Haaveena vauva 2026

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marik91
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikennäköistä muka tapahtuu kropassa taas...ihme kipuja kummallakin puolella mutta enemmän oikealla ja välillä vähän menkkamaisia tuntemuksia. Lämmöt näyttää ihan hyvältä vielä. Rintoja vihloo välillä. En mä kyllä jotenkin usko että näin nopeasti jotain tapahtuis mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Luin että rautaa kannattaa syödä vaan joka toinen päivä, kun nyt oon ottanut joka päivä. Eli otanko yhden joka toinen päivä vai kaksi?
Siis mulla kans tänää vihlonu/tuikkinu kotiin ajaessa oikeelle mahaan, sit oli hetken lieviä menkkajomotuksia ja nyt illalla sit vasemmalla muutama tuntemus 😮 tavallaan tekis mieli testata huomenna ja tavallaan vaa odottaa et alkaako menkat tällä viikolla.. saa sit nähä mitä lämmöt on aamulla, sit varmaan päätän et testaanko

Kaikennäköistä muka tapahtuu kropassa taas...ihme kipuja kummallakin puolella mutta enemmän oikealla ja välillä vähän menkkamaisia tuntemuksia. Lämmöt näyttää ihan hyvältä vielä. Rintoja vihloo välillä. En mä kyllä jotenkin usko että näin nopeasti jotain tapahtuis mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Luin että rautaa kannattaa syödä vaan joka toinen päivä, kun nyt oon ottanut joka päivä. Eli otanko yhden joka toinen päivä vai kaksi?
Mä oon ottanut yhden joka toinen päivä. Kannattaa aloittaa vaikka sillä ja lisätä sitten, jos ei hemoglobiini ja ferritiinit ala nousee ni lisää kahteen. Mulla oli tuo Sideral Forte monta kuukautta jota otin ensin päivittäin ja sitten joka toinen päivä, nosti huonosti arvoja. Ferrodanilla joka toinen päivä noussut selvästi paremmin.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Soulsister85
Jos vatsa kestää, niin kannattaa syödä joka päivä. Jos syö joka toinen päivä, pitäisi annos niinä päivinä tuplata, jotta saisi saman hyödyn, kuin päivittäin otettuna. Täältä voi lukea lisää tuosta joka toinen päivä syömisestä, jos aihe kiinnostaa : https://www.facebook.com/share/1EDWmBguKd/

• Tykkää
Reactions: Soulsister85
Vauva 2026

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä, kuka tahansa voi päivittää listan.
Listan päivitys: kopioi edellinen lista + tekstit ja liitä ne uuteen viestiin, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajan tasalle. Muokkaa myös päivämäärä. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka ja lisää käyttäjien ilmoittamat päivitykset. Uusi käyttäjä lisätään oikeaan kohtaan listaa yrityksen alkamisajan perusteella laittamalla @-merkki ja sen perään käyttäjätunnus, sitten yrityksen alkamisajankohta ja monesko lapsi on kyseessä.

Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle, muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee totta kai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Sella- ★ 10/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Kevättuuli26 ★ 01/24 ★ 2.
@Tiuhti92 ★ 02/24 ★ 1.
@Nilla94 ★ 06/24 ★ 1.
@Jennnuli ★ 10/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@Lillis1983 ★ 01/25 ★ 3.
@louwer ★ 01/25 ★ 1.
@Tuimatar89 ★ 03/25 ★ 2.
@Soulsister85 ★ 03/25 ★ 4. (1.yhteinen)
@efi ★ 04/25 ★ 4.
@EKarolina ★ 04/25 ★ 2.
@Jazmyn ★ 05/25 ★ 2.
@Vilsu95 ★ 05/25 ★ 2.
@Manteli- ★ 06/25 ★ 2.
@Dumpperi22 ★ 08/25 ★ 1.
@jeshan ★ 10/25 ★ 4.
@Adelae ★ 10/25 ★ 1.
@aida91 ★ 10/25 ★ 2.
@Piimis ★ 11/25 ★ 4.
@Rilja ★ 01/26 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

