24" vai 26" pyörä n.140cm pojalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miipa

Vieras
Kumpi koko? Mummu lupasi 10v pojallemme ylläriksi tulevasta hyvästä todistuksesta, eli poikaa ei voi ottaa mukaan pyörä ostoksille.
Maastopyörä ostetaan.
Jos ostetaan tuo 24" niin onko se kuinka pian sitten jo pieni... Sitten taas kohta pitäis ostaa uus.
Mutta onko toi 26" kuitenkin liian iso...

Minkä kokoisia pyöriä teillä on tuon kokoisella lapsella?

No mä ostin viime syksynä pyörät silloin 8.5 ja 9.5 vuotiaille tytöille pyörät ja pähkäilin ihan samaa. Pituutta molemmilla oli tuolloin jkn verran alle tuon 140cm, oisko olleet 135-137 senttisiä. Toinen tytöistä oli mukana kaupassa ja ostettiin sit molemmille 24". Kokeilu tuota 26" mutta se kyllä oli vielä siinä vaiheessa liian iso. Ainakin tämän kesän ajelevat vielä noilla pyörillä ja mahollisesti vielä seuraavankin, pituutta nyt vähän yli 140. Ei kai siitä nyt niin kauhean suurta haittaa ole jos pyörä on vähän pieni kuin että olisi liian iso.

140 cm pitkä 8-vuotiaani polkee nyt 24-tuumaisella ja se näyttää valtavalta. Minulla (163 cm) on 26-tuumainen pyörä, joka on aivan sopiva. Enkä usko, että tyttö sillä ihan heti ryhtyisi polkemaan :)

Meillä tyttö 7-vuotias, piirun verran alle 120cm pitkä ja on nyt jonkun aikaa polkenu 24 tuumaisella pyörällä....näillä tiedoilla ostaisin kyllä 10-vuotiaalle 26 tuumaisen, mutta ottaisin ehdottomasti lapsen mukaan kauppaan, jotta ois varmasti sopiva!

Mä ostin 140-senttiselle 26-tuumaisen ja se olikin sit saman kokoinen kuin edellinen 24!!! Mutta siis 24 oli liian pieni ja noissa rungoissa on tosiaan eroja niinkuin joku jo sanoikin.

Meidän kesällä 10v täyttävä, 144cm poika polkee 24 tuumaisella ja ens kesäks on kyl ostettava isompi. Nyt menee vielä ihan ok.
Eli nyt jos ostaisin niin ehdottomasti 26 tuumaa.

Kuten edellä on sanottu, ei se rengas määritä pyörän kokoa vaan runko. Liian iso pyörä myöskin on ikävä hallita.

Pyörän ostossa pitää testata sitä pyörää ja tsekata sopivatko rungon mittasuhteet pyöräilijään. Varmasti kummastakin koosta voi löytyä oikean kokoisia malleja, mutta runkokoko on oltava pieni normikokoisessa pyörässä. Liian paljon katson ihmisten ajavan (erityisesti naisten) aivan liian isolla pyörällä. Miksi ihmeessä?

Meillä tyttö 7-vuotias, piirun verran alle 120cm pitkä ja on nyt jonkun aikaa polkenu 24 tuumaisella pyörällä....näillä tiedoilla ostaisin kyllä 10-vuotiaalle 26 tuumaisen, mutta ottaisin ehdottomasti lapsen mukaan kauppaan, jotta ois varmasti sopiva!
Minä en meinannut löytää 122cm pojalle riittävän pientä 20" pyörää... Vaikea uskoa että olet löytänyt todellakin noin pienen 24" pyörän. Omalla pojalla on pitkä selkä, mutta siltikin lähes kaikissa oli liian pitkä etäisyys satulan ja ohjaustangon välillä.