3 viikkoa sitten laitettiin ero vireille ja nyt raskaana, kerronko miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En aio kiristää miestä takaisin lapsen takia, vaikka eropäätös oli helppo. Erosimme, koska mies ei halua asua Suomessa. Miehen unelma on tulla isäksi. Kerronko raskaudesta miehelle, teenkö abortin vai muutanko miehen perässä? Auttakaa, pää on täynnä ajatuksia.

En aio kiristää miestä takaisin lapsen takia, vaikka eropäätös oli helppo. Erosimme, koska mies ei halua asua Suomessa. Miehen unelma on tulla isäksi. Kerronko raskaudesta miehelle, teenkö abortin vai muutanko miehen perässä? Auttakaa, pää on täynnä ajatuksia.

Oikeus ja kohtuus on kertoa. Ite oon sen verran rehellinen, että kertoisin. Ja omatunto soimaa, kun neuvon sua toisin: Mistä maasta mies on kotoisin? Onko vaarana, että mies riistäisi lapsen pois Suomesta? Jos tuollainen kulttuuri on yhtään tuttua miehen kotimaassa (siitäkin huolimatta, että mies itse sanoisi olevansa liberaali), niin mieti monta kertaa, mikä on lapsen kannalta parasta. Kauhukuvana tietysti sieppaus ja kasvatus täysin erilaisessa naisia alistavassa kulttuurissa.

Oikeus ja kohtuus on kertoa. Ite oon sen verran rehellinen, että kertoisin. Ja omatunto soimaa, kun neuvon sua toisin: Mistä maasta mies on kotoisin? Onko vaarana, että mies riistäisi lapsen pois Suomesta? Jos tuollainen kulttuuri on yhtään tuttua miehen kotimaassa (siitäkin huolimatta, että mies itse sanoisi olevansa liberaali), niin mieti monta kertaa, mikä on lapsen kannalta parasta. Kauhukuvana tietysti sieppaus ja kasvatus täysin erilaisessa naisia alistavassa kulttuurissa.

Ei ole sellaista vaaraa. Mies on Kanadasta. Että asioiden pitikin tapahtua näin. Yritimme pitkään lasta avioliiton aikana, mutta vasta nyt raskauduin.

Jos aborttiin päädyt, jätä kertomatta, muussa tapauksessa kerrot. Mutta mieti ensin, mitä itse haluat.
Nimenomaan näin. Eli itse päätät ensin haluatko lapsen vai et. Päätöstä lapsen tekemisestä tai tekemättömyydestä et voi perustaa miehen sanomisille, koska olette jo todistaneet, etteii suhteenne toimi. Lapsi ei paikkaa tai korjaa yhtäkään suhdetta, ja on epäreilua lasta kohtaan edes kuvitella niin. Ja tosiaan, jos päätät pitää lapsen, sitten on reilua lasta kohtaan yrittää saada lapsen ja hänen isänsä välinen suhde mahdollisimman hyväksi, joten sen vuoksi sinun pitää kertoa.

Kerro ihmeessä miehellesi. Pitkään olette lasta toivoneet, ja nyt hänet saatte! Yrittäkää vielä jatkaa avioliittoa. Käyttäkää ammattiapua, älkää luovuttako liian helposti. Tsemppiä teille!

okei okei, rehellisesti sanottuna olen 14-vuotias enkä asiasta kauheasti tiedä mitään. Mutta jos teillä on halu palata yhteen eikä ole pelkoa että tapahtuisi lapsikaappaus, rakastatte toisianne ja voisitte elää perheenä. Nii n kerro, mutta ensin päätät haluatko pitää lapsen ja jos haluat. Niin Mieti tarkkaan vielä että haluatko olla miehen kanssa perhe. Jos sinusta tulisi yh niin pitäisi olla varaa sitten kasvattaa lapsi luultavastikin yksin, mutta parisuhteessa asiaa olisi helpompi hoitaa. MUTTA TEE MITÄ SYDÄN JA AIVOT SANOO. Tsemppiä elämään!

