<3 HEINÄMASUT Maaliskuussa <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cassyput
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täälläki neuvolapäivä takana :wave:

Enemmän siellä oltiin kiinnostuneita ehkä mun muutosta, kun terveydestä :D No ei vaiteskaa. Nyt pitäis sitte nimittäin vaihtaa neuvolaa.

Painoa mulle oli tullu liikaa, ainaki omasta mielestä. 800 g viikossa, kamalaa. Nyt jo yhteensä 9 kg!! Hemppa 118 ja pari kk sitte alotin noi vitamiinit missä vähä sitä rautaa on, että välttämättä ei tarvi lisärautaan siirtyä, kun vaan ottaa noita vitamiinitabuja 2 päivässä. Sf-mitta 22 cm, et sinne yläkäyrille päästiin.. ja pitäis muka tulla pieni vauva :p Pisut ja verenpaine ok.

Meidän kaveri on kyl suht rauhallinen potkija.. Päivittäin liikkeitä tuntuu, mutta ei mikään rummuttaja ainakaan vielä oo. Eilen meinasin kyl kusasta kauppakeskuksen lattialle, ku yhen potkun pisti rakkoon, huh.

Kelan papruja en saanu, koska neuvolaki vaihtuu ja pitää mennä Kelaan selvittelemään kaikkee. Todistuksen sain vaan.

Nyt.. ei syömään, vaan juomaan :kieh:

- Jousku ja poitsuko 22+3

Olen kyllä lueskellut säännöllisen epäsäännöllisesti postaukset, mutta huono oon itse kirjoittamaan...
En ole edes saanut korjattua, että ilmoitin lasketun ajan väärin :ashamed:
Eli la 4.7, synnytys NKL, :heart: pikkuprinsessa :heart: matkalla!

Vauva on rauhallinen tapaus (ainakin jos vertaa esikoiseen), ilmoittelee kuitenkin säännöllisesti itsestään. Ultran mukaan neiti istuskelee jalat ristissä nenä kohti mun napaa... Toivottavasti kääntyy ajallaan. Hieman viikkoja pienemmäksi arvioitu, muutoin kaikki ok.
Itselle ei vielä (hurjasta makeanhimosta huolimatta) ole kertynyt painoa, jee :D Supistuksia tulee heti jos enemmän touhuaa, joten olen ollut töistä pois jo pari viikkoa.

Kertokaas minulle vielä se "keskustelukerhon" toiminta-ajatus, jos osallistuisin sinne kun tätä aikaakin nyt on...

Useammalla ollut neuvolakäyntejä ja kiva kun kuulumiset hyviä! :)
Ja vauvat ne senkun kasvaa, ehkä äiditkin siinä mukana... :whistle: :D
Mulla on ens vkon perjantaina se sokerirasitus ja aatteet samansuuntaiset kuin DJ Mussukallakin, ei kivaa, ei sitten yhtään. :x Toivottavasti arvot olisivat hyvät!!

Viikko on alkanut kyllä aikamoisen väsymyksen merkeissä, en oo nukkunut erityisen hyvin ja päivällä on töissä väsyttänyt armottomasti. :/
Kotona ei juuri jaksakaan sitten mitään, sohvalla levätessä on mennyt iltapäivät ja alkuillat.
Ja vatsakin tuntuu jo suurelta, vaikka ihanaa onkin kun kasvaa, vauvakin tuntuu kasvaneen kun potkut ja liikkeet vaan vahvistuvat päivä päivältä. :)

Eipä nyt tällä erää muuta, hyviä vointeja kaikille!

illuusia&pompulapimpula :heart:

Jospas minäkin sitten ilmoittautuisin taas... Taustalla oon kyllä käyny lueskelemassa juttuja, mut nyt ei oikein kerkee mitään kommentoimaan, kun on taas energiaa mennä. B)

Meillä oli se rakenneultra melkein kolme viikkoa sitten ja siellä näkyi kaikki olevan hyvin. Sydämen lääkäri ultras oikein tarkkaan, kun on kuulemma tapana se kattoo sen niskaturvotuksen takia. Eipä lekuri keksinyt mitään syytä turvotukselle. Hyvä niin!

