3 e-pillerin unohtuminen 1.viikolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tikkiliiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tikkiliiri

Vieras
Yritin löytää muualta tähän vastausta mutta haku ei tuottanut tulosta, joten kysyn siitä täällä: Ehdin syödä liuskasta 6 tablettia ja lähtiessäni viikonloppureissulle pakkaus unohtui tietenkin kotiin. Joten pitääkö minun syödä kaikki kolme (pe,la&su) tabletit kerralla ja jatkaa pakkaus normaalisti loppuun vai pitää taukoa?

Riippuu pillerimerkistä. Otapa se ohjekirja esille, siellä on ohjeet miten toimia jos unohtaa pillereitä. Netistä löytyy myös kyseisen pillerimerkin nimellä kyseisen pillerin käyttöohjeet.

Kyseessä on Yasmin-merkki ja ohjekirjassa ei ole kun yhden tabletin unohtaminen. Kokeilen vielä tuon pillerimerkin etsimistä netistä josko siellä olisi enemmän tietoa.

Juuri näin, itse luin ensin vähän väärin, ymmärsin että 1. viikolla on unohtunut 3. pilleri, mutta se olikin 3 pilleriä? No jos ekalla viikolla unohtuu enemmän kuin se yksi, niin ehkäisytehoa ei kyllä ole juuri lainkaan, lisäehkäisyä tarvitaan.

Hei!

Olen käyttänyt YAsmin tabletteja jo useamman vuoden, mutta silti uusi tilanne ja sanamuodon ehkäpä myös väärinymmärrys hämmentävät.
Mitä tarkoittaa, kun pakkauksessa lukee, että jos tabletin UNOHTAMISESTA 1.viikolla on kulunut alle 12h, nii sit on ok, jos ottaa vaan uuden pillerin heti ku muistaa..
Oma tilanteeni: Otin pilelrin normaalisti n. klo.9 aamulla, mutta seur. päivänä unohdin pillerin (5pilleripäivä), mihin aikaan pitää pilleri VIIMEISTÄÄN ottaa? Olenko ymmärtänyt oikein, että tuosta klo. 9 12h:n sisällä jos ottaa pillerin, ehkäisyteho ei kärsi? eli riittää jos otan pillerin ennen 21 iltaa ja seur. pillerin taas 9 seur. aamuna??

Voisiko joku ystävällisesti auttaa minua ja selittää asian..

Jep, eli pillereillä yleensäkin riittää, että ottaa ne aina 12 tunnin tarkkuudella. Itse otan pillerin yleensä illalla klo 20-21, mutta koska on 12 tunnin "ottoaika", niin voin yhtä hyvin ottaa sen jo päivällä kolmelta tai vaikka yöllä, jos unohdan ottaa sen illalla.

Eli jos yleensä otat pillerin aamusta, voit aivan hyvin ottaa sen vielä koulusta/töistä tullessasi, ja ehkäisyteho on säilynyt ennallaan. Ei siis tarvitse olla huolissaan, jos unohdat ottaa sen aamulla.