2v lapsen omituiset leikit/tavat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkyttynyt äiti

Vieras
Minua on mietityttänyt tämä asia jonkin verran, ja ensi neuvolakäynnillä pitäis asiasta kysästä jos muistan mutta täällähän näitä äitejä pörrää niin laitetaan kyssä tännekkin.
Meillä on siis 1v8kk tyttö. Hän on reilun kuukauden päivät nyt hoksannut nukkeleikit ja nukke onkin tosi tärkeä kaveri, sen kanssa keinutaan ja lasketaan liukumäkeä, viedään vaunuissa ulos kävelylle kun äiti vie koiria, ja nukkea halaillaan ja annetaan omasta nokkamukista maitoa... jne... tuttua varmasti monille kyllä.
Mutta itse ihmetys ja kysymys: Miksi tyttö aina silloin tällöin laittaa nuken lattialle ja menee makaamaan sen päälle? Röhnöttää siinä vaan ja sitten hetken päästä jatkaa touhuilujaan, nuken kanssa tai ilman. Siis ei oikeastaan varsinaisesti halaa nukkea vaan makaa vaan sen päällä.
Itse kun puhuin tästä esim mummolleni, hän sanoi vihjailevasti että "mistähän on oppinut ja nähnyt tuollaista" tai jotain tuohon tyyliin. Olin vähän että anteeksi mitä? Siis luuleeko se että me nussitaan tai edes makailtais toistemme päällä lapsen nähden..? Ei helvetti karvat nousi pystyyn miten jollain tulee edes mieleen vihjata jotain tohon suuntaan liittyvää. Tyttö ei siis ikinä ole edes vahingossa nähnyt mitään minun ja isänsä välistä kanssakäymistä muuta kuin normaalia halailua ihan pystyasennossa, sängyssä me tytön nähden vain nukutaan tai maataan vierekkäin. Mutta, toki itseänikin mietityttää, miksi tyttö sitten menee nuken päälle röhnöttämään, eikä esim viereen..? Loukkaannuin vaan tuosta mummon kommentista että minä hän oikeen minua pitää, olisi edesvastuutonta harrastaa mitään touhuja minkään ikäisen lapsen nähden, edes vahingossa....
Ja sitä paitsi, olisi tehnyt mieli sanoa mummolle kun niin ärsytti, että kuule höppänä, meillä mitään seksiä nykyään edes harrasteta. Silloin kun sitä vielä oli, sitä tehtiin lyhyesti ja ytimekkäästi lapsen nukkumaan menon jälkeen ihan muualla kuin samassa huoneessa jossa lapsi nukkuu.

voi jättää omaan arvoonsa. Kyllä mummolle voi sanoa asiat suoraan, jos vielä tulee puheeksi, niin jäävät vihjailut sikseen, luulisin. Eikä tuosta nukkeleikistä kannata hermostua, tuskin se sen kummempaa on kuin että kokeilee, miltä tuntuu maata nuken päällä tai osoittaa tuolla tavalla hellyyttään nukelle. Kaikista tekemisistä ei kannata etsiä sivumerkityksiä, menee elämä liian monimutkaiseksi. Kannattaa vissiin järjestää joskus lapselle hoitaja ja lähteä miehen kanssa kahdestaan tuulettumaan. Tämmöistä.

Kyllä meidänkin poika makoilee välillä isojen pehmoeläintensä päällä. Vastaavasti itse hyppyytän lasta välillä jalkojeni päällä, kun itse makoilen lattialla ja lopuksi laitan lapsen pötköttämään mahani päälle. Siitähän tuo lähtee sitten omiin leikkeihinsä. Eipä ole ikinä tullut mitään kaksimielistä mieleen noista. Leikkimistä ja lepäilyä siinä missä muukin.

Eikö vanhemmat muka saisi halailla maaten, esim. sohvalla telkkua katsellessa tms. jos lapsi lähellä? What?? Kyllä meillä halitaan ja pussaillaan, ei nyt käsi housuissa olla, mutta tällaista viattomia juttuja..vaikka oltaisi maate..