18.3.2026 Keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä ★

@EKarolina kp 15/25-28
@Jazmyn kp 19/28-31
@Adelae kp 24/29-30
@Rilja kp 30/32-36
@viivaviivi kp 7
@Piimis kp 31/30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DP0 ★
@Rilja DPO 11
@EKarolina DPO 4
@Jazmyn DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3

@AMR ★ 12/24 ★ 2. ★ 04/25
@Kolmattakehiin ★ 05/24 ★ 3. ★ 04/25
@marik91 ★11/22 ★ 2. ( 1. kohtukuolema rv 40+3, 11/24) ★ 05/25
@desirett ★ 03/25 ★ 3. (1. Yhteinen)★ 05/25
@Minimilli ★ 08/24 ★ 1. ★ 05/25
@Käpyseni ★ 04/25 ★ 2. ★ 05/25
@Macademia ★ 03/25 ★ 5. (1. Yhteinen) ★ 05/25
@vauvakuume7 ★ 12/24 ★ 8. ★ 05/25
@ISLI ★ 02/24 ★ 4. ★ 05/25
@Yhteistäykköstä ★ 02/25 ★ 2. (1. yhteinen) ★ 05/25
@Niisq ★ 05/24 ★ 2. ★ 06/25
@Kultakataja_ ★ 04/24 ★ 1. ★ 06/25
@JasmiRubiini99 ★ 06/25 ★ 1. ★ 06/25
@gaoxiaojie ★ 01/25 ★ 1. ★ 06/25
@Bebekakkonen ★ 04/25 ★ 2. ★ 06/25
@Lunni~ ★ 11/24 ★ 6. ★ 07/25
@Manteli- ★ 06/25 ★ 2. ★ 07/25
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2. ★ 08/25
@Haaveilua ★ 08/24 ★ 1. ★ 09/25
@Adagio- ★ 11/2023 ★ 1. ★ 10/25
@Possukka33 ★ 08/25 ★ 1. ★ 11/25
@påtta ★ 9/25 ★ 2. ★ 11/25
@suunnaton lentäjä ★ 03/25 ★ 2. ★ 12/25
@Eloja94 ★ 08/24 ★ 1. ★ 12/25
@Beehive27 ★ 10/25 ★ 3. ★ 01/26
@miumau* ★ 11/25 ★ 4. (1. Yhteinen) ★ 01/26
@Menna90 ★ 10/25 ★ 3. (1. yhteinen) ★ 03/26

Mullakin lämmöt ennustelee ettei edes kannata testata välttämättä mutta kyllä mä viimeistään sunnuntaina alotan.
Ehkä tyhmä kysymys mut miten siis jo tässä kohtaa lämmöt näyttää ettei kannata testata? 🤔

Mä niiiiin haen ruokiksella kaupasta kasan salmiakkia 🫠 ja seuraavan kerran en kyl varmaan testaa ennen ku menkat on myöhässä, nyt alkaa negatestien näkeminen masentaa.. aiemmissa kierroissa testaaminen ollu vielä sillee jännää mut nyt kääntyy masentavan puolelle 😥 ja nyt ku pääsin valittamisen makuun nii jatkan vielä et sit ku menkat alkaa nii ois kiva saada heti juteltua miehen kanssa et miten tehdään sen ens kierron suhteen mut menkat alkaa to-la ja perjantaina lähen suoraan töistä viikonlopuks reissuun et jää sit keskustelut kyl myöhemmäksi.. muutenki ollu vähän kurja viikko 😔 ei siis mitään isoa ja vakavaa, kunhan nyt hetken ryven täällä itsesäälissä

Huomenta! ❣️
Mä en oo kuullu noista rautajutuista. Mulla on noi mamavitskut, niin niissä on vähän rautaa. Otan joka ilta. 🥹

Mä oon huomannu, et oon aina oviksen jälkeen jotenkin megaherkkä. Tänään on dpo4, eikä siis vois olla mitään raskaushormonia, ja silti pillitän kaikesta. 😅🤷🏻‍♀️ En oikein keksi muuta syytä kuin hormonit. 🙏🏻 Ja myös vilutus on saapunut seurakseni, mikä myös normia tässä vaiheessa.

