3/2006 osa 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Santtu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iines83 päivitetty ja titityy lisätty

6.2. sportti, 29, eka, Espoo, NKL
14.2. Minnie, 37, eka, TAYS

1.3. Pauliina, 28, eka, Espoo, JS
1.3. Santtu, 23, toinen, Helsinki, KOS (ultassa la sama)
1.3. Matilda, 21, eka, Vantaa, ?NKL?
1.3. Rebekka, 25, toinen, Lappi, LKS
1.3. Hipsu,24, eka,VKS
1.3. elli
2.3. Zaida, 21, toinen
3.3. Anni, 27, eka
3.3. Emppu, 32, eka, LS
5.3. Thelma, 25, eka, LKS
5.3. lilli, 23, toinen, K-PKS
6.3. Angelina 21,eka,TAYS
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
7.3. Henttu 25, eka, PKKS
8.3. Sunny, 28, toinen, TAYS
9.3. Nipa, pian 28, eka, TAYS
13.3. Niiskuneiti, 24, toka, Mäntyharju, MKS
15.3. maami80, 24 pian 25, toinen, - , TAYS
15.3. Vanilja, 31, eka, KOS
15.3. Janis, 29, eka, KOS
15.3. Tuulikki,33,eka, KOS
16.3. Milla, 26, ensimmäinen, Järvenpää, NKL
18.3. Sintti 29, eka, Keski-Suomi, K-SKS
19.3. Jonsku, 29, toinen, Lounais-Suomi
20.3. Ann, 28, eka, Häme eli KHKS ?
20.3. Ottilia, toinen, KPKS
22.3. sirkku, OYS
24.3. Tiitu 24, toinen, KYS
24.3. Miisa, 24, toinen, S-joki
24.3 Pinja-81, 24, eka, KYS
24.3. FarB, 43, eka, NKL
24.3. Hepetute, 32, ensimmäinen, helsinki, (KOS?)
25.3. Timangi (tod.näköisesti) 27, eka, Helsinki, KOS?
28.3. seilori, 33, esikoinen, P-KKS
28.3. Sere, 25, toinen, LAS
28.3. titityy, 28, eka, KYS
29.3. emo, 27, esikoinen,
29.3. iines83, 22, toka, OYS
30.3. tinski, 29, eka, KYS
30.3. Kengu-3, 28, kolmas, TAYS
30.3. Dina, 23, eka, TAYS
31.3 Eme, 25, eka, KOS

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Titityy ja Iines päivitetty! Janis 13+1
PS: Mekin yritetään pysyä sukupuolitiedottomina loppuun asti. 4d:ssä (jos siihen mennään) tulee kyllä tod.näk. esille sukupuoli vaikka ei haluaisi. Mentäisi vasta loppuraskaudesta nimittäin.

6.2. sportti, 29, eka, Espoo, NKL
14.2. Minnie, 37, eka, TAYS

1.3. Pauliina, 28, eka, Espoo, JS
1.3. Santtu, 23, toinen, Helsinki, KOS (ultassa la sama)
1.3. Matilda, 21, eka, Vantaa, ?NKL?
1.3. Rebekka, 25, toinen, Lappi, LKS
1.3. Hipsu,24, eka,VKS
1.3. elli
2.3. Zaida, 21, toinen
3.3. Anni, 27, eka
3.3. Emppu, 32, eka, LS
5.3. Thelma, 25, eka, LKS
5.3. lilli, 23, toinen, K-PKS
6.3. Angelina 21,eka,TAYS
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
7.3. Henttu 25, eka, PKKS
8.3. Sunny, 28, toinen, TAYS
9.3. Nipa, pian 28, eka, TAYS
13.3. Niiskuneiti, 24, toka, Mäntyharju, MKS
15.3. maami80, 24 pian 25, toinen, - , TAYS
15.3. Vanilja, 31, eka, KOS
15.3. Janis, 29, eka, KOS
15.3. Tuulikki,33,eka, KOS
16.3. Milla, 26, ensimmäinen, Järvenpää, NKL
18.3. Sintti 29, eka, Keski-Suomi, K-SKS
19.3. Jonsku, 29, toinen, Lounais-Suomi
20.3. Ann, 28, eka, Häme eli KHKS ?
20.3. Ottilia, toinen, KPKS
22.3. sirkku, OYS
24.3. Tiitu 24, toinen, KYS
24.3. Miisa, 24, toinen, S-joki
24.3 Pinja-81, 24, eka, KYS
24.3. FarB, 43, eka, NKL
24.3. Hepetute, 32, ensimmäinen, helsinki, (KOS?)
25.3. Timangi (tod.näköisesti) 27, eka, Helsinki, KOS?
28.3. seilori, 33, esikoinen, P-KKS
28.3. Sere, 25, toinen, LAS
28.3. Titityy, 28,eka, KYS
29.3. emo, 27, esikoinen,
29.3. iines83, 22, toka, OYS
30.3. tinski, 29, eka, KYS
30.3. Kengu-3, 28, kolmas, TAYS
30.3. Dina, 23, eka, TAYS
31.3 Eme, 25, eka, KOS

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Käsittämätöntä Vanilja! Kohta me painellaan laskettuna päivänä Kättärille sisälle samalla ovenavauksellakin! Hyvä, että ultrassa kaikki hyvin (kuten täällä!)! Jatketaan onnellista kantoa, Janis 13+1

Terve maaliset!

