2x kysymystä FACEBOOKISTA. auttakaas ku vielä vanhoilla päivilläni sinne liityin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanha ja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vanha ja harmaa

Vieras
a. Jos katson kaverini kaverilistaa, niin miksi pääsen hänen joidenkin kavereidensa sivuille vaikka nämä hänen kaverit eivät edes ole minun kavereitani? yleensä heidän nimensä on sininen ja nimen perässä voin lukea "tilan" eli heidän kommenttinsa. suurimman osan sivuille en pääse. miksi joidenkin sivuille pääsee?

b. jos joku kirjoittaa minulle kommenttia, niin vatsaanko hänelle oman seinäni keskusteluhistoriaan, vai pitääkö minun mennä hänen sivulleen vastaamaan?

kertokaas näihin vastauksia. muuten olen päässyt jo vähän perille fecebookin toiminnasta =)

a) jokainen saa itse määritellä onko oma profiili julkisesti nähtävillä vai vaan kavereiden nähtävissä.
b)minä vastaan joko kommentin alapuolelle omalle profiilisivulle tai kamun seinälle.

a) jotkut pitää profiilin avonaisena niin että kuka vaan pääsee katsomaan kuvia ym. Useat pitää just niin että kaverit näkee vaan.

b) vastaa toisen seinälle, koska silloin hän saa uudesta viestistä ilmoituksen ja tajuaa lukea viestisi

1. siksi kun jotkut sallii kaikkien ihmisten nähdä profiilinsa. toisilla taas on esto päällä, että ainoastaan ystävät saa katsoa profiilia.
2. kirjoitat vastauksen sinne kaverin seinälle.

a. Joidenkin sivut ovat kaikille avoimia, joillakin taas vaan niille jotka ovat henkilön kaverilistalla.

b. Tuosta en oo ihan varma, että näkeekö se toinen kirjottaja jos vastaat omalle seinälle, itse käyn vastaamassa aina kaverin seinälle =)

Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
minäkin kysyn, eli miten tuon pääsee laittaan et kelle profiili näkyy. En löydä sellasta kohtaa.

Noh, oikeessa yläkulmassa nimesi vieressä lukee asetukset. Vie hiiri siihen päälle, älä napsauta vielä, siinä näkyy sit että Käyttäjätilin asetukset, Yksityisyysasetukset. Napsautat yksityisyysasetukset ja siitä etteenpäin onkin ohjeet mitä pystyt muokkailee =)

Yhteistyössä