3.v tyttö ei halunnut mennä kerhoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
3-vuotias tyttöni ei halunnut äsken lähteä virikekerhoon, jossa on pääsääntöisesti reippaasti koko syksyn käynyt. Muutaman kerran olen hänet vähän vastoin tahtoa sinne jättänyt. Mutta silti kerhossa on kivaa ollut.
Tyttö ei antanut mitään ihmeenpää syytä haluttomuuteen, ei vain jaksa lähteä, haluaa kotona olla. Keskustelin asiasta tyttöni kanssa, mutta hän pysyi päätöksesään.
Ehdotin, että olen mukana kerhossa, ja silloin tyttö innoistui ja olisi halunnut lähteä. Nyt sitten odotellaan , että vauva pikkusisko herää aamupäiväunilta, ja katsellaan sitten lähdemmekö koko porukka...

Olisitko sinä vienyt lapsesi väkisin kerhoon ja jättänyt sinne itkevän lapsen?

Olen jättänyt tuttuun kerhoon myös vastentahtoisesti. Aina on kuitenkin ollut kivaa ja lapsi tyytyväinen jälkeenpäin.

KEskimmäisen lapsen kohdalla (poika) olen ollut huomattavasti "lempeämpi" näissä jättämisisssä, ja nyt 5vuotiaanakaan hän ei jäisi oikeen mielellään mihinkään. En tiedä, onko luonteestä kiinni vai johtuuko siitä, ettei hänen ole ollut "pakko " jäädä niin kuin isosiskonsa , mutta arempi ja enemmän mammanpoika on.

Ei.
Täällä ei edes voi tehdä niin, itkevää lasta ei saa jättää väkisin kerhoon. Yksi äiti teki kerran niin ja henkilökunta juoksi perässä ulos ja vei huutavan lapsen takaisin. Kerho on vapaaehtoinen ja siellä kuuluu olla kivaa. Ei vanhemmatkaan harrasta iskusilmässä.

Oli sama tilanne tässä aiemmin syksyllä. Tyttö ei halunnut mennä enää kerhoon ja itki kun sanoin että kohta olisi kerhoon lähtö. Soitin sinne kerhoon ja sanoin että tyttö ei halua tulla niin sanoivat että tyttö oli joutunut yksin leikkimään kun ei ollut löytynyt kaveria. Jätin tytön sitten kokonaan siitä kerhosta pois ja ajattelin kokeilla uudelleen vuoden päästä.. En halua viedä itkevää lasta väkisin kerhoon.

Meilläkin tyttö teki viimesyksynä parikertaa niin ettei tahtonutkaan mennä kerhoon....No ei sitten menty, en mä näe mitään ponttia siinä että lapsi viedään väkisin sinne jos ei yksinkertaisesti tahdo. Itkevää lasta ei meidän kerhoon voi edes jättää.

Yhteistyössä