Kiva, että saadaan edelleen uusia mukaan! Ihana lukea noita teidän ultra-juttuja! Itse odottelen kovasti ensi tiistaita, jolloin olis rakenneultra!

Onko sulla Minnie jo masu näkyvissä hyvin? Mulla on masu kasvanut, mutta aika vähän, ei sitä kukaan huomaa. Sais kyllä pikkuhiljaa tulla sellainen söpö pyöreä mau, josta kellään ei olis epäselvyyttä.

Nyt vasta ehdin kirjoittamaan, vaikka np-ultra oli jo keskiviikkona. Siellä kaikki hyvin, ja otus oli kasvanut päivässä (kun edellinen päivä oli siis se kaupungin ultra) melkein sentin (5,7->6,4)! Tosin osa lienee mittavirhettä, kun kaupungin terkkari merkitsi tiistaina, että vastaa viikkoja 12+3 ja lääkäri keskiviikkona, 12+5. Mutta siis normaali kasvu kahdessa päivässä ilmeisesti melkein sentti, mikä on muuten prosentuaalisesti aika paljon!!

Yksityisellä oli aikasta paljon paremmat laitteet kuin neuvolassa, ja nyt vauva jo näyttikin vauvalta eikä pavulta. KOvasti heilui, mutta ei meinannut millään kääntyä sivuttain, naamaansa vain näytti. Ei auttanut vaikka mut määrättiin välillä lattialle hyppimään tasajalkaa :)

Ja taas oli ongelma tän virtsarakon täyteyden kanssa: nyt olin tankannut kunnolla, ja menin lääkäriin, niin ajat 1,5 tuntia myöhässä! Tunnin kestin, sitten oli pakko mennä vessaan. Vetäisin kuitenkin heti puoli litraa vettä. Kun pääsin sisälle, vesi ei ollut vielä kokonaan mennyt läpi, ja rakko ei ollut niin täynnä, että mahan päältä olisi saanut selvän kuvan. Siispä täti otti käyttöön sen ala-anturin, ja sitten ronkittiinkin vuorotellen sillä ja mahan päältä yhteensä melkein puoli tuntia. Loppuvaiheessa se vesi sitten olikin jo mennyt läpi ja herranjumala, miten tuntui pahalta se alakautta sörkkiminen, kun oli hirveä hätä. Eikä siinä edes voi puristaa lihaksilla pidättääkseen. Kun lopulta pääsin ulos, huikkasin vastaanottotyypille, että sori, tulen maksamaan vasta kohta ja juoksin vessaan :)

Painon noususta... mulla sama homma kuin muistaakseni Tiitulla (vai kuka siitä sanoi), kolme kiloa tullut lisää. Syömisestä kai, mutta silti kaikki mahassa niin, että ihmiset arvaa mun olevan raskaana. Löysimmätkin housut puristaa ja nyt mietin, joko pitäisi ostaa äitiyshousut vai tilata se bellybelt... ne jatkokappaleet näytti kyllä ihan karseilta, mutta se perusvyö voisi menetellä. Onko kokemuksia?

Nyt kutsuu työ, hyviä viikonloppuja, ja sori kun lavertelin taas tapani mukaan tosi pitkästi.

lisää kysymyksiä!
oletteko jo kertoneet työnantajalle? Onko aikomuksissa kertoa koska? Itse olen työssä vielä koeajalla ja nyt kun sairastuin kuumeeseen, niin tämäkin näytti olevan pomolle kova paikka. hyvä että ei uhkaillut :) niin mietin vaan, lennänkö kuin leppäkeihäs kun raskaus tulee ilmi? sille ei sitten voi vaan mitään :(

Minulla on sama juttu kuin sintillä. Lisäpaino on tullut mahaan, ja housut puristaa. Kävinkin hakemassa H&M:ltä tavallisten ihmisten puolelta resorivyötäröiset housut. IHan oma koko menee vielä, mutta vyötärössä pitää olla pehmeyttä ja joustoa. Nämä toimivat nyt hyvin. Ja voi käyttää myös raskauden jälkeen ja sitten myöhemminkin, ainakin okonasa puolesta.

