3 v tyttö ei halua käydä satujumpassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukkuinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Minkä ihmeen takia 3vuotiaalla täytyy olla harrastuksia?

Meillä aloitettiin äitilapsijumppa vuosi sitten, kun tyttö oli 2,5-vuotias. Kumpikin tykättiin kovasti, se oli sellainen "meidän juttu" :) . Tänä syksynä tyttö meni sitten isompien lasten jumppaan eli n. 3-4-vuotiaiden jumppaan. Hänellä on siellä pari tuttua äitilapsijumpan ajoilta sekä pari päiväkotikaveria. Joka keskiviikko hän vikisee, ettei halua mennä jumppaan. Ja kun tulee sieltä kolme varttia myöhemmin ulos hikisenä ja posket punaisina, hän hihkuu, kuinka kivaa siellä oli :) . Eli meillä on pakko vetää se sama feikkishow läpi joka viikko, vaikka tyttö tykkääkin siitä kovasti. Sinä aikana, kun tyttö jumppaa, me äidit parannetaan pukukopilla maailmaa ;) .

Tyttö on aina ollut hyvin sosiaalinen, eikä vierasta ketään. Mä en ole huomannut siinä mitään ongelmaa, jos hänellä on kerran viikossa yksi jumppa. Mutta ap:n ehkä kannattaisi koittaa vuoden päästä uudelleen, tai vaikka jo tammikuussa. Meidänkin jumpparyhmässä on pari lasta, jotka alussa tuli aina itkien sieltä pois ja halus vaan olla äidin kanssa. Nyt he ovat pikku hiljaa alkaneet viihtyä jumpassa.

no se ei ole teidän tytön juttu. niin kuin muskari ei ole meidän pojan juttu. turhaan sitä sinne vein kun ei kiinnostanu, onneksi ei tullu kuin kokeiltua.ehkäpä se teillä tykkäis muskarista? ainaki meillä 3v kanssa menee kivasti on,saa olla siinä äidin kans. (eri lapsi siis, tälle toiselle se on sitten liian rauhallista hommaa)

Hei!

Ikävää, ettei tyttö viihdy satujumpassa. Muuten en ota asiaan kantaa, haluan vain tuoda oman näkökantani tähän 3-vuotiaan harrastus -asiaan. Liikunta-alan ihmisenä perustelisin 3-vuotiaan jumppaan viemistä jo pelkästään motorisen kehityksen vuoksi. Perusliikuntataitojen kartuttaminen kun on hirmu tärkeää. Toki harjoitella voi muutenkin, mutta ammatti-ihmisten pitämänä kaikkia taitoja tulee harjoiteltua, niitäkin joita ei ehkä itse huomaa ajatella, lapsesta puhumattakaan. Sosiaalisten suhteiden takia ei lasta mielestäni tarvitse harrastuksiin laittaa.

Ei tulisi mieleenkään pakottaa/patistaa lasta harrastukseen, jos hän ei siellä viihdy.

Oma tyttö on kyllä harrastanut jo hieman alle 3-vuotiaasta, mutta on mennyt aina mielellään. Joskus olen kysynyt että haluaako mielummin jumppaan vai leikkipuistoon, ja jos vastaus on että puistoon, niin jumppa jää sillä kerralla väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Joskus olen kysynyt että haluaako mielummin jumppaan vai leikkipuistoon, ja jos vastaus on että puistoon, niin jumppa jää sillä kerralla väliin.

Minä taas kannatan pääasiallisesti pitkäjänteisyyden perään. Jos on harrastus otettu ja valittu, eikä sitä ole kuin kerta kaksi viikkoon, niin sinne puistoon ehtii muinakin päivinä / iltoina.

No miks ihmeessä sä jäit sinne jumppaan? Tyttö jumppaan ja iloiset hei heit. Ei munkaan poika ois jääny ton ikäsenä mihinkään jos mä olisin jääny sitä paapomaan. Paits sit kun huomaa että siellä onkin kivaa! Kerran jäi itkemään kerhotädin syliin kun lähdin kotiin. Äidin sydämeen sattui, mut pojalla oli ollu kivaa kerhossa.

Meillä samanlainen 4v. tyttö, joka ei menisi enää lastentanssiin, vaikka alussa oli innoissaan. Käy myös kerhossa 2 kertaa viikossa ja sekin on välillä työn ja tuskan takana, että lapsen sinne saa. Kerhon jälkeen on rauhallinen ja tyytyväinen vain se meneminen on yhtä huutoa. Mutta luovuta en, sillä meidän tytöllä ei ole kavereita lähipiirissä ja kotona ollaan muuten kaikki aika. Mielestäni tarvitsee jo jonkinlaista sosiaalistumista ottaen huomioon päiväkodin aloitus loppuvuonna..

Yhteistyössä