20vuotta liian iso ikäero ystäville?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aamupuuro"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aamupuuro"

Vieras
Olin töissä työpaikassa, jossa työkaverinani oli minua 20 vuotta vanhempi nainen. Meillä oli paljon samankaltaisia kiinnostuksen kohteita ja oli todella mukavaa keskustella hänen kanssaan kaikesta. Luulen, että hänkin nautti keskusteluistamme.

Nyt lähdin työpaikasta ja minulle jäi tavallaan ikävä keskusteluitamme ja samanhenkisyyttä. Elämäntilanteemme on aivan erilaiset, hän on eronnut ja hänellä on 16-v poika, minulla taas on perhe (mies, ja 4+6-v lapset).

Onkohan ihan hölmöä laittaa hänelle vielä viestiä siitä, että olisi kiva lähteä yhdessä vaikka valokuvausretkelle, museoon, kukkia ihastelemaan jne?

Hyvä ystävyys ei ole iästä kiinni! Hyvä nainen, ota ystävääsi yhteyttä jo nyt. Hän itse tuskin uskaltaa ottaa sinuun yhteyttä jos tietää, että kiireinen perheenäiti...

Löysinpä tälläisen...itse pähkin minne pyytäisin 20v. vanhempaa ihmistä johon olis ihana lähemmin tutustua, on niin hyvä tyyppi ja tykkään hänestä ihmisenä, haluaisin ystävystyä hänen kanssaan enemmänkin kuin työssä, jossa emme näe tarpeeksi. Jutellaan kyllä mistä vain mutta sitten kuitenkin liian vähän. Haluan tutustua häneen vaan missä?

Eihän ystävyys ikää katso! :O

Siinä sitä 'suolaa' juuri onkin monasti, kun toinen on jo käynyt sen elämänvaiheen missä toinen sillä hetkellä on.
Mun paras ystäväni kouluaikoina olis voinut olla mun äitini. (Meillä oli yhdysluokka aikuisopiskelijoita ja meitä kakaroita- eka vuosi meni totutellessa- he meihin ja me heihin, mutta kun yhteinen sävel löytyi, olimme koko koulun erottamattomin luokka, myös opettajien mielestä.)

Mun vanhin ystäväni on mua 30 v vanhempi. Meitä yhdistää samanlainen huumori, ja kiinnostus Turkin kulttuuriin, kieleen sekä matkailuun.

Nuorimmat kamut taas on minua jopa 15 v nuorempia, meitä yhdistävät joko lapset tai opinnot.

eri-ikäiset ystävät ovat rikkaus-todellakin, mutta mitä tehdään eri elämänvaiheessa olevan henkilön kanssa, siis minne kantsis pyytää tms. ystävystyäkseen paremmin vai annanko ajan hoitaa....

Mun paras ystävä 45 v ja mä 34 v ja toinen hyvä ystäväni 55 v, aivan ihania ihmisiä nämä! Muuten ystäväni ovat noin 30-40 vuotiaita, mutta tulen kyllä toimeen kaikenikäisten kanssa! Ei se ikää katso!

[QUOTE="böö";23686984]Sanokaahan nyt mitä te touhuilette/missä treffailette näin ison ikäeron omaavan ystävänne kanssa?[/QUOTE]

me treffaillaan yleensä kahvikuppien ääressä toistemme kotona :)

Onko ihan ok jos itse olen 14 ja kaveri on 36 ja yhteinen tekeminen on tyyliin kitaran/rumpujen soittamista ja kahviloissa istumista... Omasta mielestä asia on ihan ok mutta asiasta saa kuulla muilta ihmisiltä.

Lol, päädyin tänne Googlen kautta kun alkoi ahdistamaan se että 6 vuotta nuorempi jäbä pyysi Fb-kaveriksi. Ehkä mä jollain tapaa pelkään et se olettaa et oisin jollain mystisellä tavalla aikuistunut. :-D Tekis mieli poistaa se kavereista. :D