2kk ikäinen vauva ei huoli pulloa ja rintamaitoa ei riitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toivoton...

Vieras
Eli otsikossa se kysymys tulikin.. Eli iltaisin rintani ovat kuin haavanlehdet, tyttö imee ja imee ihan hiki päässä nukahtaa ja hetken päästä herää nälkäänsä. kauhean tappelun ja kevätjuhlaliikkeiden jälkeen saan joten kuten annettua pullosta, niin että ujutan sen rinnan välistä...

Kaikkia tuttipullon päitä ollaan kokeitu mitä markkinoilla on, mutta ei huoli. Olen yrittänyt tässä nyt viikon antaa tytön olla rinnalla niin paljon kuin mahdollista, mutta iltaisin se ei vain riitä! eli nukkuu 15min pätkissä, jos en korviketta saa pullosta joten kuten annettua, mutta tappelun takana se on Pelkään vai että oma maito loppuu kokonaan eli sitten vasta pulassa ollaankin. Huomenna meillä on neuvola ja ajattelin siellä kysyä. Mutta osaako kukaa teistä auttaa...

hassua sinänsä, että esikoisen kanssa imettäminen ei onnistunut koska poika ei saanut kunnon oetta ja piti rintakumia kumia käyttää ja maitoa kuitenkin riitti iltaisin, mutta nyt juttu on aivan toinen...

Meillä ei pullo eikä tutti kelvannut myöskään koskaan, todella koitettiin!
Oma maito onneksi riitti kuitenkin.

4-5kk:n ikäisenä oppi hörppimään pienestä mukista ja nokkamukista. Nykyään juo rinnan lisäksi vain mukista (8kk).

Eli suosittelen kysymään neuvolasta ohjeita hörppyytykseen, siihen on joku ihan oma kuppi olemassa, ja pitäisi olla hyvä juttu pienille vauvoille.

Minun mielestäni on ihan turhaa stressata itseä (ja vauvaa) sillä pullolla jos se ei tunnu onnistuvan. Muut/uudet keinot kehiin... ja mielikuvitusta ... lääkeruiskulla??

Eikös niitä sellaisia "letkujuttuja" ole olemassa, jonka pää kiinnitetään nänniin ja vauva ikäänkuin imee rintaa, mutta maito tuleekin pullosta. Olisiko siitä apua?

Koeta vielä antaa pullosta, vaikka uskon kyllä, että olette kaikkenne tehneet ja koettaneet. Toiset vauvat eivät kuulemma huoli sitä pulloa (omani ovat onneksi huolineet) millään.

Mä olen joskus kans lukenut tuollaisesta 'letku nännin viereen' systeemistä, mut tuskin niitä kukaan myy...

Itse vois saada rakennettua??

Ainakin sairaalassa vauvan nenänielun imemiseen käytettävä imukatetri olis tarpeeks ohutta letkua ja sen pussin vois varmaan virittää vaikka niistä pienistä kertakäyttötuttipullon pusseista... siihen vaan letku teipillä kiinni ja koko hökötys jollain kaulaan roikkumaan.

Olen kuullut et omenatuoremehu lisää maidon tuloa, joten kannattaa varmaan koittaa sitäkin... litra pari päivässä varmaan riittää.

Yhteistyössä