2v valittaa että pyllyyn sattuu ja kaivelee sitä? Mitä voisi olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
2v on jo muutaman päivän valittanut että pyllyyn sattuu ja kaivelee sitä.
Päivisinkin kun ollaan ulkona valittaa että pyllyyn sattuu kun kävelee.

Peppu ei näytä kovin punaselta ulkoapäin, ehkä hyvin pientä ihottumaa. Vatsa on enemmänkin löysällä kuin yleensä. Oon aatellut että on jotain pientä vatsatautia ehkä ei kuitenkaan tee kuin joku 3 kakkaa päivässä, ovat tosin löysiä. Kuumetta ei oo.Ennen kakkaa yleensä vielä valittaa että sattuu. Kakan jälkeen vähän itkenyt.

Vointi hällä muuten hyvä ja oon rasvaillut peppua voiteilla. Pitäskö tuo viedä jo lääkäriin vai kuulostaako vaan että olis ns. ripulin aiheuttamaa tuo kipu?

Kyllä mä käyttäisin ja ihan kokemuksen opettamana. Päällepäin ei näyttänyt miltään, vähän vaippaihottuman tapaista, mutta pyllyyn sattui ja kutisi = streptokokkitulehdus suolessa.

[QUOTE="vieras";28188259]Kuulostaa kihomadoilta. Tykkääkö tyyyä 12v niistäkin?[/QUOTE]

Streptokokin ja kihomadon oireet on ihan samanlaiset lukuunottamatta sitä, että streptokokissa niitä matoja ei luonnollisestikaan ole. Itsekin, kun täältä kysyin, mikä voi olla, sain vastaukseksi kihoja. Mutta en hyvällä tahdollakaan löytänyt lapselta yhtään elävää matoa (en yöllä kurkatessa enkä kakan päältä), joten vein lääkäriin ja hyvä niin. Lastenlääkäri näki heti, ettei kyse ole kihoista, vaan streptosta.

no tuolla on myöskin ollut pikkasen yskää, että voiskohan olla streptokokkia. Mutta tosiaan ei ole sellainen tulipunainen ja ihottuma ei ole peräaukossa vaan ylempänä.

Lähteekö ihottumasta punaisia näppyjä? Siis peppuposkilla? Onko punaisia näppyjä? Nuo ainakin viittaa streptoon.

Ja meidän ihottuma näytti muuten silltä kuin ärtynyt peppuvako voi muutenkin näyttää. Varsinkin rasvauksen jälkeen punotus laski siitä tosi hyvin.

[QUOTE="hei";28188265]Streptokokin ja kihomadon oireet on ihan samanlaiset lukuunottamatta sitä, että streptokokissa niitä matoja ei luonnollisestikaan ole. Itsekin, kun täältä kysyin, mikä voi olla, sain vastaukseksi kihoja. Mutta en hyvällä tahdollakaan löytänyt lapselta yhtään elävää matoa (en yöllä kurkatessa enkä kakan päältä), joten vein lääkäriin ja hyvä niin. Lastenlääkäri näki heti, ettei kyse ole kihoista, vaan streptosta.[/QUOTE]

Niin no, ensin varmaan kannattaa kurkata onko niitä matoja? Jos ei niin tietysti lääkäriin.

Pakko kyllä lisätä, et ny on kyllä sellasta virustakin liikkeellä, joka tekee mahatauti ja ripulioireita ja kurkkukipua (lievää flunssaa). Ja kyllä ripulikin voi aiheuttaa peppuoireita.

Mut jos et oo varma, kyllä mä käyttäsin näytillä.

en ole matoja huomannut kakassa ja eikä yölläkään matoja oo näkynyt pepussa kun oon kattonut. Peppuposkilla ei oo yhtään näppyjä.

Ennen kakan tuloa pyytää aina että laitettaisiin rasvaa tms. joten varmaankin se sitten kirvelee/sattuu jo valmiiksi.

Jos on kauheen löysällä, sieltähän voi valua sitä kakkaa vähän muulloinkin kuin kakatessa. Siis ihan pieniä tuhruja. Ne taas ärsyttää ja kutittaa ja saa aikaan kirvelyä siiinä peppureiällä itsessäänkin. Koita auttaako kutinaan ihan vain pesu.

Yhteistyössä