Kaveri on oikeinkin aktiivinen yksilö ja täällä on ollu puhetta noista päiväryhtmeistä. Oon ihmetelly tässä jo muutaman viikon, että mistä rytmeistä te höpisette. Aamukahvin jälkeen alkaa kickboxing-treenit ja sit voi olla sellasia maksimissaan puolen tunnin levähdystaukoja ja sitten alkaa taas. On paljon aktiivisempi kuin siskonsa. Osumia tuntuu rakon tuntumassa ja sitten kyljessä.

Neuvolassa olin tässä yksi päivä ja painoa tullu kaikenkaikkiaan 5kg. Ja se on tullu silleen kahdelle käynnille. Viimeks oli tullu 3 kg kuukaudessa. Neuvolatäti kyselikin, että onko tullu herkuteltua. Siinähän se just onkin, kun ei oo. En ymmärrä mistä se paino tulee. Sf-mitta otettiin nyt jo toisen kerran ja se huitelee ihan omilla käyrillään. Oli viikolla 18 19cm ja nyt viikolla 22+2 25cm! Ihmetteli täti tuotakin. Alkaa jo painaa palleaa. Joten norsuolo on täälläkin. Muuten oli arvot ihan kohdillaan. Hb:tä ei nyt otettukaan, kun on ollu sen verran hyvä aiemmin.

Nukkumisessa ei ongelmaa, otan päiväunia aina kun mahdollista. Meil on nyt töissä lomautuksia, joten mahdollisuuksia tulee. Ja likkakin on päivät eskarissa =)

Vähän pelästyin tänään, kun kolasin pihaa ja jalat liukus pois alta. Meikäläinen mahallaan maassa. Sain onneks otettua kyynärpäillä vastaan etten ihan suoraan vatsalleni menny. Jonkin aikaa jatkoin kolaamista ja sitten sisälle kuuntelemaan sydänääniä. Äänet onneks löytyi ihan hyvin eikä mitään ylimääräisiä vuotoja tai kipujakaan oo ilmaantunut. Pikkuviekka on oma vilkas itsensä edelleen. Toivottavasti loppuis tää lumen tulo jo tälle keväälle.

Mut jätän tän turinoinnin nyt tähän ja palaan taas... joskus... jaksamisia kaikille!
Niin ja tervetuloa uusille!!!

merlin ja tiuhti 23+0

:heart: Ihana juttu. Eihän se tietnkään 100% varmaa ole, mutta ultrakuvista ei oikein muuta voi päätellä kun veitikka niin auliisti varustuksensa esitteli :D Kätilökin sanoi, että hän ei voi muuta näkemystä saada kuin että poika siellä on, sanoi olevansa 99% varma ja kyllä se näin maallikonkin silmin siltä näytti...
Ollaan miehen kanssa tosi onnellisia, molemmat ollaan jo asennoiduttu siihen että meidän molempien suvut osaa tehdä lähes ainoastaan tyttöjä :D Vaikka ihania on tytökin, niin kuin tuo meidän esikko, että ei siinä mitään :heart: Haaveena kuitenkin aina ollut sekä tyttö, että poika...

