2v ja kiinnostus alapäähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liia

Vieras
Oon ainaki sen 100 krt kieltäny tuota meidän reilu 2v:tä asiasta.
Jos näkee että mä kävelen pelkissä pikkuhousuissa on roikkumassa niissä tai jos kävelen ilman housuja (ennen saunaan menoa) ni on takapuolessa kiinni. Samoin käyttäytyy pikkusiskoaan kohtaan. Eli jos kannan pikkusiskoa ilman vaippaa tai jos lekottelee lattialla ilman vaippaa on toinen kutittamassa sitä takapuolesta.
Isäänsä kohtaan ei näin käyttäydy. Onko tämä nyt joku vaihe ja kiinnostus alapäästä. Koska omakin alapää kovasti kiinnostasa. Yhteen aikaan sitä kiinnosti kovasti isänsä vehkeet.
Oon kieltäny ja sanonu ettei toisten alapäähän saa koskea. Mietin että tuleeko tuo siitä, ku ite on se joka pesee lasten pemput kun kakkaavat vaippaan jne.

jospa vaan selittäisit lapselle mitä nuo alapään elimet ovat mitä niillä tehdään ja miksi tytöillä ja pojilla on erilaiset.

Kun meidän 2-vuotiaalla alkoi sama vaihe tein näin ja nyt on asian kanssa sujut. Ohi meni se ns. itsensä hiplailuvaihe. Sekin on iha normaalia ja sitä ei saisi kieltää (julkisilla paikoilla tosin ei ok).

Alkuperäinen kirjoittaja jup:
jospa vaan selittäisit lapselle mitä nuo alapään elimet ovat mitä niillä tehdään ja miksi tytöillä ja pojilla on erilaiset.

Kun meidän 2-vuotiaalla alkoi sama vaihe tein näin ja nyt on asian kanssa sujut. Ohi meni se ns. itsensä hiplailuvaihe. Sekin on iha normaalia ja sitä ei saisi kieltää (julkisilla paikoilla tosin ei ok).

eipä 2v:lle voi hirveesti selitellä, olen sanonu et isällä on pippeli ja äidillä/tytöllä on pimppi. Ei hiplaile julkisesti, eikä lapsen ittensä hiplailu ole ongelma/haittaa.. mut se et ollaan toisten housuissa kiinni.

Yhteistyössä