2V 6KK

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tara

Jäsen
12.06.2004
54
0
6
Heippa. Mä oon välillä ihan helisemässä meidän 2v6kk tytön kanssa. On sitten niin ittepäinen, aika harvoin tekee niinkuin äiti pyytää. Esim. yleensäki lähteminen jonnekin on yhtä maanittelua ja lahjontaa, menee piiloon ja juoksee karkuun ymym, kauppareissut on yhtä h......ä. Tilanteet päättyy useinkin niin että raahaan tytön väkisin ja sittenhän touhu on yhtä itkua ja hammastenkiristystä... Tyttö on ollut aiemmin niin "tottelevainen ja kiltti". Tämä on vaan varmaan sitä rajojen kokeilua...ja kyllähän tietysti hyviä hetkiä on, mutta...Onko muilla kokemuksia/neuvoja, mitä pitäisi tehdä vai antaako vain ajan kulua?

Niinpä niin - näitä ikuisuuskysymyksiä. Meillä on kolme uhmaikäistä (6v raivotar, 3,5v kiukuttelija ja 2,5v parkuja) ja olen kyllä todennut, ettei tähän karuselliin mitään sen kummempia loitsuja tarvita. Kunhan pysyy itse suht rauhallisena niissä hankalimmissa tilanteissa (etenkin kaupassa, heh), antaa lapsen myös raivota (tunteitahan ei voi kieltää) ja pitää kiinni rajoista ja säännöistä, niin kyllä se siitä. Välillä myrskyää ja välillä on pientä tyyntäkin. Kannattaa ottaa välimatkaa silloin tällöin ja lähteä vaikka lenkille tuulettumaan. Ihan yksin siis. Minäkin aina sanon, että "kyllä se siitä", vaikkei se vielä toistaseksi ole siitä miksikään muuttunut... (esikoinen ollut mielestäni uhmassa jo 5,5v!). Jaksuja ja sympatiaa! :hug:

Ajan kanssa menee ohi varsinkin, jos on kiltimpi muuten. Meillä on ollut tollasta aina, kun on aina ollut uhmakas lapsi. Mut ollaan jo totuttu kun meillä tää on joka päivästä ja lapsi jo 4.v.

Meillä kans 2v6kk poika, joka kokeilee vähän väliä äitiä... :headwall: Tosin nyt on ehkä jo hieman ruennut helpottamaan, enää ei tarvitse tapella joka asiasta. Meillä kans lähtemiset, pukemiset jne. yhtä taistelua. Olen vaan ekaks selittänyt pojalle että nyt esim. lähdetään ja puetaan päälle. Jos se ei tepsi niin sit vaan poika väkisin syliin, kyllä se hetken päästä siihen rauhoittuu ja sit vaan puetaan. Toivottavasti tää menee kohta ohi, meille on nimittäin vauva tulossa elokuussa :whistle:

Yhteistyössä