20-vuotiaat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fanta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fanta

Aktiivinen jäsen
26.02.2005
14 738
1
36
Kertokaapa te, jotka olette nyt noin 20-vuotiaita, että kuinka paljon teidän äitinne vielä tahtoo vaikuttaa teidän elämäänne? Asutte varmaan jo omillanne, onko tavanomaista, että äiti soittelee päivittäin ja kyselee, että missä menette ja jos ette sattumalta vastaa, ovat heti lähellä hysteriaa? Ei siis sitä tavanomaista mitä-kuuluu.juttelua, vaan että missä olet, mitä teet, milloin menet kotiin, oletko humalassa, miksi olet humalassa jne.

Mietin tätä, kun erään nuoren naisen äiti kovin tahtoo, että tytär ilmoittautuu esim festareilla käydessään äidille jatkuvasti ja jos tytär ei vastaa heti puhelimeen, on aika "heveltti" valloillaan.

Muistelen, että minä kyllä 20-vuotiaana ajattelin, että olen omillani. Mutta siitä on kyllä niin kauan aikaa, että muistan ehkä väärin.

No en ihan tasan kakskymppinen ole mutta vastaan kuitenkin ettei mun äiti soitellu kun kerran viikkoon tuon ikäisenä, mitä tapahtuu edelleen ja ihan just tuollaista normaalia mitä kuuluu jutustelua. Olin jo täysi ikäinen kun äitini teki tuota mutta sekin vaan sen takia että yhdelle sisarukselleni meinasi käydä illanvietossa huonosti eli äiti soitteli jonkun puol vuotta aina kun olin illalla poissa kotoa jälkeen, missä olen ja kenen kans ja koska kotiin.

Sen jälkeen kun muutin pois kotoa (19 vuotiaana), on äitini soittanut vähintään parin päivän välein, jos en itse ole hänelle soittanut. Ensimmäiset pari vuotta se oli nimenomaan tuota, jos en vastaa niin vastaaja oli täynnä viestejä "äiti tässä, ei mulla mitään asiaa halusin tarkastaa että kaikki on hyvin, soitatko heti takasin". Sen jälkeen kun muutin nykyisen mieheni kanssa yhteen on puhelut vähän vähentyneet, mutta vieläkin jos en ole kotona kun vastaan äiti alkaa tenttaamaan missä olen ja olenko kännissä.

Osaan ottaa tämän huumorilla ja en anna äitin hätäilyn häiritä elämääni. Meillä tämä on kuitenkin sukuvika ja mummoni (70v) soittaa äitilleni (50v) vähän väliä tarkistaakseen että kaikki on hyvin ja ettei äiti ole humalassa (ei tapana usein juoda) :D.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei tahdo vaikuttaa, eikä hyysää ja soittele missä olen ja mitä teen. Olen kuitenkin ihan naimisissa oleva 2 lapsen äiti itsekkin.

Niin ja tähän lisään, että toki soitellaan ja käydään kyläilemässä puolin ja toisin, mutta soitteleminen ei ole tuollaista hysteeriä.

Mä olen 21 ja synnytän kohta toisen lapseni ja olen asunut poissa kotoa 17-vuotiaasta lähtien.Äiti oli enemmän kuin iloinen kun muutin pois :whistle: Soitellaan melkein päivittäin ja nähdäänkin viikoittain mutta ei se hysteerinen ole.Kova neuvomaan kyllä mutta me ollaan molemmat sellasi tuittupäitä että välillä lieskat lentää puhelimen välityksellä.

oon 15v muuttanut pois kotona, silloin ihan lähellä ja tuli pari krt viikossa käytyy moikkaa äippää että hengissä ollaan ja kyllä se silloin useemmi soittelikin :) lähinnä onks teillä ruokaa, onko kaikki hyvin ym.. :D 18v sain jo lapsein ja kyllä sitä tulee soiteltuu melkee päivittäin, poika tahtoo mummon kanssa puhuu puhelimessa =) Pari krt kuukaudes koitetaan mennä yöks mummolle että poitsu näkee mummoa ja mun sisaruksia jotka nuorempia..

mä olen 25 ja soitellaan useamman kerran päivässä puolin ja toisin. ja sit jos olen viihteellä, äiti jaksaa aina muistuttaa että pitää olla ihmisiksi :D tosin mäkin sanon nykyään sille samoin. mulle se soittelu tuo turvallisuuden tuntua.. jos mulle sattuu jotain ja en useamman soittokerran jälkeen vastaa niin joku tulee varmasti tarkastamaan tilanteen.

Yhteistyössä