3 päivää kaavinnasta, lämpöä,normaalia vai infektio tulossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nettimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nettimamma

Jäsen
27.11.2005
358
0
16
Minulta kaavittiin 10.11. tuulimuna eli kolme päivää sitten. Eilisiltana minulle nousi lämpö 37.4c:een. Sain sen laskemaan panadolin avulla, nyt se on 37c. Onko lämmönnousu tavallista vai olenkohan infektoitumassa jotenkin (esim. kaavinta ei ollut täydellinen vaan jotain jäi kohtuun)? Vuodon en ole huomannut olevan pahanhajuista ja mielestäni sitä on aika normaalisti. Muutama klöntti sieltä on kyllä tullut normaalivuodon lisäksi. Pientä kipuilua on ollut siellä täällä ja eilen oli kuumepotilaan kipuja, mutta ei siis mitään kamalan voimakasta.

Soitin Kättärille ja he neuvoivat, että jos kuume nousee ja varsinkin jos tulee kovia kipuja / haisevaa vuotoa niin sitten tulla uusiksi näytille. Mietin vain, että mitä tämä tarkoittaa, nouseekohan tämä kuume tästä vielä ennen pitkää.

Soita sinne missä sut kaavittiin. Niin mulle ainakin neuvottiin, että jos kuume nousee, vuoto muuttuu pahanhajuiseksi tai tulee kovat kivut, pitää soittaa sinne missä kaavittiin. Eli mun tapauksessa se oli päiväkirurginen.

Kyllä mun mielestä kannattaa ottaa selville mistä lämmön nousu johtuu.

Voimia!

Mut kaavittiin tasan kuukausi sitten ja sen jälkeen huomattiin, että mulla olikin kohdunulkoinen... Eli kaavinta oli aivan turha. Samoin kuin lääkkeellinen tyhjennys, jota ne aluksi yritti....

Hei.
Minulle tehtiin kaavintaa, pari päivää sen jälkeen nousi kuume (minulle sanottiin, että jos kuume nousee niin HETI täytyy mennä takaisin sairaalaan) lähdin sairaalaan ja minulla oli tullut kohtutulehdus, sen aiheuttamat kivut olivat h.elvetilliset!!!!!! Olin sairaalassa pitkään ja mitkään kipulääkkeet eivät auttaneet kokonaan. Kaavinta muuten onnistui hyvin.

Minun mielestä sinun kyllä kannattaisi mennä heti sairaalaan tutkituttamaan itsesi. Toivottavasti sieltä ei kuitenkaan löytyisi tulehdusta!!
:hug: zemppiä!

Kävin siellä Kättärillä eilen. Muistelin oikein kaikki kaavinnan jälkeen olleet vaivat ja selitin ne päivystävälle kätilölle ettei lähetä takaisin kotia. Lämpöä ei tietenkään ollut siellä kuin 36.9c kun mittasivat, sattui itelläkin olemaan sillä hetkellä hiukan parempi olo...

No kuitenkin, minulta mitattiin sitten tulehdusarvot ja ultrattiin kohtu. Enköhän vaan kuulunut siihen 5%:n epäonnekkaaseen joukkoon jolla kaavinta oli epätäydellinen. Kohtuun oli jäänyt limakalvoa ja tulehdus oli alkamaisillaan vaikkei arvot olleet ehtineet nousta pilviin. Eli ONNEKSI en jäänyt odottamaan tilanteen pahentumista! Lääkäri sanoi sitten, että antaa lääkkeet matkaan etten joudu tulemaan toiseen kaavintaan. Se on samaa lääkettä mitä annetaan synnytyksen käynnistyksessä! Lisäksi jouduin kahdelle antibioottikuurille.

Tänään aamulla laitoin sitten ne lääkkeet. Kipu on vaihtelevaa, nyt ei niin kamalia mutta äsken lojuin tuolla maassa kippuralla kun en muuta voinut kivuilta tehdä.

On tämä naisen osa välillä aika kovaa.

Kaavinnan jälkeen, jossa lääkäri tyri pahasti (kauhea verenvuoto lipsuneen leikkausinstumentin takia suoneen) jouduin osastolle makuutukseen. Onneksi verenvuoto saatiin tyrehdytettyä. Tämän jälkeen minulle määrättiin väärä antibioottilä'kitys joka ei tehonnut kotona ja kuume nousi viikon sisään kaavinnasta. Seuraavana aamuna takaisin sairalaaan kahden eri antiobiotin tiputukseen osatolle. Olipa kokemus.

Eli kuume on merkki kaavinnasta tulehduksesta. sen takia on ohjeet kotiin eikä kannata jäädä ihmettelemään asiaan.
Seuraava keskenmeno tehtiin sitten lääkkeellisesti sattuneesta syystä...

Yhteistyössä