Ehkä tyhmä kysymys mut miten siis jo tässä kohtaa lämmöt näyttää ettei kannata testata? 🤔

Mä niiiiin haen ruokiksella kaupasta kasan salmiakkia 🫠 ja seuraavan kerran en kyl varmaan testaa ennen ku menkat on myöhässä, nyt alkaa negatestien näkeminen masentaa.. aiemmissa kierroissa testaaminen ollu vielä sillee jännää mut nyt kääntyy masentavan puolelle 😥 ja nyt ku pääsin valittamisen makuun nii jatkan vielä et sit ku menkat alkaa nii ois kiva saada heti juteltua miehen kanssa et miten tehdään sen ens kierron suhteen mut menkat alkaa to-la ja perjantaina lähen suoraan töistä viikonlopuks reissuun et jää sit keskustelut kyl myöhemmäksi.. muutenki ollu vähän kurja viikko 😔 ei siis mitään isoa ja vakavaa, kunhan nyt hetken ryven täällä itsesäälissä
Mulla on niin sama fiilis tosta testailusta. 🥹🙏🏻 Digitestejä en pysty tekemään enää ollenkaan, koska se teksti :”ei raskaana”, on kaikken masentavin. 🫶🏻

Mut voihan sun tapauksessa olla, ettei menkkoja tuukaan viikonloppuna? ❣️🫶🏻

Mulla on niin sama fiilis tosta testailusta. 🥹🙏🏻 Digitestejä en pysty tekemään enää ollenkaan, koska se teksti :”ei raskaana”, on kaikken masentavin. 🫶🏻

Mut voihan sun tapauksessa olla, ettei menkkoja tuukaan viikonloppuna? ❣️🫶🏻
Joo mä en oo digitestejä hankkinu ollenkaan, oon pysytellyt noissa edullisissa PC:n liuskoisssa, mut niitä sit tietty tihrustaa silmät kipeenä et voisko siihen jotenki kuvitella toisenkin viivan 😥

Joo no onhan tässä vielä jotkut pienen pienet mahikset että plussa vielä tulisikin mut menkat on paljon todennäköisemmät..

Joo mä en oo digitestejä hankkinu ollenkaan, oon pysytellyt noissa edullisissa PC:n liuskoisssa, mut niitä sit tietty tihrustaa silmät kipeenä et voisko siihen jotenki kuvitella toisenkin viivan 😥

Joo no onhan tässä vielä jotkut pienen pienet mahikset että plussa vielä tulisikin mut menkat on paljon todennäköisemmät..
Mulla on myös tästä sama fiilis. 🫶🏻🥹
Oottelen menkkoja alkavaksi ens viikon loppupuolella ja jos eivät sit alkaisikaan, niin se olis tosi iso ja ilonen yllätys. ❣️🥰
Kai tässä on tullu sellanen pessimisti ei pety -asenne, ja silti se pettymys aina iskee. 😔🙏🏻 Välillä enempi ja välillä vähempi. 🫶🏻

• Tykkää
Reactions: Jazmyn

En mä tiedä kun tuntuu ettei noi lämmöt nouse halutulle tasolle. Eikä varsinkaan sille tasolle kun oli raskaana ollessa. Mutta en tiedä, kyllä mä sen testaamisen alotan kuitenkin viikonloppuna.

En mä tiedä kun tuntuu ettei noi lämmöt nouse halutulle tasolle. Eikä varsinkaan sille tasolle kun oli raskaana ollessa. Mutta en tiedä, kyllä mä sen testaamisen alotan kuitenkin viikonloppuna.
Aaaa okei, mä oon aatellu et oviksen jälkeen nousee aina (jos siis ovis onnistuu) ja sit vaan ei laske alemmas takas jos on raskaana.. mut oliko sulla nyt et et tiiä onko ovista vielä ollu?