Voin laittaa sitä ultrakuvaa tänne kunhan joskus saan aikaiseksi, ei ole häpeällinen meidän sälli ei ;)

LEAL 21+4

moikka!
neuvolassa kävin ja sain ne kelan paperit sieltä ja eilen kävin toimistolla varmistamassa et kaikki on oikein täytetty ja sinne se lappukin sitten jäi :) mun sf-mitta oli 22cm viikolla 22 ja yläkäyrille meni, mutta neukkatäti sanoi, että aina nää ekat mittaukset menee ylös et ihan tavallista. mun masu on kyl mun mielestä järkyttävän iso jo :D tuntuu hauskalta kun kävelee ku tuo maha sillee "roikkuu" alaspäin :P tuntuu et siin roikkuis kauheesti painoo tai jotai :D
kirjotukset loppunee multa pian. se oli kyllä hyvä kun olin äikkää raapustamassa ja kokeen alkaessa poika alko monottaa mun kylkiluita tosi kovaa! en pystyny millään keskittyy ku sattu :D ai niin painoa on tähän saakka tullut yhteensä 2kg :) olen ihan tyytyväinen.
hei mulla ois kysyttävää teiltä, puutuuko kenelläkään jompikumpi kylki maatessa? mulla puutuu aina oikean puoleinen kylki kun makaan sen puolen kyljellä sohvalla tai sängyssä. en voi nukkua minuuttia kauempaa kun rupee puutuu siltä puolen, vasemmalla ei mitään. onko vauvan pää mahd. siinä kohti ja se painaa kylkeäni? mitä luulette? piti neuvolassa kysyä mut unohin :P
huhtikuun alussa neuvolalääkäri :) oon kyllä hyvin selvinny noista flunssista kun nyt iski vasta ensimmäinen ja tietysti sain antibioottikuurin, keuhkoputkentulehdus :( oon vieläkin kipeä ja kuumeinen olo jatkuu mutta levolla yritän jaksaa! eipä mulla muuta tänään :)

jedvenna ja poju 23+0

Moro moro!

Täällä on mukavia neuvola- ja ultrakuulumisia ollut monella! Hyvä juttu =) Ja onnittelut LEAL poikalupauksesta :flower:

Sairasteleville tai muuten vaan kipuileville kovasti voimia ja parempaa vointia :hug:

Painonnoususta ootte kirjotelleet, mulla kyllä on koko ajan ahistanut tämä painonnousu :ashamed: Neuvolassa terkka totesi että eihän tuota nyt niin paljoa ole tullut( yht 5,5 kg tähän mennessä), mutta itsestä vaan tuntuu että on tullut ja kyllä sitä painoa on muuallekin tullut kun massuun! Ei varmaan pitäs nyt ihan kauheeta paniikkia tuostakaan painosta ottaa kun mulla on ainakin edellisillä kerroilla nuo ylim kilot lähteneet nopsasti pois, ja tartteehan sitä sitten imetyksen aikana vähän ylimääräistä ollakin =)

merlin Täällä myös sf-mitta huitelee ihan omilla käyrillään, olikohan rv 23 tuo mitta jotain 23 tai 24 cm. Terkka vaan totesi että vauva ei niinkään iso ole että ihan keskikokoa mutta kohtu vaan on iso ja siitä johtuis tuo sf-mitan suuruus. Jännityksellä ootan miten iso massu on kesällä :whistle:

Viime neuvolakäynnillä sain nuo kelapaperit ja ne pitäs nyt sitten palautella. Äitiyspakkaus otetaan rahana kun kaksi edellistä kertaa on otettu pakkauksena - nyt on niin paljon vaatetta ym tavaraa että päätettiin tuo raha sitten tällä kertaa ottaa. Me ollaan miehen kanssa rempattu yhtä makuuhuonetta ja minäkin sitten vähän turhan reipppaasti mukana touhotin, kantelin jos jonkinlaista huonekalua ja sänkyäkin olin kantamassa - se ois pitäny jättää kyl välistä, supistelut on olleet muutamana yönä aika kipeitä! Muuten omassa olossa ei kummempia muutoksia, vointi on ollut ihan hyvää =)

Nyt esikoisen kanssa leikkimään :wave:
katta2 ja mörö rv 24+1

Moi kaikille! En ole kirjoitellut pitkään aikaan, mutta lukenut kuitenkin teidän kuulumisia päivittäin. Mukavaa, että tosi monella on ollut iloisia ja ihania uutisia kerrottavaksi.

