3 viikkoa laskun eräpäivästä ja lasku perintätoimistoon?

Katherine Wheel

Aktiivinen jäsen
27.01.2005
17 604
0
36
Siis perkele tota Elisaa... Puhelinlaskussa ollut eräpäivä 28.2. ja nyt siitä tuli sit perintätoimistosta lasku :o Ei oo tullut ensimmäistäkään huomautusta. Ja Elisalle kun soittaa, niin siellä ei kukaan tiedä mitään. Sanovat soittavansa laskutukseen ja sitten takaisin mulle, eikä kenestäkään ikinä kuulu mitään. Voi per...... :kieh:

ja varsinkin jos on noin iso firma.. mun isällä oli kans joku show elisan kanssa.. perivät uusiks jo maksettuja laskuja tai sulkivat liitymän sen vuoksi ettei maksanut laskua, jonka eräpäivä oli vasta kahden viikon PÄÄSTÄ. Oli tyttö itsekin ollut asiakaspalvelussa sekaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:
ja varsinkin jos on noin iso firma.. mun isällä oli kans joku show elisan kanssa.. perivät uusiks jo maksettuja laskuja tai sulkivat liitymän sen vuoksi ettei maksanut laskua, jonka eräpäivä oli vasta kahden viikon PÄÄSTÄ. Oli tyttö itsekin ollut asiakaspalvelussa sekaisin.

Tässä on väännetty kaikenlaisia asioita Elisan kanssa sen jälkeen kun uudistivat laskutuksensa :headwall: Alkaa niinku keittää! Ja kiva maksaa perintätoimistolle päälle 20e eikä 5e huomautuskuluja :whistle:

koko helmikuun ollu elisan liitymä suljettuna jonku muka laskun takia.pistivät perintään jonka maksoin.perinnältä tuli uusi lasku jonka mukaan olin helmikuun aikana soitellut ja textaillut 50 euron edestä.siis suljetusta liittymästä

Alkuperäinen kirjoittaja Heccu:
Kyl Elisalta pitäis tulla muistutuslaskuja ennen kun menee perintätoimistolle..On Elisa jo itekin sekasin laskutuksensa kanssa :kieh:

Eikä kyllä yhtään huvita soitella sinne... Mikäli ikinä edes kenenkään ihmisen kanssa pääsee juttusille kun kuolee siihen jonottamiseen...

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Heccu:
Kyl Elisalta pitäis tulla muistutuslaskuja ennen kun menee perintätoimistolle..On Elisa jo itekin sekasin laskutuksensa kanssa :kieh:

Eikä kyllä yhtään huvita soitella sinne... Mikäli ikinä edes kenenkään ihmisen kanssa pääsee juttusille kun kuolee siihen jonottamiseen...

Joo mä kans yritin soitella sinne niin usein en päässyt edes jonoon, kun odotusaika oli niin pitkä. Jätin netin kautta sinne viestiä ja siihenkään eivät vastanneet ennen kun lähetin toisen viestin viikon päästä vähemmän ystävälliseen sävyyn. Sit tulikin kaks vastausta :D Siihen pari viikkoa vanhaan, sekä tähän uudempaan viestiin.

Monet yrityksen ovat ulkoistaneet laskujen perintään liittyvät työt jollekkin perintätoimistolle. Tällöin perintätoimisto lähettää maksumuistutukset, eikä yritys. Asiakkaalle pitää lähettää yksi maksumuistutus, mutta useimmat yritykset lähettävät kaksi maksumuistutusta ennen kuin haastavat ketään oikeuteen. Haastehakemus viedään henkilökohtaisesti haastettavalle. Mikäli haastettava kuitenkin pakoilee, voidaan se toimittaa myös postitse. Kenenkään luottotiedot ei voi lähteä ennen kuin oikeudenkäynti on käyty. Jos jossakin perintäkirjeessä/maksumuistutuksessa lukee että "jos ette maksa laskua, menetätte luottotietonne" niin lasku on väärällä tavalla tehty. Yleensä ensimmäinen muistutus on asiallisesti kirjotettu ja toinen sävyltään ankarampi. Ihmiset on näköjään epäluuloisia perintätoimiston suhteen. ps.tiedot perustuvat tunnilla oppimiini asioihin, joten 100 % varmuutta ei ole, mutta näin olen ymmärtänyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja merkonomiopiskelija:
Monet yrityksen ovat ulkoistaneet laskujen perintään liittyvät työt jollekkin perintätoimistolle. Tällöin perintätoimisto lähettää maksumuistutukset, eikä yritys. Asiakkaalle pitää lähettää yksi maksumuistutus, mutta useimmat yritykset lähettävät kaksi maksumuistutusta ennen kuin haastavat ketään oikeuteen. Haastehakemus viedään henkilökohtaisesti haastettavalle. Mikäli haastettava kuitenkin pakoilee, voidaan se toimittaa myös postitse. Kenenkään luottotiedot ei voi lähteä ennen kuin oikeudenkäynti on käyty. Jos jossakin perintäkirjeessä/maksumuistutuksessa lukee että "jos ette maksa laskua, menetätte luottotietonne" niin lasku on väärällä tavalla tehty. Yleensä ensimmäinen muistutus on asiallisesti kirjotettu ja toinen sävyltään ankarampi. Ihmiset on näköjään epäluuloisia perintätoimiston suhteen. ps.tiedot perustuvat tunnilla oppimiini asioihin, joten 100 % varmuutta ei ole, mutta näin olen ymmärtänyt :)

Oikeilla jäljillä olet.

Lisäksi nykyisin on näitä yrityksiä jotka myyvät omat laskunsa eteenpäin. Jos asiakas saa 100 eur laskun, yritys saa siitä noin 93 eur heti ja riskin ottava "ostamme laskunne" mainostava ja sitä aktiivisesti karhuava yritys 7 eur alkuperäiseltä yritykseltä ja sen lisäksi 100 eur asiakkaalta.