Niin, mä kerroin just kaksi minuuttia sitten. Aloitin kertomisen vielä niin, että ""sain just eilen vahvistuksen, että..."" Ja pomo meni valkoiseksi. Mä olen ollut talossa vasta puolitoista vuotta ja mut lähinnä ostettiin toisesta yrityksestä tänne. No, kun sain kerrottua todellisen uutisen, niin pomo oli hyvillään! Onnitteli ja sanoi, että näitä juttuja on kiva kuulla. On siis otettava huomioon, että mun pomo on erittäin mukava ja huumorintajuinen mies, jolla on itsellä kolme lasta. Kaikki siis meni todella hyvin. Nyt on huojentunut olo, kun ei tarvitse pomolle enää peitellä! Millalla tilanne on tietysti eri. Koeajalle kun ei tarvita pätevää syytä päästää menemään, mutta paljonko sulla on koeaikaa vielä jäljellä?
Janis 13+2 (huojentuneena)

Onnea vaan minunkin puolestani kaikille ultraajille. Onpa hienoa kuulla, että kaikki on ollut hyvin! Voidaan huojentunein mielin jatkaa odotusta :-).

Minulla raskautta ei edelleenkään huomaa ulospäin. Masu on muuttunut hiukan pyöreämmäksi, mutta pikkuisen vatsaa oli jo ennestään, joten ei siihen varmaan osata kiinnittää huomiota. Muutenkin olen isokoinen, pienillä ihmisillä näkyy varmaan helpommin. Lisäksi paino on edelleen lähtölukemia pienempi, joten vielä olen mahtunut vaatteisiin ihan hyvin. Pitäisi kyllä alkaa etsimään varoiksi joustovyötäröitä, kun sitä kokoa saattaa tulla aika nopeasti näillä viikoilla. Eniten mietityttää mistä sitä löytäisi sellaisen talvitakin, joka mahtuisi ja lämmittäisi talvipakkasilla. A-linjainen olisi varmaan hyvä. Nykyään takkimuoti on niin kapea, että taitaa tulla meidän talvivauvoille ahdasta.

Aurinkoista ja rentouttavaa viikonloppua maaliset ja Sportti!

Jännittää ihan hirveästi pomolle (firman tj) kertominen. Jotenkin ajattelen, että uutinen otetaan ikävästi, mutta toivottavasti suhtauduttaisiin yhtä positiivisesti kuin suhun Janis. Istun eri toimipisteessä, joten odotan ensi viikkoon että pääsen kasvokkain kertomaan.

Niin mäkin tosiaan kerroin tj:lle. Se on mun suora pomo. Toivottavasti Minnie sunkin pomo tosiaan suhtautuu asiaan yhtä positiivisesti. Miten kuvittelet sen reagoivan? Onko sillä omia lapsia? Yleensä se antaa pomolle vähän lisää perspektiiviä, jos niitä on.
Tsemppiä! Janis

Joo, pomolla on ainakin yksi lapsi, joka muistaakseni on jo lukioikäinen. Mutta jospa sitä sympatiaa sieltä kuitenkin heruu :-). Ei varmaan kannattaisi olla turhan ennakkoluuloinen itse...

Mun mies oli eilen ostanut mulle ihan kukkiakin, koska se oli niin onnellinen np-ultran tuloksiin ja näkemiseensä. Mun mielestä todella suloista. Nyt se vasta alkaa selvästi miehellekin iskostua, että lapsi siellä on ja se on todellakin tulossa meille ensi vuonna=)!
Maanantaina on neuvola ja siellä varmaan saan kuulla pienen sydänääniä ekaa kertaa. Se varmasti pistää hiljaseksi (tämmösen lörpöttelijänkin!).
Vanilja, sulle ei sattumalta olisi maanantaina neuvolaa (kun niin samaan aikaan kaikessa mennään=)=)!)?
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille. Hyvillä mielin nyt voi viettää viikonloppua kun ultratulokset hyvät ja pomolle kerrottu=)! Janis

no koeaika on 4kk että tosi pitkä. nyt oon ollut työssä vasta 1,5kk eli en pysty noin pitkään peitteleen, varsinkin kun maha näkyy jo nyt. no ajattelin esittää asian, niin että ""vahinko"" on nyt käynyt ja ehdotan hänelle vaikkapa työsuhteen muuttamista määräaikaiseksi siihen asti kun jään äitiys lomalle. jotenkin olen vaan ihan rikki, tuntuu, että pelkkä kolmen päivän sairaslomakin on työnantajalleni liikaa. hän kun on hankkinut niin vähän työntekijöitä, että heti kun joku jää sairaslomalle niin koko firma on kaaoksessa.