Itse kävin rakenneultrassa helmikuun puolessavälissä ja sieltä saimme vain postiivisia uutisia. Mies ei malttanut millään olla kuulematta sukupuolta ja voi sitä onnenhymyä, kun selvisi, että meille tulee esikoispoika :)

Raskaus on sujunut edelleen enemmän kuin mallikkaasti - mikään ei vaivaa. Ainoastaan kasvava vatsa ja hurjasti noussut elopaino aiheuttavat norsufiiliksen, mutta eiköhän siihenkin totu.
Täälläkin on kovasti puhuttu painonnoususta. Oma paino oli 50kg ennen raskautta ja nyt kun viikko 25 pyörähtää käyntiin, paino on noussut jo lukemaan 64,5kg. Eli komeat 14,5kg lisäpainoa jo kasassa.

Neuvolantäti/neuvolalääkäri eivät ole olleet huolissaan hurjasta painonnoususta, joten en ole minäkään. Lähinnä kaikkia ihmetyttää, että mihin ne kilot oikein menevät, koska näytän edeelleenkin tosi hoikalta (vatsaa lukuunottamatta).

SF-mitat on kanssa menneet yläkäyrillä - viime mittaus rv.23+6 =25cm. Sekään ei toisaalta yllätä, sillä "sukuvikana" molempien puolelta syntyy vain yli 4 kiloisia lapsia. Eri asia on sitten miten helppo/vaikea tulee synnytys olemaan, mutta sitäkin lienee turha murehtia näin aikaisin.

Vauva on todella liikkuvaista sorttia ja joskus tuntuu, ettei se nuku ikinä. Potkut ja kärrynpyörät on tuntuneet jo pitkään ja isäkin on pystynyt niitä tuntemaan jo useamman viikon. Samoin sydänäänet isä kuulee, jos laittaa korvan vatsan päälle. Ihanan todelliseksi muodostumassa tämä meidän pikkumies :)

Olen ostellut hirveän määrän vauvatavaraa jo nyt. Olin hyvissä ajoin varautunut ns. vauvakassalla, joten tuntuu että olen ostanut jo melkein kaiken tässä vaihessa: pinnasänky+patjat ja peitteet, sitteri, turvakaukalo, hyppykiikku, 2 yhdistelmävaunut (TOKA fast rider + Brio Kombi) sekä monta kassillista vauvanvaatetta. Kelan paperit on täytetty ja töitä on jäljellä enää 1 viikko. Olenkohan mä kerrankin hyvissä ajoin valmiina? :)
Oikeastaan ei puutu enää kuin ns. pienet päivittäiset hoitotarvikeet ja syöttötuoli. Haaveilen kovasti Tripp Trapp-tuolista, mutta hinta hieman mietityttää - toisaalta tuoli olisi varmasti todella pitkäikäinen ja onhan siinä 7 vuoden takuu. No, onhan tässä aikaa miettiä ;)

Olispa jo kesä! Hyvää jatkoa ja vointeja kaikille!

uc1 & pikkumies rv 24+0

Jedvenna: Mun on myös hankalampi puoli tuo oikea, mutta luin jostain, että monen on helpompi maata vasemmalla kyljellä, niin se fysiologisesti painaa vähemmän sisäelimiä yms. raskauden aikana. Uskon tähän, kun vasemmalla on parempi olla :)

Mureena ja papu 22+4

Heipat =)

Mulla oli myös neuvola tiistaina, ja sieltä kuulumiset ekaksi..

rv. 23+3
paino: 64,3kg +600g/vk
rr :140/87 huih, taas oli noussut :ashamed:
pissa puhdas
hb: 127 (ensimmäisellä kerralla 151, ei vielä puhunut mistään lisäraudasta)
sf: 22cm
syke :+155
liikkeet: ++

