2-vuotialle lahjaksi lehti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummitäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kummitäti

Vieras
Olisko ihan älytöntä tilata kummitytölle lahjaksi lehti 2 vuotis syntärilahjaksi? Siis vaikka vuoden määräaikainen tilaus. Mietin Nalle Puh -lehteä, mutta miten on tuo ikä, kolahtaako? Tai olisiko kenelläkään mitään parempia ehdoituksia lahjaksi? Mistä teidän 2 -vuotiaat pitävät?

Ainakin meillä on 2-vuotiaana ollet liian pieniä tuohon.
Tilattiin sitä jo silloin kun eiskoinen oli noin pieni ja kaappiin ne meni odottamaan aikaa parempaa.
Nyt ne on jo käytössä mutta suosittelisin kuitenkin vasta kolmesta vuodesta ylöspäin.
Riippuu toki myös lapsesta.

Meidän 2v. ihastuisi Nalle Puh- lehteen, mutta kaikki 2v. eivät vielä innostu lehdistä tai jaksa kuunnella pitempiä tarinoita.

Meidän 2v. tykkää tosi paljon myös palapeleistä, piirtämisestä, kirjoista, rakennuspalikoista, autoista ja ihmishahmoista.

Meidän 3-vuotias sai synttärilahjaksi Nalle Puh -lehden. Ainakaan vielä se ei juurikaan kiinnosta. Saattaa katsella sitä yhdessä aikuisen kanssa, kun aikuinen selittää mitä siinä tapahtuu.

Osta Nomination rannekoru. Meillä on sellaiset 1v ja 4v tytöillä ja on tosi ihanat. Ja turvalliset korut, niitä ei saa napsaistua poikki eikä niihin pääse tukehtumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No kylläpäs nyt meni vaikeaksi..
Äidin mukaan leluja heillä on tarpeeksi ja vaatetta saa paljon muuten lahjaksi. Mitä ihmettä sitä voisi keksiä?

Mun mielestä toi "leluja on tarpeeksi" jutt on niin typerä. Meillä on ensi viikolla 4v ja 6v synttärit ja totta tosiaan meillä on leluja TARPEEKSI. Silti ei käy mielessäkään sanoa ihmisille ettei saa ilahduttaa lapsia uusilla leluilla. Karsitaan me vanhemmat sitten jostain vanhemmista, jos tarvii mutta leluja saa aina tuoda lisää. Vaatettakin saa, vaikka niitäkin on turkasen paljon, mutta vaatteet ei ilahduta lapsia välttämättä niin paljon.

Ja minä pyysin meidän kuopuksellekin 1v lahjaksi leluja joiltain ihan sen takia, että hän saa omiakin leluja eikä vain toisten vanhoja.

Meillä 2-vuotiaana on ainakin innostuttu, kun on saatu ekaan omaan isoon peittoon ja tyynyyn hienot pussilakanat. Niitähän on kaikkia ihania hahmoja. meillä juuri noihin aikoihin luovuttiin pinnasängyn peitoista ja tyynyistä, joten oli lahja todella tarpeenkin. Jos harkitset tätä, niin varmista lapsen äidiltä peiton ja tyynyt koko!

Minusta ainakin tuo lehti juttu oli ihan kiva. Meillä on ihan pienestä asti opeteltu kirjojen ja lehtien lukemista/selaamista yhdessä. Ja lapsi nauttii niistä hetkistä. Suosittelen!!

Anna lahjaski päivä kummin kanssa. Viet retkelle jonnekkin ja käytte jäätelöllä, huvipuistoon, eläintarhaan.. mihin vain. Teet hienon kortin johon leikkaat esim. kuvia ko. paikasta/tapahtumasta ja kerrot että lähdette tällaiselle retkelle.. :D

Kiitoksia kaikille vastanneille!
Taidan soittaa lapsen äidille ja kysyä vielä mielipidetä tuohon lehteen. Jos se ei käy niin sitten ostan jonkun pienen lelun ja annan rahaa vaikka toppapukua varten.
Kiitokset kaikille!!

