3-vee synttärit, tarjoilut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitäs vois tarjota vieraille 3-vee synttäreillä, lapsia ja aikuisia, ikähaarukka 7kk-yli 70.v ?
Kakku on kai pakko, mut ei mitään voileipakakku, kuivakakku linjaa, vaan jotain erilaista, ei kuitenkaan ihan ruokaakaan. Mut sellasta josta olis sekä lapsille et aikuisille "iloa", kun just siks ei mitään voileipakakkuja kun ei lapset niistä piittaa.
Aikalailla valmis idea mulla jo onkin, mut vinkkejä tahtoisin!
Kiitos :)

Mä olen tehnyt niin, että lastenhuoneessa on herkkupöytä lapsille; karkkia, sipsejä, pitsanpaloja, kekseä ym. Kahvipöydässä sitten ollut aikuisten makuun olevat tarjoilut.

Meil o 3-vuotis synttärit parin viikon päästä ja meil tarjotaan luultavasti näitä: täytekakku,muffinei(makeit ja suolasii)lihapasteijoi,kääretorttuu ja keksei!

Pojan 2v synttärit oli lauantaina ja sinne mä tein mehevän banaanikakun (käärmeenmuotoisen ja päällystin marsipaanilla joten oli tosi upea), kaupasta ostin pari frödingen mutakakkua sekä jätskiä+kermavaahtoa+nonparelleja.

Muoks. ostin siis sellasen 2l päärynä-vanilja-mansikkalootan ja sitten sellasen pursotettavan kermavaahtopurkin, todella helppo ja hyvä tarjottava :P

Suolaisena anopin tekemiä pasteijoita (3 makua kun hän vähän innostui) ja sitten tarjolla oli dipattavaksi porkkanoita ja kurkkua. Pienimpiä varten oli myös maissinaksuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Pojan 2v synttärit oli lauantaina ja sinne mä tein mehevän banaanikakun (käärmeenmuotoisen ja päällystin marsipaanilla joten oli tosi upea), kaupasta ostin pari frödingen mutakakkua sekä jätskiä+kermavaahtoa+nonparelleja

Suolaisena anopin tekemiä pasteijoita (3 makua kun hän vähän innostui) ja sitten tarjolla oli dipattavaksi porkkanoita ja kurkkua. Pienimpiä varten oli myös maissinaksuja.

Noita dippailu-vihanneksia olen kans kaavaillut, meillä ei marsipaanit käy eikä toi keliakia kauheesti lisää vaihtoehtoja...
Myös maissinaksut kuuluu listalle :)

Meillä on aina tyyliin suolaisena aikuisille - ja toki lapsillekin jos kelpaa - piirakkaa ja sen kaveriksi salaattia ja lapsille sitten lihapullaa, nakkia, porkkananpalaa yms. naposteltavaa ja herkuiksi sipsejä, suolatikkuja yms. Makealta puolelta kakku, keksejä ja mahdollisesti jotain pullaa/mokkapaloja yms.

Aina on kehuttu tarjoiluja ja joka vuodeksi on keksitty joku eri piirakka ja kakku.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Meillä on aina tyyliin suolaisena aikuisille - ja toki lapsillekin jos kelpaa - piirakkaa ja sen kaveriksi salaattia ja lapsille sitten lihapullaa, nakkia, porkkananpalaa yms. naposteltavaa ja herkuiksi sipsejä, suolatikkuja yms. Makealta puolelta kakku, keksejä ja mahdollisesti jotain pullaa/mokkapaloja yms.

Aina on kehuttu tarjoiluja ja joka vuodeksi on keksitty joku eri piirakka ja kakku.

Nyt kolahti, samaa kaavailen, et lihapulla-nakki-piirakkalinja. :) Kiva kuulla että siitä tykätty

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noita dippailu-vihanneksia olen kans kaavaillut, meillä ei marsipaanit käy eikä toi keliakia kauheesti lisää vaihtoehtoja...
Myös maissinaksut kuuluu listalle :)
Frödingellä on joku valmis pakastekakku mikä on gluteeniton, marenkikakku muistaakseni. Samoin niillä on ihan kermakakun näköinen maidoton täytekakku.

Niillä saa helposti erikoisruokavalioiden tarjoilut hoidettua. :) Paitsi jos on oma lapsesi joka on keliaakikko, sittenhän osaat itse vääntää kaiken ja on kiinnostusta vääntää. Satunnaiselle kyläilijälle on vähän riski alkaa vääntää itse erikoisruokavaliotarjottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari:
Piikkisiili lapsille,keksejä,poppareita,murua,ja kaikille yhteisesti kuivakakut,täytekakku,pasteijoita tai muuta suolaista.

Piikkisiili????

Puolikas vesimelooni tai kaali jonka vuoraat foliolla ja teet siilen pään (käytetään omaa mielikuvitusta=) Sitten siileen tökitään piikkejä.cogtailtikkuja jossa siis hedelmiä,juustoja,nakkia,lihapullia tms.Suosikki ollu kaikilla kaverisynttäreillä..peittoaa jopa sipsit ja kakut=)