Mua myös harmittaa tuo painon nousu, vaikka ei ookaan kuin se vajaa 6kg tullut nyt. Mulla oli vielä pojan odotus ajalta 5kg "mulle ylimääräistä" niin sillä en haluais että nousis kauheasti. Vaikka kyllä tiedän että se nousee ja pitää noustakkin, koska imetysaikana ne sit ehkä lähtee. Täytyy toivoa vaan että imetys luonnistuu tämän tintin kanssakkin :) ..Joten koitetaan olla murehtimatta painon noususta ja nauttia tästä raskaudesta =)

Hienoa merlin että teilläkin oli kaikki hienosti rakenne ultrassa, meillehän sanottiin sit myös että pienemmillä vauvoilla on enemmän ns. vaaratonta turvotusta..kun meillähän tuo esikko oli pieni, joten tuskint tästäkään mitään hurjan isoo tulee.

Onnea muillekkin ( nyt en muista kenellä kaikilla oli ultra ollut) hyvistä ultra kuulumisista, ja LEAL oli saanut poikalupauksen, onnea!

jedvenna
; Kyselit noista kyljen puutumisesta, mulla ei oikeastaan puudu, mutta sama homma kun esikon aikana, joudun vaihtamaan miljoona kertaa kylkeä yön aikana..mulla nimittäin alkaa särkeen tuota lantion seutua, ja se sattuu niin paljon että on pakko vaihtaa asentoa. Esikon odotus ajalla se tuli joskus loppuraskaudessa,, mutta näköjään toisessa kaikki säryt alkaa enemmin..Loppuaikana en luultavasti taaskaan pysty edes koko yötä nukkumaan, joten nautitaan vielä kun pystyy. En oikein tiedä sit onko toi särky just siittä lantion löystymisestä johtuvaa, vai mistä..

uc1 Kiva että muutkin ovat intoutuneet osteleen :D me kanssa ollaan ostettu nyt siis ne tuplarattaat, ja niihin se kantokassi vauvalle, sekä nyt sitten käytiin maanantaina ostaan hoitopöytä..eli ajoissa ollaan, mutta nyt kokemuksesta tiedän että tuo loppuaikakin vaan hurahtaa ja yks kaks ollaan jo nyyttiä hakemassa :heart:
Pinnis meillä pitäis vielä hommata, kun en raaski esikkoa vielä sänkyyn siirää vauvan tultua..

Tänne ei muuten ihmeempiä, liitos kivut ovat jälleen kerran palanneet :/ ja olen kaksi päivää olut todella kipeä, jospa ne taas jossain vaiheessa helpottais..

Piku ja Tintti 23+5

Ja taas alan päivityksiin... Kommentit ja kuulumiset sen jälkeen. :)

...Valmista. Nyt näyttää jo olevan vähän enemmän sydämiä.

Painonnoususta: Mulle on tullut joku vähän päälle 3 kiloa onneksi vasta. Yllätyin tuosta, kun ne karkit ja pulla on todellakin maistuneet. :p Tosin vaaka ei kerro mun kohdalla ihan koko totuutta, kun muutama kilo lihasmassaa on varmaankin häipynyt. Lisäksi mä punnitsin itseni semmoisena aamuna, kun ummetus vihdoin oli helpottanut. :whistle:

Sokerirasitukseen oli menossa ainakin illuusia ja DJ Mussukka. Mulla sama edessä aprillipäivänä. Varasin ajan klo 7, niin pääsen sitten hyvissä ajoin aamupalallekin. Tuntuu äärettömän typerältä mennä, koska mulle on tullut niin vähän painoa, ja ennen raskautta painoindeksikin oli 20. Mä joudun sinne siksi kun mun isällä on II-tyypin diabetes, joka tosin on suurelta osin itse aiheutettu... No, eipä auta kuin mennä ja kärsiä. Onneksi sentään verikokeet otetaan nykyään sormenpäästä, eikä kyynertaipeesta.

