Kiva
@Minji kuulla, että oot miettinyt. Kiitos ajatuksista! Välillä kyllä itekin huomaa pohtivansa palstalaisten asioita!

Alkionsiirto tehdään niin, että hoitaja ultraa vatsan päältä, siirtoon tulee mennä rakko täynnä, niin että näkyvyys on hyvä ja kohtu suoristuu. Lääkäri laittaa emättimen sisään jonkun putken, mikä pitää väylää vapaana ja vie pitkällä katetrilla alkion kohtuun saakka. Alkio on tilkassa nestettä, jotta se voidaan havaita ultralla ja ruudulta näkee kun se on perillä! Toimenpide kestää ihan pari minuuttia ja tuntuu vähemmän kuin vaikka papa-koe. Pahinta on se pissahätä ja vielä kun rakon päältä painetaan

toivotaan joo plussaa, mutta seuraavan kierron suunnitelmat on myös jo selvillä, että ei mua se nega harmita niin paljoa, kuin se ettei päästä yrittämään.
Mulla meni sitä estradiolia joka esti munasarjojen toimintaa ja ois pitäny kasvattaa kohdun limakalvoa ja sit alko keltarauhashormoni eli progesteroni, joka muokkaa kohdun limakalvon kolmikerroksiseksi. Munarakkulahan muuttuu keltarauhaseksi ovulaation jälkeen, niin sillä feikataan sitä tilannetta.
Ja sit oletettuna kiinnittymispäivänä pistetään gonadotropiinia, joka on kasvuhormoni. Sitä ei kyllä kaikki klinikat käytä.
Pistäminen meni kyllä ihan hyvin tänään, mutta ei se kyllä mukavaa oo.
Muoks. Unohdin noi sivuvaikutukset yms, tosta estradiolista tuli reilu viikko aina etova olo ja sit alko tulla tosi kipeitä ja isoja finnejä. Mulla on ennen ollu hyvä iho ja oonkin nyt ollu aika järkyttynyt tästä, kun ei näitä saa piiloon eikä puristettua, mut pitäis kai vaan ajatella, et kaikkee pitää kestää, jos sais mahdollisen palkinnon... Sit toi progesteroni väsyttää jonkun verran. Ja siitä tulee pientä nipistelyä mahaan, niin tietty tuntuu hyviltä oireilta.
Testaatko kerran vai kaks päivässä? Huomenna sit ois oletettu! Ja kerta voi hyvin riittää, kun on sopiva ajankohta.

Harmillisia toki nuo, jos ei ole oikeina päivinä yhdessä. Toivotaan parasta!