2viikkoa ristiäisiin eikä vieläkään tiedetä toista nimeä(tai kolmatta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja H:
hei! kannattaa miettiä tarkkaan onko kolmella nimellä todellakaan käyttöä. Itse annoimme ekalle kolme nimeä, toiselle piti antaa kolme nimeä, kun ekallakin oli annettu...että olis samanvertaiset. Jälkiviisaana KAKSI ON RIITTÄVÄ summa etunimille.

Kiitos vinkistä. Olen itsekin ollut ehkä enemmän kahden nimen kannalla enemmän :)
Eli heittäkää niitäkin kasa vielä!

Eihän teillä vielä oo edes kiire nimen päättämisessä... Serkkulikan nimi päätettiin vasta kun pappi oli jo ristiäispaikalla. Älä siis stressaa, kyllä se sieltä vielä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja apsis:
Andreas Olavi
Andreas Jooa ilman sitä kolmatta nimeä, ei kai se mikään pakko oo olla?

Kuulostaako se hassulta kun on lyhyt toka nimi ja sukunimi Niska?
Joonatania mietin, mutta ehkä sekään ei tuohon Andreakseen soinnu niin hyvin...

Kauheen vaikeeta, ollaan ehkä 10 kertaa "päätetty" nimi mutta taas mietitty uudestaan... :D

Minusta ei kuulosta hassulta. Andreas Olavi Niska kuulostaa ainakin hyvältä :D

Onko tämä vauveli esikoinen tai onko muita lapsia? Jos on muita, niin minkä nimisiä, kun jotenkin Andreas ja Niska tökkii? Eli suomalaiseen sukunimeen ulkolainen nimi, Andreas Niska!

Andreas Olavi
Andreas Jooa ilman sitä kolmatta nimeä, ei kai se mikään pakko oo olla?

Kuulostaako se hassulta kun on lyhyt toka nimi ja sukunimi Niska?
Joonatania mietin, mutta ehkä sekään ei tuohon Andreakseen soinnu niin hyvin...

Kauheen vaikeeta, ollaan ehkä 10 kertaa "päätetty" nimi mutta taas mietitty uudestaan... :D

Minusta ei kuulosta hassulta. Andreas Jooa Niska on oikein sopeva.

Höh mies ei oikein lämmennyt tuolla Jooalle, joka oli siis mun miettimä vain :D
Mikaelista oli sitä mieltä että on tosi kiva, ja on myös hänen suvussaan käytetty...:)
Kiitos kuitenkin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tämä vauveli esikoinen tai onko muita lapsia? Jos on muita, niin minkä nimisiä, kun jotenkin Andreas ja Niska tökkii? Eli suomalaiseen sukunimeen ulkolainen nimi, Andreas Niska!

Ei ole sisaruksia.
Isänsä nimi on kuitenkin aika pitkä ja ruotsinkielinen niinkuin hän onkin...
Halutaan siis suomen ja ruotsinkielinen nimi :D
Ei minusta töki yhtään :)
Niska ei ole alkujaan suomenkielinen nimi, vaikka se onkin sana joka on suomea ;)

Alkuperäinen kirjoittaja e:

Peesi.

Eli nyt hyökkäätte meidän jo päättämää nimeä vastaan :D Miten mä arvasin tän...
En kysynyt mielipiteitä siitä ;)
Minusta tosi hyvä nimi ja kun isänkin nimi on Christoffer niin Andreas on hyvä meidän perheeseen.
Niska ei ole suomalainen sukunimi :D

Peesi.

Minusta tosi hyvä nimi ja kun isänkin nimi on Christoffer niin Andreas on hyvä meidän perheeseen.

No aina täällä on näitä jotka kuvittelee tietävänsä kaikesta kaiken.

Peesi.

No aina täällä on näitä jotka kuvittelee tietävänsä kaikesta kaiken.

Peesi :D

Kun on vähänkin ulkolaisempi nimi niin on se NIIIIN outoo :D
Ja muistaakseni Suomen toinen kieli on ruotsi, nimi on nääs ruotsinkielinen ja ei mitenkään harvinainen Suomessa.
Kyse kun ei ole Michaelo Virtasesta kuitenkaan :D

Toivottavasti noille tuli hyvä mieli. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja H:
hei! kannattaa miettiä tarkkaan onko kolmella nimellä todellakaan käyttöä. Itse annoimme ekalle kolme nimeä, toiselle piti antaa kolme nimeä, kun ekallakin oli annettu...että olis samanvertaiset. Jälkiviisaana KAKSI ON RIITTÄVÄ summa etunimille.

Nimien määrästäkö se on kiinni, että ovat samanvertaiset? Mieti nyt, ajatteleeko joku oikeasti, että perheen lapset eivät olisi samanvertaisia siksi, että toisella on kaksi etunimeä ja toisella kolme? Ei kai!
Meillä on esikoisella kolme nimeä koska ensimmäinen nimi on pitkähkö ja toinen nimi lyhyempi. Välinimi sopi mielestämme hyvin, oikeastaan nimi lähes vaati sen.
Toiselle lapselle oli tulossa kaksi nimeä. Nimet olisi sopineetkin ihan hyvin, mutta löysin nimen mikä oli ihan pakko saada käyttää myös. ;)
Nyt kolmas tulossa ja paineita ei siltikään ole keksiä kolmea nimeä jos kaksi hyvää löytyy! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Andreas Mikael on tosi kiva nimi! =) Minua myös ärsyttää nämä, jotka heti tyrmäävät jonkun nimen, että on muka liian ulkolainen. Andreas sopii ihan hyvin tuon sukunimen kanssa.

Kiitos. :heart:
Minusta myös sopii. On suomenkielisiä sukunimiä joihin tuo ei missään nimessä sopisi, mutta ei Niska ole mielestäni sellainen. Esim mun sukunimen kanssa ei ikimaailmassa menis.

En tiedä keitä nää on jotka heti kitisemässä kun ei ole supisuomalainen nimi...
Ihan tavis ruotsinkielinen nimi. Jotkut kun haluavat lytätä kaiken mikä ei ole omaa tyyliä, ilman että mielipidettä edes kysytään. Ollaan kärppänä vastaamassa mahdollisimman inhottavasti... :D

Ja veikkaan, että he eivät edes oikeasti ole sitä mieltä, vaan haluavat vaan sanoa jotain inhottavaa koska ovat mitä ovat.

Ooooh on se niin ihmeellistä, että ihan Andreas! :o :laugh:

Tällaiset kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa. Sukunimi ei määrää etunimeä ja on hieonoa, kun Suomesta löytyy muitakin kun Matti Meikäläisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja lk:

Tällaiset kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa. Sukunimi ei määrää etunimeä ja on hieonoa, kun Suomesta löytyy muitakin kun Matti Meikäläisiä.

:heart: Peesi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Hieno nimi, vaikkakin tuo Andreas tuo mieleen sen bb-talon itkupillin :D

Mut kokonaisuudessaan kuitenkin ihan toimiva nimi. Mä tykkään erityisesti tuosta Mikael nimestä

En koskaan katsonut bb:tä ja en osaa ajatella sitä bb Andreasta :D
Onneksi... :whistle: ;)

Kiitos.:)

Yhteistyössä