Mä olen tosiaan lomalla tämän viikon, ja huomenna minä mimmi lähdetään vähän reissuun. Mennään moikkaamaan mun kummitätiä Hämeeseen. Hyvää viikonloppua siis kaikille jo näin etukäteen! :wave:

Cassy ja Paukku (miehen uusin keksintö :x ) rv 24+1 :heart:

Ultra on takana, helpottunut fiilis! :) Kaikki näytti normaalilta ja sukupuolikin selvisi. En viitsi sitä tänne laittaa, kun tuttuja voi käydä lukemassa ;) kirjoittelen tuonne kerhon puolelle sitten.

Vauvan paino oli 394g ja voiko pituus olla 19cm? Kun kaikki mitat on noissa papereissa mutta en ole varma, tulkitsenko tuon pituuden oikein...
Laskettu aika pysyi päivälleen samana.

Ihana olo ja ilta on mennyt melkeinpä leijuessa. Konkretisoitui jotenkin tuo masun asukas, kun selvisi sukupuoli ja näki taas hänet. :heart:

Hyviä öitä ja mukavaa viikonloppua, meillä juhlitaankin sitten 4-vee synttäreitä koko viikonloppu!

Pikkumuksis rv 20+4

Jos nyt kyselisin täältäki tälläistä, kun ei saatukaan yhdistelmävaunuja käytettyinä niin nyt sitte aateltiin uutena ostaa. Uutena siks, jos toinen sattuu tulemaan tai jos ei, niin niillä ois kuitenki myyntiarvoa.

Onko teillä minkämerkkisiä vaunuja käytössä ja millaisia kokemuksia?
Meitä mietityttäis vähän noi Gessleinin Future tai F6-vaunut. Ei olla vielä kokeilemaan päästy, kun meidän paikkakunnalla niitä ei oo. Että näin alustavasti kyselisin.. muuten alkaa tulla jo kiire =)

Jousku: oiskos tuosta apua, http://kaksplus.fi/keskustelu/t991841 =)

Meillä on yksös vauvuina brio kombi yhdistelmät, oon kyllä ollut todella tyytyväinen, ja ovat kestävät ja hintansa väärtit =) vieläkin niinkuin uudet.
muoks.
Sori siis tässähän ketjussa oli kyse firkon f7..katoin väärin :D

heippa :)
tiettekö mitä? nooh viikko sit kävin yksityisel pyytämässä apuja ku kuume oli ollu korkee jo muutaman päivän ja oli kamala olo. sain antibioottikuurin keuhkoputkentulehdukseen viikoksi. lääkkeet ei purru ollenkaa ja olin yhtä kipeä kuurin jälkeen. kävin eilen lääkärissä uudestaan ja verikokeiden ja tutkimusten jälkeen mun vasemmassa välikorvassa oli tosi paljon märkää ja oli kovin tulehtunu. ei mikään ihmekää ku korva oli ollu ihan lukossa koko sen päivän! selvisi syy siihen! sain taas viikon kuurin ja nyt jo tuntuu paremmalta :) huh onneksi nuo lääkkeet on alkanee purra jo. hb:n lääkäri halusi kattoo ja se oli 115!! aattelinki et hei siitä tää mun järkyttävä väsymys ja huonovointisuus on johtunuki :D mietinki et miks oon meinannu koulus pyörtyy ja oksentaa :P soitettiinpa sit neuvolaan ja neukkatäti sano et näillä viikoilla on kovin tavallista että hb laskee roimasti ja rautaa joudun nyt syömään. tällästä minulla!
juu ja tuo poju monottaa tosi kovasti nykyää tuonne mun oikeeseen kylkiluuhun ja se oikeastiki sattuu :D monotetaaks teitäki kovasti kylkiluihi?
hei kiitti vastauksista kylkipuutumisiin :) halusin kovasti tietää et onko täällä muitakin joilla on samallainen ongelma jo tässä vaiheessa raskautta. luulin että nukkumisongelmat alkavat vasta loppuraskaudessa mutta minullapa alkoivat ne jo. oikea kylkiasento ei onnistu enää :P

