3 ja 1,5 veen pieni huone, nukkumisratkaisuja??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja appap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

appap

Vieras
Miten olette ratkaisseet 3- ja 1,5 vuotiaan nukkumisjärjestelyt pienessä huoneessa? Kerrossänky on ehkä vielä vähän hurja, vaikkakin vanhempi on kyllä ketterä ikäisekseen. Mitä muita mahdollisuuksia on? Tai mistä hyvä kerrossänky?

Jos kerrossänky kuulostaa vielä liian hurjalta, niin joku pikkuparvi ja pienemmälle sen alle patja?

Tai isommalle jatkettava sänky & pienemmälle sellainen sängyn alle menevä laatikkosänky, jonka saa työnnettyä päiväksi pois tieltä.

Meillä on ollut jo kauan Ikean trömso parvi ja alla oli jatkettava sänky ja myöhemmin saman merkin kerrossänky joka on myös hyvä. Nuo menee pitkään koska niihin menee isot patjat.
Meidän päikyssä oli sänkyjä jonka alta vedettiin toinen säky kun mentiin päikkäreille, ne vaikutti tosi käteviltä, en vaan tiedä mistä niitä saa.

Tuo Unipuun kerrossänky on kyllä kätevän näköinen. Ehkä sitä voisi jo kokeilla tosiaan... Täytyy lähteä kaupoille katsomaan, jos jossain näkyisi ihan livenä. Netistä kun en tykkää ostaa.

Itse oon katsellu tuommoista matalaa ja pienikokoista kerrossänkyä, mietityttää vaan miten 3v Tuolta unenpöpperössä pääsee alas

http://vekarakirppis.fi/kerrossangyt

toi Kura sänky on todella heppoisen oloinen, muutenkin tuo Ikean laatu häiritsee. Halaisin jonkun aikaa kestävän ratkaisun. Noista unippun sängyt saa varmaankin aikanaan myös erikeen?

toi Kura sänky on todella heppoisen oloinen, muutenkin tuo Ikean laatu häiritsee. Halaisin jonkun aikaa kestävän ratkaisun. Noista unippun sängyt saa varmaankin aikanaan myös erikeen?

Ne on ihan erilliset sängyt, joissa on välissä kirjahyllypalat. Kokoamisessa on hommaa ja toinen sänky on painava nostaa paikoilleen. Mutta on todella tukeva verrattuna moneen muuhun sänkyyn, tosin ei ole mistään halvimmasta päästä.

Meillä on tuollainen päiväkotisänky mitä tuo veken kalustekin myy.
Me tilattiin se vaan kaksiosaisena suoraan valmistajalta www.suwem.eu
Oli hyvä palvelu ja sänky tuli nopeasti ja on ollut käytössä ihan loistava!

[QUOTE="Vieras";26854119]Itse oon katsellu tuommoista matalaa ja pienikokoista kerrossänkyä, mietityttää vaan miten 3v Tuolta unenpöpperössä pääsee alas

Kerrossängyt[/QUOTE]

Suosittelen Suwemin Liisa-kerrossänkyä, tuossa Vekarakirppiksen sängyssä on aika matalanoloinen laita tuolla ylhäällä (kuvien perusteella, en ole mitannut). Meillä on ollut nyt vajaan viikon sellainen Liisa-sänky pian 5v ja 2,5v lapsilla ja hyvin on toiminut. On todella tukeva ja ylhäällä on kunnon reunat. Tilattiin suoraan Virosta, toimitus kotiin 25 euroa.

Suosittelen Suwemin Liisa-kerrossänkyä, tuossa Vekarakirppiksen sängyssä on aika matalanoloinen laita tuolla ylhäällä (kuvien perusteella, en ole mitannut). Meillä on ollut nyt vajaan viikon sellainen Liisa-sänky pian 5v ja 2,5v lapsilla ja hyvin on toiminut. On todella tukeva ja ylhäällä on kunnon reunat. Tilattiin suoraan Virosta, toimitus kotiin 25 euroa.

Kiitos vinkistä, nuo vaikuttaa kivoilta. Osaatko sanoa miten korkea tuo sänky on?

[QUOTE="Vieras";26854523]Kiitos vinkistä, nuo vaikuttaa kivoilta. Osaatko sanoa miten korkea tuo sänky on?[/QUOTE]

On matala, olisiko noin 137cm (?), mitat löytyy sieltä Suwemin sivuilta. Alaosa on sen verran matala että meidän 2,5v noin 93cm pitkä lapsi mahtuu siellä juuri istumaan, mutta ei tunnu haittaavan. On itse asiassa nukkunut tosi hyvin tuossa uudessa sängyssä (nukkui aiemmin vieressäni), on kai päiväkodissa tottunut tuollaiseen "ahtaaseen" nukkumiseen. Jos alasängyssä nukkuvaa lasta tarvitsee silitellä niin onnistuu kun istuu lattialla vieressä, en tiedä mahtuisiko reunalle istumaan jotenkin kun meillä lisäturvalaita estää sen.

Ikean Tromsö-kerrossänky on tukeva ja siinä on ylhäälläkin hyvä laita.
Tosin mä en laittaisi 3-vuotiasta mihinkään kerrossänkyyn tai (edes pikku)parveen.

Laatikkosänky meilläkin oli yhdessä väliaikaisessa asunnossa muutaman kuukauden mutta se tuntuu tosiaan vaan joltain väliaikaiselta tai vierassänkyratkaisulta.

Yhteistyössä