3 pikaista kysymystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimmali

Aktiivinen jäsen
17.04.2007
3 784
0
36
a)Milloin lähisuvulle (sisarukset+vanhemmat) kannattaa kertoa raskaudesta?Onko rv 6+2 aivan liian aikaisin? :ashamed:

b)Voiko alkuraskauden/raskauden aikana käyttää sidettä,kun on pientä valkovuodon tapaista vuotoa?Siis aattelin että jos käyttää niin kiipeääkö bakteerit sitä pitkin kohdunkaulaan jne?

c)Kuuluuko alavattaa jomottaa näin alussa?Ja aivastaessa tai nostaessa vihlaista häpyluun yläpuolelta,ninku alavattasta kans?

KIITOS.Ja anteeks kun tämmöttillä tätä palstaa pommitan.. :/

No sepä riippuu ihmisestä mä kerroin heti kun plussasin toiset kertoo vasta 3kk jälkeen. Teet just niinku itte haluut.

Miten olis pikkuhousun suoja ja vaihto usein?

Toiset sanoo että alavatsaa jomottaa alkuraskaudesta (itsellä ei kokemusta)

Kiitos vastauksista.. :)
Eka neuvolakäynti olis 1,5 vkon päästä mut en millään jaksasi odottaa siihen saakka..mut koitan viä odottaa ainakin muutaman päivän,jos vaikka kertois vasta rv 7 tai 8..Kun vaan kaikki menis nyt hyvin. :|

Raskaudesta ilmoittaminen on jokaisen oma asia, ei siihen mitään raskausviikkorajaa ole! Jokainen kertoo silloin kun parhaaksi näkee :).
Itse olen käyttänyt raskausaikana pikkuhousunsuojia, en usko et niistä mitään tulehduksia tulee kun huolehtii puhtaudesta. Ja vaavihan on sikiäkalvojen suojassa.
Alkuraskaudessa on usein kuukautiskipujen kaltaisia jomotuksia. Jos kivut on sun mielestä kovin epämiellyttäviä niin suosittelen kysymään neuvolasta.
Onnea odotukseen! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
a. Kerrot kun siltä tuntuu.

b. Voi pitää

c. kuuluu kuuluu..

Älä nyt niin kauheesti ressaa, otat rennosti niin vauvankin on mukava olla :)

Tätä peesailen.

Tosin itse en enää kerro ennen kuin vähintään eka ultra on käyty, jos kukaan ei ymmärrä kysyä.
Ekasta ja tokasta kerroin, ja tokalla kerralla tuntui niin kamalalta sitten selitellä, ettei sitä vauvaa tulekaan, kun itselläkin teki tiukkaa kestää.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

b. Voi pitää

c. kuuluu kuuluu..

Tätä peesailen.

Tosin itse en enää kerro ennen kuin vähintään eka ultra on käyty, jos kukaan ei ymmärrä kysyä.
Ekasta ja tokasta kerroin, ja tokalla kerralla tuntui niin kamalalta sitten selitellä, ettei sitä vauvaa tulekaan, kun itselläkin teki tiukkaa kestää.

No juu tota itsekin mietin että kannattaako vielä kertoa jos meneekin kesken jne.. :(

1) kerro kun itestä tuntuu hyvälle
2) en pitäs koko ajan sidettä, saattaa altistaa tulehdukselle, kun net hautoo, pidä vaikka osan päivää
3) alavatsaa voi joo nipistää, kohdunkasvukipuja ja pissankarkailuakin voi olla alussa, vaikka muuten ei sitten oiskaan

Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:

b. Voi pitää

c. kuuluu kuuluu..

Tätä peesailen.

No juu tota itsekin mietin että kannattaako vielä kertoa jos meneekin kesken jne.. :(

Nii, sekin kannattaa miettiä. Ja et ootko semmonen, et haluat surra yksin vai että haluat muiden tukea siihen. Mutta toivotaan vaan isosti, et kaikki menee loppuun asti hyvin! :)

Yhteistyössä