2kk vauva ja tissi tuttina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helppiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helppiä

Vieras
Meillä vauva pitää mua tutin korvikkeena, illalla ei asetu kun tissille ja yöt mönkii mun lähelle ja mussuttaa tissiä kun tuttia. Nukkuu siis vieressä. Mien ihmeessä saan nukkumaan paremmin kun varmaan haistaa sen maidon ja nukkuu levottomasti. Tuttia kokeiltu monenlaisia mutta sitä ei osaa imeä. Miten ihmeessä saan sen omaan sänkyyn? Oon jo aika väsy..

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
no mikset voi antaa nukkua siin vieressä noin pientä? yöllä jos herää niin tissi vaan suuhun ja molemmat voitte jatkaa unia, ei se niin väsyttävää pitäis olla. =)

Mitä jos aikuinen unissaan pyörähtää vauvan päälle? En uskaltaisi antaa vieressä nukkua.

ei pyörähdä, se on se vaisto joka kertoo et siinä vieressä on joku... =)

Kuule sellaista vaistoa ei ole olemassakaan! Varsinkaan kun olet tarpeeksi öitä valvonut, niin raja sille tulee kyllä vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kuule sellaista vaistoa ei ole olemassakaan! Varsinkaan kun olet tarpeeksi öitä valvonut, niin raja sille tulee kyllä vastaan.

on on usko vaan jookos, oon mäkin öitä valvonut 3v putkeen ja silti en kertaakaan kerähtänyt päälle. nukkuuvat vieläkin vieressä ja yleensä se olen mä joka putoo sängystä kun tulee ahasta =)

Itse siirtelin imetyksen jälkeen siihen äippälaatikkoon nukkumaan, laatikko oli siinä sängyllä vieressä. Sitten varhain aamulla (esim. klo 4 tarkoitan) jätin nukkumaan makoisat aamu-unet viereeni. silloin oma uneni on jo kevyempää, enkä pelännyt enää muutenkaan niin tuon kakkosen kanssa sitä päälle kierähtämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

on on usko vaan jookos, oon mäkin öitä valvonut 3v putkeen ja silti en kertaakaan kerähtänyt päälle. nukkuuvat vieläkin vieressä ja yleensä se olen mä joka putoo sängystä kun tulee ahasta =)

Ei oo päälle pyöritty täälläkään vaikka valvottiin sillon ja paljon. Kyllä se jossain aina luuraa tuo vaisto että joku on siinä lähellä. Mulla se menee niin että mitä väsyneempi niin sitä vähemmän liikkuu nukkuessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En saa nukuttua kun roikkuu tississä koko ajan, ja pelkään ettei opi koskaan nukkuu itekseen jos annan pitää tissiä ns. tuttina..

Elä etukäteen pelkää, sun vauva on vielä niin pieni että tarttee paljon sua ja läheisyyttä. Munkin tissitakiaiseni kyllä oppi omaan sänkyyn ja olemaan mussuttamatta kokoajan kun vähän kasvoi noista ensikuukausista.

Meillä nukku ihan alusta asti omassa kopassa. Tutti annettiin joskus vähän vajaa 2 kk vanhana kun imemisentarve oli niin suuri. Yöt kyllä nukkui aina, päivisin tutti auttoi keskittymään nukkumiseen... Toi vekara ainakin itse sylkee tutin pois kun on nukahtanut.

Kuulostaapa tosi tutulta. Meillä poika 6,5kk on ollut ihan samanlainen tississä roikkuja ja yöt ähisee siinä vieressä kun ei halua tissiä ja sitten haluaakin, varmaan just jotenkin ärsyttänyt se maidon tuoksu lähellä. Meillä ei siihen auttanut oikeastaan mikään..onneksi poika söi pullosta myös niin sai itse nukkua kun isä heräsi pienen kanssa.
Kannattaa aina välillä kokeilla sitä tuttia, meillä alkoin nyt 6kk iässä kelpaamaan, ja voi tätä onnen tunnetta:) automatkat menee hiljaa ja tissit ei enään niin kipeet.

Onko sulla mies siinä myös että saisit nukuttua?

hyvin tutulta kuulostaa. mutta sanoisin vielä että ei noin pieni vielä huvikseen syö tissiä. mä nukuin pojan kanssa sen puoli vuotta vierekkäin ja eipä tullut pyörähdettyä päälle.joten sanoisn että joku vaisto se on.heräsin ihan pienimpäänkin inahdukseen vaikka olin kuinka väsynyt tahansa.

kyllä sen vaistoaa että onko vauva vieressä vai ei. ite ainakin välillä yöllä heräsin ja etin vauvaa ihan hulluna peittojen alta vaikka olikin omassa sängyssä! en ikinä muistanut olinko laittanut hänet sänkyyn vai jäikö rinnalle. välillä heräsin siihe, että imetin tyynyä... joopa joo!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En saa nukuttua kun roikkuu tississä koko ajan, ja pelkään ettei opi koskaan nukkuu itekseen jos annan pitää tissiä ns. tuttina..

Vauvasi on vielä niin pieni että anna ihmeessä nukkua tissillä. Ja varmasti oppii yksinkin nukkumaan kun aika siihen on. Noin pieni vauva on oikeasti hädissään öisin jos herää ilman äidin läsnäoloa ja ah, sitä niin ihanaa tissiä. Vasta vanhempana vauvat itkevät "tahallaan" ja kiukuttelevat että mihis se äiti sen tissin on vienyt.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
hyvin tutulta kuulostaa. mutta sanoisin vielä että ei noin pieni vielä huvikseen syö tissiä. mä nukuin pojan kanssa sen puoli vuotta vierekkäin ja eipä tullut pyörähdettyä päälle.joten sanoisn että joku vaisto se on.heräsin ihan pienimpäänkin inahdukseen vaikka olin kuinka väsynyt tahansa.

Sikäli huvikseen että se on vaan suussa eikä ota maitoa. Kun on hyvä nukkua silleen. Meillä kelpasi tutti vasta 5kk jolloin helpotti enemmänkin se tissittely.

Tutun kuullosta. Meillä nukutaan vieläkin samassa sängyssä, vaikka tyttö on 2.5vuotta. ollaan oltu sairaalasta lähtien, koska roikkui myös kokoajan tississä. Ite koin sen ainakin helpoimmaksi tavaksi saada muutama tunti yössä nukuttua. Jokainen vanhempikin lapsi on
,ollut paljon vieressä vauvana ja tutteja ei ole kukaan huolinut.
Seuraavalle koitan kokeilla omaa sänkyä osaksi yötä.

Yhteistyössä