hankinnoista ootte puhunee täällä. ite en oo hankkinu juuri mitää! koko ajan on kyl semmone olo et tekis mieli mennä ostaa kaikkee ihanaa. kovasti on kyl netist katottu kaikkee kivaa :) vaatteita ja tuttipullo ja tuttei on kyllä tullu ostettuu mut suurempia hankintoja ei. en halua kiirehtiä niillä ja tän kevään aikana voi tulla vaikka mitä kivoja uusia malleja pinniksiin ym ni odottelen mielelläin :) hei heinikset, näettekö vauvan potkut masun läpi? minä nään :) hauskan näköstä :P näyttää iha elohiirelt :D mut eipä mulla muuta kerrottavaa, vointeja!

jedvenna ja poju 23+1

Päärynärouva tarkotin siis sokerirasituksen verikokeita. Mulle on ainakin sanottu, että ne otetaan nykyään sormenpäästä. Toivon todella että se on niin, kun 3 kertaa pitää pistää. :/

moikka kaikille!
en oo taas päässyt nettiin, kun on ollu (muka) niin kauhea kiire kokoajan :ashamed:
onnittelut kaikille hyvistä uutisista ja pikaista paranemista kaikille sairastaville!
meillä mies pienessä flunsassa ja on niin kipee että... mistäköhän johtuu että miehet on aina niin kipeitä jos nenä vähän vuotaa :laugh:
meillä oli tossa torsataina neuvola ja sain ne kelan paprut, mutta mun älykkyydellä niiden täyttäminen on yhtä tuskaa :) muuten kaikki oli hienosti, tosin hg enää 111, en kyllä ole edes huomannut että vaikuttaisi jotenkin. väsymystä ollut ilmassa, mutta ei mitään siihen alkuraskauteen verrattuna... mutta kävin sitten hakemassa rautatippoja, jos lähtis nousemaan. painoa oli tullut vaan pikkasen reilu 4 kiloa, olis voinut neuvolatädin mukaan nousta enemmänkin kun muutenkin ollut aina painoa aika matala.
poika on todella vilkas, potkii koko ajan ihan kunnolla ja inhoaa kun neuvolatäti yritti kuunnella sydänääniä, potki laitetta pois :) ultrastakaan ei oikein pitänyt... mitäköhän hänestä tulee :D
me ollaan mietitty noista vaunuista niin sellaisia dorjanin novellsportteja, paketissa tulee tosi paljon jo mukana. onko kellään kokemuksia???
nyt käyn laittamassa pesukoneen päälle, palailen kohta:)

toivova ja pieni nyyttimme :heart:

Neuvolan täti sanoi minulle viimeksi, että nykyään otetaan kyynärtaipeesta nuo sokerirasituksen verikokeet (liekö paikkakuntakohtaista, mutta ainakin täällä Oulussa).

Niin ja -05 kun ootin esikoista, niin otettiin vielä sormenpäästä täällä...

Meillä oli viime ke neuvola eli 23+2. Kerroin terkkarille liitoskivuista ja supisteluista ni sano että juu ens viikolla lääkärille että se kattoo onko kohdun suun tilanne muuttunu, eli kattoo et paikat on turvallisesti kiinni. SF mitta oli 23cm, sydän sykki hienosti ja kaikki oli muutenkin hienosti =)
Tää meidän pikkukaveri tuntuu olevan sellainen ad/hd tapaus ettei mitää järkee, joko se hyppelee hikkansa kanssa tai sitten potkii ihan muuten vaan... ainoa milloin rauhoittuu, niin sillo ku iskä laittaa kämmenen masulle :heart:

joannah ja poikavava 23+6

Heippa tännekin puolelle!

