2-vuotiaan päiväunista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Onko kovinkin "vaarallista" jos tuon ikänen ei nuku enää päikkäreitä? Se on ihan toivotonta touhua, jos aamulla nukkuu vähänkin pidempään ei päikkäreille saa menemään. Muutenkin on hankalaa, nukahtaa siihen aikaan kun jo pitäs heräillä. Jos nukkuu yli tunnin on yöunille meno ihan helvetillistä tuhtaamista... Ja ei tasan nuku jos äiti ei ole vieressä, ei auta vaikka kantais takasin sänkyyn sata kertaa, hirveen huudon kanssa tulee aina sängystä pois.

Olis ihan superkivaa jos sais joskus illalla katella telkkaria rauhassa ennen omaa nukkumaan menoa. Tuon nukutuspelleilyn jälkeen sitä ei vaan jaksa muuta kun sänkyyn kaatua...

Meillä yritti tuo nyt 4v tuota samaa.Mutta minä pidin siitä kiinni,että sängyssä on oltava tunti,sitä ennen en antanut tulla pois,koska minä halusin sen lepohetkeni päivällä.Ja se auttoi,se meni ohi,nukkuu nytkin päiväunet satunnaisesti ja jokapäivä on lepohetki.

Niinä päivinä kun 2v ei nukkunut,niin pidin sitten väkisin hereillä ja laitoin seitsemän maissa nukkumaan.

Jos ei nuku, ei nuku, nou paniikki. Pääasia on, että järkkäät lapselle joka päivä samoihin aikoihin rauhoittumishetken (tyyliin 30 min.); nukahtaa jos on nukahtaakseen. Jos ei nukahda, ei tarvitse silloin unta päivällä.

No eipä tuohon kuole ;) Itse huomaat mikä paras rytmi. Meillä 2v5kk ei joskus nuku päikkäreitä jos on nukkunut aamulla pitkään. Mutta silloin on yleensä kiukkuinen ja levoton sitten illalla. Melkein aina päikkäreille, koska muuten se tipahtaa kuuden aikaan, ja siitähän ei hyvää seuraa (sitten se joko herää uudestaan klo 20 eikä tietty mene enää nukkumaan, tai jos nukkuu aamuun, epätodennäköistä, niin se herää sitten viideltä, jee ). Meillä herää aamulla 9-10 aikoihin, päikkärit n.14-15 tai 15-16, ja illalla nukkumaan 21-22. Toimii *meillä* hyvin. Jaksamista!

Yhteistyössä