2v valittaa mahakipua, eikä syö??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aabee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aabee

Vieras
Tätä jatkunut jo viikonpäivät, ennen sitä hieman lievempänä. Viikko sitten oli päivän kuumeessa, lähes 40 astetta, ja oksensi kahteen kertaan. Seuraavana päivänä ei enään kuumetta ja elettiin sen mukaan, että nyt parannellaan. Eli mieleisiä perus kotiruokia tein ja nesteitä tarjoiltiin useammin. Nyt sitten ollaan siinä pisteessä, että saa kauhuhuuto kohtauksen joka kerta, kun syömisestä puhutaan. Valittaa kipeää mahaa, eikä syö kuin pari lusikallista. Haluaa illalla nukkumaan omasta tahdosta, mikä on todella epätavallista. Päiväuniakin vetelee 3h putkeen, vaikka pari viikkoa sitten oltiin tunnin unilla tai ei unia ollenkaan. On siis aivan poikki ja mieluiten makoilee sohvalla/sängyssä. Välillä hetken leikkii. Kakka ollut löysähköä ja pari kertaa housuun päässyt kuraista "höttöä". Mitä ihmettä tää nyt voi olla, kun ei kuumetta, ei oksentelua, ym...? Tyttö nyt 2,5v. Onko se huomenna arvauskeskukseen soiteltava ja käytävä siellä ihmettelemässä?

[QUOTE="vieras";25462445]Norovirus? Voi kestää yli viikonkin. Ensin on oksentelua ja ehkä kuumettakin ja sitten jatkuu ripulina/löysänä kakkana ja ruokahaluttomuutena ja mahakipuna.[/QUOTE]

Oksenti tosiaan vain sen kaksi kertaa tasan viikko sitten tiistaina. Voisiko olla siitä tosiaan? Itselläni on nimittäin nyt kaksi päivää ollut myös maha omituinen, eikä ruoka meinaa maistua. Oksentanut en ole, eikä kuumetta ym.. Pistin eilen vielä raskauden piikkiin, mutta tänään rupesin jo miettimään jotain muita vaihtoehtoja.

Mä itse oksensin viikko sitten lauantaina useamman kerran. Muutaman päivän sen jälkeen oli maha sekaisin. Ruokahalu palautui vasta viikko taudin alkamisen jälkeen. Olin tosi väsynyt ja koko viikon olo oli kuin raskauspahoinvoinnissa aikoinaan.

Mä uskoisin että se on ihan vatsatautia.

Toivon todella, että on vatsatautia. Huolestuttaa, kun mitään ei saa alas menemään tytöllä. Kovasti välillä puhuu, että haluaa syödä sitä sun tätä, mutta kun laitan esille, ei kelpaakkaan. Itselläni nyt rv25 ja pakosta koitan syödä pienimmän hedelmä soseita, kun mikään muu ei meinaa mennä alas. Tuntuu niin mysteeri taudilta, kun mitään selviä oireita ei havaittavissa.

Katso että lapsi juo riittävästi, laita tarjolle sipsiä, jäätelöä, mehujäätä, pillimehuja yms. mistä tykkää kovasti ja vie lääkäriin jos ei mene nestettä kunnolla.

Joo no eilen illalla oli sipsiä luvassa sen jälkeen, kun puuro olisi jotenkin edes syöty. Se saatiin sitten puoliksi menemään, mutta eipä kelvannut sipsit enään, kun kävi hakeen yökkärin ja halusi nukkumaan. Kyllä oli mamma ja isi huuli pyöreenä siinä vaiheessa...:D

Yhteistyössä