Meidän poika on oikeasti nauttinut traktorilehdestä eikä mistään lasten tuubasta. Noi lehdet ovat usein sisällöltään todella surkeita. Lisäksi lukee mielummin mun puutarhalehteä tai sisustuslehteä kuin aku ankkaa esim

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä toi "leluja on tarpeeksi" jutt on niin typerä. Meillä on ensi viikolla 4v ja 6v synttärit ja totta tosiaan meillä on leluja TARPEEKSI. Silti ei käy mielessäkään sanoa ihmisille ettei saa ilahduttaa lapsia uusilla leluilla. Karsitaan me vanhemmat sitten jostain vanhemmista, jos tarvii mutta leluja saa aina tuoda lisää. Vaatettakin saa, vaikka niitäkin on turkasen paljon, mutta vaatteet ei ilahduta lapsia välttämättä niin paljon.

Ja minä pyysin meidän kuopuksellekin 1v lahjaksi leluja joiltain ihan sen takia, että hän saa omiakin leluja eikä vain toisten vanhoja.

typerä juttu? :o Minun mielestäni oikein järkevä kommentti, jos niitä leluja kerran ON tarpeeksi eli niin paljon, ettei niitä enää mihinkään mahdu. Itsestäni on äärimmäisen typerää ostaa lapselle lahjaksi jotain, mitä ei tarvita. Fiksu lahjan ostaja kysyy etukäteen, minkälaiselle tavaralle on käyttöä.

Ap:lle, en tilaisi lehteä vielä 2-vuotiaalle. Ostaisin ennemmin vaikka kirjan.

Hei, tuo kirja voisikin olla hyvä ajatus!!
Olenkin noista kirjoista kuullut, missä sankari on itse lapsi, mutta sellaista en taida nyt ehtiä enää tilaamaan, kun synttärit ylihuomenna, mutta kirjakaupasta saan kyllä jonkun kivan. Kiitos hyvästä vinkistä!!

Jos niitä leluja on niin paljon niin eikö niitä voi laittaa vähän pois?Me tehdään niin,että vähin äänin lasten huomaamatta kerätään joitain leluja laatikkoon ja viedään varastoon.Jossain vaiheessa sitten vaihdetaan vähän.Näin pysyy lelumäärä kohtuullisena ja varastotila ei joudu olemaan tyhjillään. ;)

Itse ostaisin mieluummin jonkun hyvän kirjan kuin lehden 2 vuotiaalle. Onko tyttö vai poika? Esim. tuo Veera-kirjat ovat olleen meillä suosiossa jo 2 vuotiaasta lähtien. Vaikkapa "Veera lääkärissä" ja sitten ostaa sellaisen halvan lääkärilaukun (jos lapsella ei vielä ole). Tai sitten "Veeran keittiöpuuhat" ja mukaan joku pieni keittiöleikkisetti ja sitä rataa.

Joo kannattaa kysyä äidin mielipidettä lehteen. Meiltä kans onneks kyseltiin, olis muuten tilattu Nalle Puh ja musta se on liikaa sarjismainen tuon ikäselle. Muumilehti tullut nyt pojalle pari vuotta ja lehdet on olleet kuin aarteita siitä lähtien, innoissaan tekee tehtävät ja joka toinen numero tulee joku pieni yllätys.
Nyt meillä on kans mietinnässä tuo prinsessa-lehti 2,5v tytölle, en oo vaan saanut aikaseks ostettua irtonumeroo et miten kiinnostuu siitä..

Ei ainakaan meidän 2-veelle voisi antaa lehteä vielä. Repii sen vain paloiksi ja syöttää pikkuveljelle. Että kaappiin jäisivät odottamaan päivää parempaa...

Kirjoista kyllä tuon ikäinen tykkää. Kovasivuiset kirjat ovat kaikki kovaakin kovemmassa käytössä. Tuon ikäistä alkaa jo kovasti kiinnostaa numeroiden ja värien opettelu. Kirjat eläimistä ja liikennevälineistä ja esim. rumpalin sadut ovat hyviä.