Lapsesthan ainakin meillä rytkyttelee hullun laitta meidänkin päällä, mukamas ratsastelee, eikä ole kyllä meidän touhuja nähnyt vaikka ehkä joku voisi sitten kuvitella.

mulla ei ole aikaa ylimääräistä, mutta ehdin silti miettiä tai ihmetellä maailman menoa. tai että mitä lapseni puuhaa. en mä tuosta ole kaksimielistä ajatellu, vaan hämmennyin mummon kommentista, et miettiiks muutkin ihmiset tollain tosiaan ku mun ihana mummo. no suku on pahin. en vaan tienny mitä ajatella, enhän halua että edes mummo ajattelis et mitä lapsi kotona näkee. no, ehkä se on niin niinku joku mulgvist sanoi et antaa olla, turha aihe miks edes miettii tollasta.

Meillä on pian 1v 6kk tyttö ja jos voi yhtään rinnastaa leikkejä, niin meillä kaikkien päälle yritetään istua, että olisko tuo jotain samaa??? Makaako lapsenne muiden lelujen päällä kuin vain nuken? Nuken päällä ei ole istunut, tai en ole ainakaan nähnyt, mutta nukelta riisutaan aina heti äkkiä kaikki vaatteet :) En minäkään tuosta nuken päällä makoilusta hermoilisi, mutta ikäviä joidenkin vastaukset täällä. Kaikkea mieltä askarruttavaa on kai lupa kysyä? Niin ja kyllä meilläkin harrastetaan tuota äidillä/isällä ratsastamista ja se on myös vähän "sen näköistä touhua" jos sen haluaa niin ajatella. Tyttö tulee aina sanomaan, että "ihhahhaa", jos äiti tai isä makoilee lattialla/sohvalla.

Meidän 1v9kk makaa myös välillä ison mollamaijansa päällä leikkien lomassa ihan niin kuin ap:llakin. Ei ole edes tullut mieleen ajatella, että asiassa olisi jotain outoa.

Itse asias kiva kuulla että muidenkin lapsilla samoja leikkejä. Kyllä tuo päällä makoilu on tietysti ihan normaalia eikä siinä ole mitään outoa, mutta tässä kaksimielisessä maailmassa saattaa tulla joitain asioita joita sitten miettii että no onko tässä nyt joku juttu vai ei ja onko normaalia jne, varsinkin kun joku kehtaa vihjata että siksi lapsi tekee jotain että on nähnyt sellaista mitä ei pitäisi, eihän lapsi tietysti osaa vielä ajatella muuta kuin leikkiä kaikesta. Mutta tosiaan kyllähän meidänkin typy makoilee välillä minun ja isänsä päällä ja halii että siitähän se on tullut varmaan hänellekkin. Mistäs muusta. Meidän tytteli on ihan kotihoidossa, ei päiväkodissa. Ja on hoidossa joskus minun äitilläni, ei muualla. :)

Meillä myös tyttö alkoi saman ikäisenä leikkimään nuken kanssa ja meni myös makaamaan nuken päälle ja saattoi heitellä nukkea yms. ja sitten taas halailla ja hoitaa. Kovakouraisuus jäi sitten jossain vaiheessa pois eli ei minunkaan mielestä kannata huolestua. Kyllä se itseäkin vähän mietitytti silloin että ei sillä!

juu, tavallista . Nukkejen päällä pötkötelään ja välillä niitä kohdellaan sangen väkivalloin.. Irroitteli jopa yhdeltä jalat. :) Eikä tuollaisia mistään ole voinut oppia.
Uskoisin että ihan leikkiin kuuluvaa ja uteliaisuutta.
Ei näin pienillä ole seksiin liittyviä ajatuksia. Kaksimielisyyydet tulevat ihan aikuisten korvien välistä... ja usein niiden omista kieroumista. Tuon voi kyllä sanoa ihan mummillekin.
Ja se mikä lapselle voi seksin näkemisestä olla haittana on se että todennäiköisesti luulee isin tekevän äidille pahaa, kun ei kummempakaan ymmärrä.
Meillä muuten ihmeteltiin kerran että mistä kaupasta voisi hakea siskon.. ;D että se noin kolme vuotiaan ajatusmaailmasta.

Juurikin näin, kuin edellinen sanoi. Ei tuon ikäisellä ole mahdollisuutta ajatella seksiä tai edes tunnistaa seksiä seksiksi. Aikuiset hämmentyvät itse tilanteista ja viestivät sillä tavoin, että asiassa on jotain väärää. Lapset osaavat kysyä suoraan, jos niikseen tulee, ja suoraan mutta ikätasoisesti kannattaa vastatakin.

Yhteistyössä