V
väskä
Vieras
Meidän pojan unet on menneet ihan sekaisin hoido alettua (hoitoon meni 2,5kk sitten). Nukahtaminen on vaikeaa, pelottaa jäädä yksin. No, sen vielä kestää, ei siinä kuitenkaan mene kuin 1-1,5 tuntia iltaisin. Mutta sitten alkaa öinen hilluminen. Herää yöstä riippuen 3-8 kertaa. Huutaa omasta huoneesta "äitii, olen herännyt!" tai "Isi, en jaksa enää nukkua". Nukahtaminen kestää 0,5-1 tuntia, joten valvotaan miehen kanssa joka yö yhdessä ja erikseen. Aamuisin herää 6-7 aikoihin (pari kuukautta sitten nukkui vielä poikkeuksetta kasiin tai ysiin). Joten jää sekä meillä että poitsulla yöunet 8-9 tunnin mittaisiksi, joka siis vielä nukutaan pätkissä ja osittain valvotaan. Eihän tuo voi riittää kunnon yöuneksi tuon ikäiselle!? Oisko mitään vinkkejä tilanteeseen?
Sen verran vielä, että viereen ottaminen ei ole meille sopiva keino. Mä en pysty sitten nukkumaan itse enkä halua totuttaa lasta tulemaan siihen.
Jossain oli vinkki, että menisi viikoksi nukkumaan lapsen huoneeseen ja sitten siirtyisi takaisin omaan sänkyyn viikon kuluttua. Onko kellään kokemusta, toimiiko? Itsestä tuntuu, että voisi olla todella vaikea lähteä sieltä, jos lapsi olisi jo tottunut siihen, että äiti on vieressä. Eikö se olisi sitten vain entistä oudompaa jäädä yksin?
Sen verran vielä, että viereen ottaminen ei ole meille sopiva keino. Mä en pysty sitten nukkumaan itse enkä halua totuttaa lasta tulemaan siihen.
Jossain oli vinkki, että menisi viikoksi nukkumaan lapsen huoneeseen ja sitten siirtyisi takaisin omaan sänkyyn viikon kuluttua. Onko kellään kokemusta, toimiiko? Itsestä tuntuu, että voisi olla todella vaikea lähteä sieltä, jos lapsi olisi jo tottunut siihen, että äiti on vieressä. Eikö se olisi sitten vain entistä oudompaa jäädä yksin?