2v nukkuu nykyään mun vieressä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Eli nukkui koko vauva ajan, ja sen jälkeen "isojen tyttöjen sängyssä" Nyt haluaa nukkua mun vieressä, eikä omassa sängyssään ollenkaan. Olen siis antanut tytön nukahtaa mun petiin ja nostanut sitten omaan sänkyyn (nukutaan samassa huoneessa) yöllä kömpii mun viereen.
Takana puol vuotta sitten ero miehestä, joten aattelin sen vaikuttavan paljon?
toiminko nyt kumminkin oikein tytön kannalta, enkä "pakota" omaan sänkyyn?

tee niinkuin itsestäsi parhaalta tuntuu, jos lapsi ei sinun unta häiritse niin anna nukkua ! musta on oikeastaan aika ihanaa kun jopa isot lapseni (8 ja 9) kömpivät välillä äidin viereen- kohtahan ne ei äitiä huoli viittä metriä lähemmäs...

Meidän 9v ja 11v saapuvat aika usein ilahduttamaan vanhempiaan parisänkyyn. Äiti tai isä siirtyy sitten sohvalle enemmin tai myöhemmin.

Kaiketi pysyvät sängyissään 5 vuoden kuluttua?

[QUOTE="Noo";24762340]Meidän 9v ja 11v saapuvat aika usein ilahduttamaan vanhempiaan parisänkyyn. Äiti tai isä siirtyy sitten sohvalle enemmin tai myöhemmin.

Kaiketi pysyvät sängyissään 5 vuoden kuluttua?[/QUOTE]

tuota itsekin olen miettinyt, että muutama vuosi niin nukkuvat itsekseen ja vielä vuosi tai pari niin äiti kömpii lapsen ja tämän poika/tyttöystävän väliin...ihan vain varmuuden vuoksi...

Meillä teki lapsukainen saman tempun ihan samassa iässä :). Annoimme nukkua keskellä; vajaa nelivuotiaana sitten kun sai oman huoneen niin siirtyi sinne nukkumaan. Sillä puheella että saa tulla aina keskelle, tai huhuilla äidin sinne viereen - ja tekee niin myös :D.

Meillä poika, joka nukkui vauvasta n. 2-vuotiaaksi omassa sängyssään, alkoi juuri tuon ikäisenä kömpiä yöllä väliin.

Mä ajattelin aina niin, että jos lapsi herää yöllä ja hänelle tulee ajatus, että tarvitsee läheisyyttä, minä annan sitä. Nukkukoon siis vieressä. Meillä vitsailtiin siitä, että tyttöystävää en samaan petiin ota, mutta siihen saakka saa tulla väliin jos haluaa. Lopetti sitten reilu 5-vuotiaana ihan itse tuon, nyt nukkuu omassa sängyssään ja huoneessaan kaikki yöt.

No ihan ok. Jotkut lapset nukkuvat paljon pidempäänkin perhepedissä. Nukkuuhan suurin osa aikuisistakin jonkun vieressä, joten ihan normaalia, että pieni lapsikin haluaa nukkua vanhemman vieressä. :) Nukun mäkin mielummin jonkun vieressä kuin yksin. :p

Meillä 5 v nukkuu mun vieressä... :whistle: Jossain vaiheessa 3 v:nä oli hetken omassa sägyssä, sitten taas tuli takaisin mun viereen. Annan olla, kun kerran mahtuu ( parisänky ) - tuskin se enää kymmenen vuoden päästä siinä nukkuu.. :D

4 -vuotias meillä on tullut juurikin jostain 2 -vuotiaasta lähtien viereen nukkumaan keskenyön, on siis nukahtanut omaan sänkyyn, mutta yöllä herätessään tai aamuyöllä kömpii meidän väliin. Mua ei haittaa, on niin söpö, kun tuhisee ja kuorsaa vieressä. Sitten välissä on kausia, kun nukkuu normaalisti omasssa sängyssä. Yhessä vlissä oli sellnen, että ei suostunu ollenkaan menemään omaan sänkyyn, se oli jo aika häiritsevää, sillä sitten hän ei nukahtanu, vana kuikuili eikä ite päässy illalla omien juttujen pariin esim. koneelle jne omaan huoneeseen, joten totuteltiin takas omaan huoneeseen nukahtamiseen ja hetken nukkui yöt kokonaan siellä, nyt taas yöllä herätessään kömpii viereen. Mietityttä vaan, että jos kuopuksella alkaa sama, kun otetaan pinnis pois ( nyt 1,5v nukkuu vile pinnasängyssä) niin miten noi molemmat mahtuu sitte väliin, toivottavasti alkaa sitten kömpiä toistensa viereen siinä vaiheessa :)

Yhteistyössä