2v ja 7kk ikäinen vauva 5 yöksi hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähän surullista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vähän surullista

Vieras
Mua jotenkin säälittää tälläinen tapaus lähipiirissä, isä on sukua minulle. Kivoja ihmisiä ovat, mutta "etäinen" suhde lapsiinsa (esikoisella aikamoisia käytös ongelmia, (väkivaltainen ja karjuu jatkuvasti). Lapset, varsinkin esikoinen, ovat olleet ihan pienestä vauvasta paljon yöhoidoissa ja epäilen, että tästä syystä esikoisella näitä ongelmia on, lisäksi äidillä tuntuu olevan aika negatiivisiä tunteita tätä vanhempaa lasta kohtaan, enkä sitä sinänsä ihmettele, sillä lapsi on todella kamala käytökseltään usein, tietenkin sille on jokin muu syy kuin lapsi itse, mutta aikamoinen riiviö tuo on.

Nyt vanhemmat aikovat jättää lapset hoitoon 5 yöksi ja mennä kummatkin omien kaveridensa kanssa reissuun, ei siis yhdessä. Mä tunnen varsinkin tätä pienempää kohtaan säälisä ja surua, koska mun mielestä aika on tosi pitkä olla erossa vanhemmista ilman pakottavaa syytä. Mitä mieltä te olette?

Ei ymmärrä. Eivätkö voisi reissata vaikka vuorotellen ja toinen jäädä kotiin hoitamaan lapsia. Tosin itse en äitinä jättäisi noin pientä edes isälle viideksi päivää!

[QUOTE="vieras";25580264]Jos on hyvä ja rakastava hoitopaikka, niin mikäs siinä. Enemmän olisin huolissani perhetilanteesta :([/QUOTE]

Samoin.
Itse olisin kyllä pyrkinyt järjestämään erilliset lomamatkat vuorotellen niin että toinen olisi vuorostaan ollut lasten kanssa kotona. Ihan jo siitäkin syystä, ettei kukaan olisi meidän lapsia noin pitkäksi aikaa hoitoon ottanutkaan.

• Tykkää
Reactions: soja
Samoin.
Itse olisin kyllä pyrkinyt järjestämään erilliset lomamatkat vuorotellen niin että toinen olisi vuorostaan ollut lasten kanssa kotona. Ihan jo siitäkin syystä, ettei kukaan olisi meidän lapsia noin pitkäksi aikaa hoitoon ottanutkaan.

Niin varmaan normaaliperhe tekisikin, jos ei edes yhdessä lähde. Mutta tämä ei kai ole normaaliperhe?

No on surullista. Meidän 2vee oli juuri isänsä kanssa neljä päivää, kun minä olin reissussa. Se oli kyllä ihan hilkulla pystyinkö siihen, mutta pakko oli. Itse ajattelen niin, että 1-vuotias voi olla yhden yön hoidossa, 2-vuotias kaksi yötä jne.

Tämä 2 vuotias on väkivaltainen myös muita lapsia kohtaan, mm. kuristaa, lyö, potkii, yrittää työntää alas tuolilta, istuu naaman päälle, tönii, eikä päästä nousemaan ylös.
Lisäksi omituisia ääntelyitä, karjumista, jne.
Olen nähnyt paljon kaksivuotiaita, eikä yksikään vielä ole ollut näin kamala.
Vanhemmat eivät ole mitään päihteiden käyttäjiä tai muuten huonoja kansalaisia, lapsia hoidatetaan paljon muualla, ei ulkoilla kuin kerran pari viikossa ihan max, ei mitään sosiaalista toimintaa lapsille, esim puistoissa käyntiä tms. Paitsi vanhempi on päivähoidossa, vauva äidin kanssa kotona.

Ei kuulosta ihan terveeltä tuo 2 vuotias, ei pysty käsittämään.
Miksi lapsi on päiväkodissa?

Ja ei, en missään tapauksessa laittaisi edes vanhempaa lasta hoitoon noin pitkäksi ajaksi. Kaksi yötä ihan ehdoton maksimi ja pienemmän aika ei ole vielä yökyläillä mielestäni, saati sitten melkein viikon! Mikä tällaisia vanhempia vaivaa? Ei ole ihan normaali suhde lapsiinsa.

Yhteistyössä