Mun ei onneks tarvii työnantajalle kertoo mitään :) Oon viel edellisestä hoitovapaalla, just irtisanoin itteni ja jatkoin opintoja (olin oppisopimuksella, siirryin päivälinjalle). Nyt sit ehin vähän taas opiskeluissa eteenpäin ja jää taas kesken :/

Aiksemmin oli hauska kun meillä töissä 2 oli ennen mua ilmottanu olevansa rakskaana ja sit kun pomo kuuli mun raskaudesta ni meinas pudota penkiltä. Kun sais suustaan jotain ulos ni tokas vaan et taitaa olla tarttuvaa :D

Meillä tuli tänään 12vk täyteen :) ei oo maha erityisemmin kasvanu, oon vaan kokonaisuudessa turvonnu sen verran et useat vaatteet käyny ahtaaks (tissit ja takapuoli paisunu hulluna) Ei musta huomaa et raskaana oisin ja ton edellisenki kanssa mulla oli pieni massu ja alko näkymään tosi myöhään. Lääkäri sanoki et mulla on kohtu takana (?) johtuu siitä.

Toi on kyllä tosi sääli mun mielestä, että sitten aletaan syyllistämään. Eikö sairaslomalla oleminen ole myös muille ihan hyvästä, koska et mene tartuttamaan töihin?
Olin itse aiemmin töissä, jossa oli ihan sama ajatus. Se oli todella inhottavaa, kun sai kokoajan miettiä miten asioita esittää tai voiko jäädä saikulle. Ylimääräisistä lomapäivistä ei voinut kuvitellakaan mainitsevansa. Hyvä ehdotus tuo määräaikaiseksi muuttaminen. Uskon, että pomosi on tyytyväinen kun olet löytänyt ratkaisun itsellesi ja yritykselle edulliseksi.
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta (eikö se sanonta näin mene?) Janis

Hei Milla!
Koeajan päättymisen syyksi ei missään nimessä voida laittaa sun raskauttasi ja työsuhteen jatkamatta jättäminen vaatii aina perustelut. Ehdottaisin ettet missään nimessä mene ehdottelemaan mitään määräaikaisia työsopimuksia itse, vaan kuuntele ensin mitä pomo tarjoo. Jos vaihtoehtona on lyhyempi soppari kuin äippälomaan asti niin neuvottele sitten vasta. Joskus pomot on stressaantuneita eivätkä osaa käyttäytyä kun kuulevat sairaslomasta. Ei muutakuin reippaasti kertomaan iloinen uutisesi ja kuuntele mitä pomosi sanoo. Tsemppiä!

Joo mullakaan ei ole tota työnanatajelle keromista kun olen myös hoitovapaalla. Työsopimus loppui 3kk ennen esikoisen äippälomaa. Mulla oli silloin kanssa ongelma kertomisen kanssa kun työsopimus oli määräaikainen ja jatkoa oli luvattu jo heti silloin sopimusta tehdessä. No sit kun kerroin niin sopimusta ei jatkettu, sillä olisin ehtinyt olla lmien jälkeen 2kk töissä. Sanottiin vaan että olen ollut liikaa pois. Mulla oli muka liikaa sairaspoissaoloja. Jokaisesta päivästä mulla oli todistus ja olin vähemmän pois kuin vakinaiset. Paikka oli pieni päiväkoti jossa 5 työntekiää. Saikullaoliaa ei siis katsottu hyvällä. Varsinkin kun olin määräaikainen. No mua ei sit kuitenkaan harmittanut ettei sopimusta jatkettu vaikkakin oli 3kk työttömänä. Sain äippärahat 6kk tulojen mukaan enkä sit olisi kuitenkaaan jaksanut olla lopussa siellä päiväkodissä toissa (olin alle 3v kanssa...)

On totta, että raskaudesta ei voida lopettaa työsuhdetta.
Raskaus ei tietenkään tulisi olemaan se irtisanomisen syy. Työnantajat on ERITTÄIN hyviä muumioimaan irtisanomisen jonkun muun kuin raskauden piikkiin. Tämä ei varmasti päde kaikkiin työantajiin, mutta muutamasta olen kuullut. En halua ketään pelotella, mutta realiteetit ovat mieletäni nämä.
Toivotaan ja uskotaan, että löydätte pomosi kanssa jonkun hyvän ratkaisun. Janis

käsittämätöntä että työnantajat on tommosia. liikaa sairaspoissaoloja? siis eihän niitä voi olla liikaa? eihän ihminen sille mitään voi jos on sairas. käsittämätöntä. mut mites sulle tuli se äitiysloma raha viimesen 6kk perusteella? eikös se tule viimesen verotuksen mukaan, eli tämän ketjun synnyttäjät saavat äippälomarahat vuoden 2004 verotuksen mukaan? eikö?