M
meno temppuilua
Vieras
Mitä tehdä 2v. lapsen kanssa, joka selvästi vielä tarvitsee päiväunet, mutta ei kertakaikkiaan halua nukkua?! Ei siinä ole mitään muuta, kun pysyisi sängyssä eikä lähtisi jatkuvasti vaeltelemaan ja leikkimään. Minä olen tähän saakka nukuttanut aina vieressä makoilemalla, muttei se muuta asiaa. Normaalisti on jääty kiltisti edes sänkyyn, mutta nyt ei millään. Mikään ei elämässä ole muutoin muuttunut radikaalisti.
Jos hän ei nuku päivällä sitä kahta tuntia, on yöllä aivan sekaisin ja nukkuu tosi levottomasti. Päivällä en tänään jaksanut enää taistella vaan ajattelin että älä sitten nuku.
Loppuiltapäivästä oli aivan seis, itki ja huusi sekopäisenä eikä jaksanut syödä iltaruokaakaan, puhumattakaan että iltapuurokin jäi tänään välistä. Itsekin hermostuin ja tuli karjaistua, mistä on tietysti paha mieli, ja toisen väsynyt itku vaan yltyi. Vanhat rutiinit heittävät nyt totaalisesti häränpyllyä ja olen siitä vähän neuvoton.
Lapsi nukahti sitten yhtäkkiä olkkarin matolle kuuden jälkeen katsottuaan pikkukakkosen. Yritän jatkaa tuosta suoraan yöunille... Saa nähdä onnistunko, vai meneekö koko yö temppuiluksi. Huokaus.
Onko muilla vastaavaa? Tai antaa jotain vinkkejä nukahtamiseen.
Jos hän ei nuku päivällä sitä kahta tuntia, on yöllä aivan sekaisin ja nukkuu tosi levottomasti. Päivällä en tänään jaksanut enää taistella vaan ajattelin että älä sitten nuku.
Loppuiltapäivästä oli aivan seis, itki ja huusi sekopäisenä eikä jaksanut syödä iltaruokaakaan, puhumattakaan että iltapuurokin jäi tänään välistä. Itsekin hermostuin ja tuli karjaistua, mistä on tietysti paha mieli, ja toisen väsynyt itku vaan yltyi. Vanhat rutiinit heittävät nyt totaalisesti häränpyllyä ja olen siitä vähän neuvoton.
Lapsi nukahti sitten yhtäkkiä olkkarin matolle kuuden jälkeen katsottuaan pikkukakkosen. Yritän jatkaa tuosta suoraan yöunille... Saa nähdä onnistunko, vai meneekö koko yö temppuiluksi. Huokaus.
Onko muilla vastaavaa? Tai antaa jotain vinkkejä nukahtamiseen.