Muutamalla rakenneultrat onnellisesti ohi, onnittelut niistä! :flower: :heart:

Piti jedvennalle kommentoida että vauvan potkut näkyvät tosiaankin päälle päin, mies tänään toteskin että "oho" kun sattui palleroinen pöksäsemään niin että ihan toispuoleiseksi veti. :D
Ja poikakin jo huomasi ja liikkeet tunsi selvästi, se kun ei ole oikein jaksanut kättään vatsalla pidellä. :)
Iltapäivällä kun jumppasin ja pidin hetken taukoa niin kova jytinä kävi, poika siinä vielä soitteli mahaan nokkahuilua niin tais olla tanssit menossa siellä sitten. :heart: :laugh:
Näin viikonloppuisin tuntuukin liikkeitä paljon enemmän kun on aikaa niitä oikein kuulostella, töissä saa välillä mennä tukka putkella niin jää vähemmälle sitten..

Mulla tosiaan perjantaina on sitten se sokrurasitus edessä, onpahan ohi sitten, pitäkääs peukkuja että kaikki on ok!

Nukkumisen kanssa on täälläkin ollut vähän niin ja näin, vessaan saa heräillä ja tosiaan jonkin sortin puutumista on ollut ja aamulla sitten toisinaan selkä vähän jumissa.
Oon koittanut venytellä päivittäin ettei ihan lukkoon rupeaisi paikat menemään tässä, vielä kun matkaa on heinäkuuhun..

Eipä sitten muuta kuin hyvää alkavaa viikkoa kaikille, voidaan kaikki toivottavasti hyvin! :wave:

illuusia&pötkötys rv 24+4

Kylläpä on raato olo... Koko viikonloppu juhlittu synttäreitä, eilen kävi sukulaiset ja tänään oli vuorossa kaverit. Korvat soi, on ollut tänään niin hirveä meteli ja mahaa kiristelee, ihana päästä nukkumaan! Aamulla sitten ensimmäiseksi pojan kanssa 4v. neuvolaan.

Meillä ei sitten pitänyt se salaisuus sukupuolesta, joten voi mullekin sitten lisätä sen vaaleansinisen sydämen tuonne tietoihin. :)

Mutta nyt koiran kanssa pissille ja unille!

Pikkumuksis rv 21+0

Heips! =)

pikkumuksis Onnittelut poikalupauksesta :flower:

Sokerirasituksesta oli ollut puhetta, täälläkin minun tietääkseni otetaan nuo verikokeet kyynärtaipeesta, muistaakseni on aiemminkin otettu. Mulla tuo rasitukseen meno on ens vkolla ja toivon kyllä kovasti että sokrut ois kunnossa! illuusialle peukkuja että sokerit ois ok! =)

Puutumisesta oli joku kysellyt/kirjotellut. Mulla ei ole kylkiin tuota puutumista tullut mutta kädet puutuu ja on tosi inhottava olla kun niitä pitää heilutella ja oikoa. Vielä ei kovin pahasti tuota puutumista ole mutta aivan varmasti pahenee kun eteenpäin raskaudessa mennään.

Omaan oloon ei kummempia, ihan hyvä olo ollut supistelee välistä ja vatsanahka tuntuu kovasti venyvän - ja aikamoinen jalkapalloilija taitaa olla masusta tulossa, on nimittäin niin kovat potkut aina välillä! Potkut on tuntunut koko ajan tuolla ihan alhaalla, alavatsassa.
Viime yönä en meinannut saada nukuttua, kun kaverilla meni eilen illalla lapsivedet ja varhain tänä aamuna hän sai tyttövauvan :heart: Ootin koko yön että milloin viestiä tupsahtaa tulla! Mutta ai että miten on ihana päästä näkemään pienen pieni vauva sitten jonkin ajan kuluttua! =)

Nyt tekemään ruokaa kun mieskin jonkin ajan päästä pääsee töistä, hyvää vointia kaikille masunkasvattelijoille ja mukavaa alkanutta viikkoa!

katta2 ja mörö rv 24+5

Yhteistyössä