3 v. pyöräilykypärä - ihan tottako aikuistenkoko ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jepulis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jepulis

Vieras
Oltiin eilen pyöräostoksilla, ja ison urheilukaupan osaavanoloinen myyjä myi tolle 3v:lle aikuisten pientä kokoa olevan kypärän (koko 56-).

Se "panta" jota kiristetään säädintä pyörittämällä sopii kyllä hyvin pienimmässä asennossa pään ympärille, mutta ne hihnat on tolkuttoman pitkät kiristettävät. Ja muutenkin rupes arveluttamaan ison kypärän soveltuvuus pienelle.

Onko muilla käytössä noita isoja kypäriä? Edellinen kypärä (kokoa 48-52) siirtyi pikkuveljelle, mahtui juuri ja juuri vielä 3 v:lle, mutta olis käyny kohta naftiksi.

joo, mä ostin 2v sen isomman, just sen takia kun pysyy paremmin päässä kun takana alhaalla se kiristys homma. meillä ainakaan pikkukypärässä ei ole sitä. ja isommilla pehmukkeilla pieni kypärä ei mahtunut enää päähän kuin ihan ohuen kypärähatun kanssa.

Kyllä meillä 5-vuotiaallakin on vielä lasten kypärä. Eikö ne aikuisten kypärät ole tolkuttaman isoja? Vaikka saa koon säädettyä, mutta se itse kuori? Laittoin meidän 1-vuotiaalle 5-vuotiaan kypärän, niin sen sai säädettyä oikean kokoiseksi, mutta kokonaisuus näytti älyttömän isolta.

Meillekin aluksi kaupattiin aikuisten mallia mutta vaihdettiin kauppaa ja saatiin sopivampi junnu/nuorisokypärä.
Jos kypärä pysyy hyvin päässä niin toisaalta kun ne hihnat säätää kerran kunnolla niin varmaan on ihan hyvä kypärä tuokin. jos raaskii niin voihan ne ylimääräiset hihnan osat leikata pois jos häiritsevät käyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja istuu hyvin:
joo, mä ostin 2v sen isomman, just sen takia kun pysyy paremmin päässä kun takana alhaalla se kiristys homma. meillä ainakaan pikkukypärässä ei ole sitä. ja isommilla pehmukkeilla pieni kypärä ei mahtunut enää päähän kuin ihan ohuen kypärähatun kanssa.

mun oma kypärä on 55-60
ja lasten 2v, 4v ja 6v kypärät on52-56

meillä kypärät ei kyllä kierrä seuraavalle koska pyöräillään paljon..

mun oma kypärä on 55-60
ja lasten 2v, 4v ja 6v kypärät on52-56

meillä kypärät ei kyllä kierrä seuraavalle koska pyöräillään paljon..[/quote]

-- Tossa oot ihan oikeassa, ettei tulisi kiertää, meinasin tän ekan kypärän vielä kierrättää, ollut käytössä esikoisella minimaalisesti.

Yhteistyössä