2v tytölle lahjaksi lorupussi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

M

Vieras
Miehen siskon lapsen 2v synttärit lähestyy ja lahja on mietinnässä.
Tuntuu, että lapsella on jo kaikkia mahdollisia leluja ja kaapit täynnä vaatteita, eikä viitsisi ostaa mitään "romua" lisää nurkkiin pyörimään.

Onko lorupussi liian lapsellinen 2v lahjaksi? Itse olen jo vähän ulalla, että minkäikäiselle tuollainen lorupussi on hyvä. 2v kun osaa jo puhua, niin onko se sitten parempi 1v...

Entäs, jos sen itse askartelee, niin "vähentääkö" se lahjan "arvoa" vai pitäisikö sitä vain käydä kaupasta sellainen ostamassa?

Vanhemmilta kysyttiin vähän vinkkejä, että mitä tyttö tarvisi, mutta tuli vain vastauksena "Eihän niitä lahjoja etukäteen kerrota"

T: Tuleva äiti, jonka oma lapsi vielä mahassa, eikä kavereilla vielä lapsia

lorupussi on oikein hyvä ajatus. Ja ei varmasti ole lapsellinen lahja. Ite just tänään loruttelin omien (kohta 3 v ja 5 v) kanssa melkein tunnin lorukorttien kanssa... Kyl ne vanhat, tutut lorut jaksaa aina kiinnostaa!

ja itse ainakin vanhempana antaisin enempi arvoa tollaselle lahjalle, jonka eteen on nähty vaivaa! =)

poika 1v 8kk jaksaa kuunnella 2 lorua pussista, eli ei mun mielestä liian lapsellinen lahja. :D

Kiva idea, varsinkin jos itse askartelee ja laittaa lorut esim kivoihin kortteihin ja niihin kuvia yms.. =)

Itse äsken innoistuin askartelemaan lorukortteja ja siitä tuli tuo idea mieleen.

Olen siis piirtänyt kuvan (esim omenan) leikannut sen ihan omenan muotoon, tulostanut omenaan liittyvän lorun (kun on niin huono käsiala, minkäs teet :D), liimannut sen väritetyn omenan taakse (tai vaihtoehtoisesti sen punaisesta/ruskeasta pahvista leikatun) ja sitten laiminoinut, että kestää vähän pidempään.

Mikä määrä loruja olisi hyvä? Itseni tuntien voi innostua tästä askartelusta ihan liikaa ja sitten onkin pussissa 100 lorua :D

Laitoin googleen loru, niin tuli pari linkkiä tänne, jossa oli paljon loruja.
Sitten löytyi täältä: http://www.elisanet.fi/saara.heikkinen1/sisallys4.html (en osaa kunnolla linkittää, mutta copypastee)
Pari lorua muistin omasta päästäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Laitoin googleen loru, niin tuli pari linkkiä tänne, jossa oli paljon loruja.
Sitten löytyi täältä: http://www.elisanet.fi/saara.heikkinen1/sisallys4.html (en osaa kunnolla linkittää, mutta copypastee)
Pari lorua muistin omasta päästäkin.

Kiitos =)

Lorupussi on tosi hyvä lahjaidea 2-vuotiaalle. Käy myös vielä 3-4-5-vuotiaallekin. Meilläkin 3v ja 6v tykkäävät aina välillä lorutella lorupussillamme. Itse tehtynä vielä superihana lahja!

Lorupussi on hyvä =) Ainakin meidän tytön eskarissakin on sellainen käytössä =) Ja sinne voi tehdä laulujakin.

Jos teet itse, niin laminoi tai päälystä kontaktimuovilla (niin että jätät sentin reunukset)!

Yhteistyössä