voi tulla kun vanhemmatkin on lyhyitä.

meillä oli poika 2v2kk neuvolassa 95cm ja 15 kiloa. Suvussa on paljon ns. jättiläismiehiä :D Ap:n kantsii vaan päästää terkan puheet ohi korvien. Jos lapsi on muuten terve (syö, nukkuu ja leikkii normaalisti), niin en olisi huolissani.

Menee aiheen vierestä, mutta kattelin just omaa neuvolakorttiani eilen ja oon ollut 2-vuotiaana 84 cm ja kolmen vanhana 91,5 cm "pitkä". Aika jäti tosiaan!! :laugh:

Ja meillä tyttö on samaa kaliiberia. Oli vuoden ikäsenä saman mittanen, ku iteki oon ollut (71 cm) ja taitaapa aika lähellä olla toi 80 cm meilläki kaksivuotiaana ens kesänä. Tuskin paljo yli menee ainakaan. Mutta tyttö on syntymämittojaan myöten pieni, mä oon ollut vaan kitukasvunen syntymän jälkeen. :p

Yhteistyössä