Mä oon lämpöjä mittaillu useamman vuoden mut sillo en laittanut niitä mitenkään ylös ku käytettiin vaan ehkäsynä sitä Lady-Comppia ja se näytti suoraan "päivän värin", esikoisen tärppikierrossa merkkailin ja nyt taas on toinen kierto menossa tätä yritystä ku laitteen ylös niitä

Mä yritän täällä kuumeisesti metsästää ovista, nyt kp11. Hailakkaa viivaa näyttää, oon nyt tehnyt aamun ekasta ja sit noin klo 12, on tuo klo 12 otettu selkeesti vahvempi viiva🤔 jos munarakkula oli eilen 14.4mm niin google kertoo et ovis ois 2-4 päivän kuluttua ni jatkan metsästämistä😅 se piikki maksaa joku 50e ni en viittis hakee etupeltoonkaan, täytyy sit perjantaina hakea jos en nyt saa kii. Jatkan tätä kahdesti testaamista🙈 limoja on alkanut ainakin vähän tulla niin kai se sieltä tuloillaan on. Mä en myöskään tee cb digi raskaustestejä ennen ku oon tehnyt liuskoja monta ja jos niis on jotain tihrustettavaa ni sit varmistan🙈Katoin et mulle oli jo kirjoitettu tukilääkkeetkin jos alkion siirto tehdään. Viimeksi oli Terolut, nyt on jotain emätinpuikkoja😅

Viimeksi muokattu:
Mä syön rautaa myös joka toinen päivä. Joskus söin joka päivä mut sit luin jostain et joka toinen päivä ois parempi🤔 en kyl tiedä miten ois sit parhain..
Täällä pitäis alkaa menkat ensi viikon viikonloppuna et sitä odotellessa.. 😂

Aaaa okei, mä oon aatellu et oviksen jälkeen nousee aina (jos siis ovis onnistuu) ja sit vaan ei laske alemmas takas jos on raskaana.. mut oliko sulla nyt et et tiiä onko ovista vielä ollu?

Mä oon lämpöjä mittaillu useamman vuoden mut sillo en laittanut niitä mitenkään ylös ku käytettiin vaan ehkäsynä sitä Lady-Comppia ja se näytti suoraan "päivän värin", esikoisen tärppikierrossa merkkailin ja nyt taas on toinen kierto menossa tätä yritystä ku laitteen ylös niitä
No aika varmasti oli ovis tuntemusten perusteella. Ei tietenkään oo mitään näyttöä mutta lämmöt ainakin nousi tuntemusten ja tallettelujen jälkeen.

Luin ton kirjoituksen mikä mulle linkattiin niin kyllä mä nyt jotenkin päädyn kuitenkin syömään sitä rautaa joka päivä. En oo varma johtuuko siitä mutta en oo niin väsynyt ollut kun aiemmin.
Mä taas sekoilen näiden "oireiden" kanssa kun tuntuu jatkuvasti tulevan uusia...päänsäryt on ainakin alkanut. Sitä oli viime raskaudessa. Ja alavatsan repäisykivut ja vihlominen alapäässä mitä sitäkin oli viimeksi.
Rinnat ei oo arat mutta vihloo välillä.
Niin kovasti sitä vaan toivoo uutta raskautta...vaikka peanut on aina mielessä ja sydämessä eikä koskaan unohdu. Sen oon luvannut että jos raskaudun niin en valita oireista vaan nautin niistä koska se kertoo että homma etenee.

On kyl niin ärsyttävää ku negakierroissa on ihan samoja oireita mitä raskaudessa voi olla 🫠 nytkin tosi väsyneenä palelen ja posket tuntuu et hehkuu, samaa oli monena iltana ennen ku esikoisesta plussasin, mut samaa ollu negakierroissa myös 😐

• Tykkää
Reactions: EKarolina

Mulla sama fiilis testailusta. Jopa oviksen tikuttamiseen meni moti tässä kierrossa. 😅 Lopetin testaamisen kp19 enkä saanut kiinni. Nyt menossa kp24 ja oletan että tämäkin kierto on pitkä.

Tällä hetkellä on tunne että luteaalivaihdetta eletään mutta missä vaiheessa niin. 🤷🏼‍♀️

@Jazmyn oliko sulla mitään oireita mitkä viittas polyyppiin? Vai oliko ihan yllärilöydös? Kesäkuu tuntuu kaukaiselta, mutta aika kyllä menee oikeasti aika nopeasti. Ja eihän sitä tiedä jos vaikka tärppäiskin ennen sitä. 😊

Yhteistyössä