Varaudu siihen, että vauva-arki erottaa teidät viimeistään, jos teillä nyt on jo niin isoja ongelmia, että olette eronneet. Lapsen tulo liittoon ei tilannetta ainakaan paranna, vaan vain pahentaa sitä. Parisuhteen pitää oikeasti olla vahvalla pohjalla, mikäli meinaa selvitä vauva- ja taaperoajoista eroamatta.
.
Muussa tapauksessa valmistaudu yksinhuoltajan elämään ja jakamaan lastasi kahden mantereen väliä, jos mies aikoo asua Kanadassa.

Tämä on vain äidin näkemys asiasta. Miksi isä nähdään peikkona, vaikka äidin vaihtoehdoissa on abortti?
Mä kummastelen tätä myös. Mitähän mammakööri sanoisi jos miehet panttaisi näin oleellista tietoa heiltä? Mies lykattaisiin alta aikayksikön. Mutta kun nainen pohtii raskauden salaamista LAPSEN ISÄLTÄ niin mammakööri kannustaa olemaan kertomatta....

Naiset, menkään itseenne.LAPSEN ISÄN Kuuluu saada tietää (kun kyse nyt ei ole mistään lapsikaappaajasta). AP hyvin kuvaa että eron tausta johtuu siitä että "ei löydetä yhteistä kotimaata". AP:lta mielelläni kuulisi onko Kanadaan muutto hänelle ehdoton no no? Mitä itse siellä olen töitä tehnyt ja asunut niin ei se hullumpi maa ole. Toki ymmärrän pointin jossa läheiset on kaukana. Mutta jotenkin jos he rakastava toisiaan, niin se on se ainoa mitä elämässä tarvitsee. Läheisiä voi sitten tavata harvemmin ja nyky tekniikka mahdollistaa yhteyden pidon äärimmäisen helpostikin. Mun kaveri, joka asuu englannissa vietti viime vuonna "videoneuvottelu" joulua läheistensä kanssa. Eli heillä oli yhteys jouluna auki ja pääsivät vähän näkemään esim joulupukin käyntiä lasten luona etc.

Mä romantikkona muutenkin sanoisin että tässä saattaa olla ihan kohtaloa pelissä joka ohjaa ap:ta ja hänen miestään kohti sitä onnellista tulevaa :)

Mä kummastelen tätä myös. Mitähän mammakööri sanoisi jos miehet panttaisi näin oleellista tietoa heiltä? Mies lykattaisiin alta aikayksikön. Mutta kun nainen pohtii raskauden salaamista LAPSEN ISÄLTÄ niin mammakööri kannustaa olemaan kertomatta....

Naiset, menkään itseenne.LAPSEN ISÄN Kuuluu saada tietää (kun kyse nyt ei ole mistään lapsikaappaajasta). AP hyvin kuvaa että eron tausta johtuu siitä että "ei löydetä yhteistä kotimaata". AP:lta mielelläni kuulisi onko Kanadaan muutto hänelle ehdoton no no? Mitä itse siellä olen töitä tehnyt ja asunut niin ei se hullumpi maa ole. Toki ymmärrän pointin jossa läheiset on kaukana. Mutta jotenkin jos he rakastava toisiaan, niin se on se ainoa mitä elämässä tarvitsee. Läheisiä voi sitten tavata harvemmin ja nyky tekniikka mahdollistaa yhteyden pidon äärimmäisen helpostikin. Mun kaveri, joka asuu englannissa vietti viime vuonna "videoneuvottelu" joulua läheistensä kanssa. Eli heillä oli yhteys jouluna auki ja pääsivät vähän näkemään esim joulupukin käyntiä lasten luona etc.

Mä romantikkona muutenkin sanoisin että tässä saattaa olla ihan kohtaloa pelissä joka ohjaa ap:ta ja hänen miestään kohti sitä onnellista tulevaa :)

Tai sitten käy niin kuin yhdelle tuttavalleni, joka rakastui englantilaiseen mieheen. Muutti Englantiin asumaan ja sai töitä sieltä. Tekivät pari lasta. Äiti ei opettanut lapsille Suomea, koska anoppi katsoi suomen puhumisen loukkaavan muita ihmisiä. Ero tuli jossain vaiheessa ja äiti muutti lastensa kanssa Suomeen, koska täällä oli kaikki äidin puolen tukiverkot. Aika ikävää oli siinä tilanteessa lasten tulla ummikkona Suomeen, esikoinen oli jo koulussa.

Tai sitten käy niin kuin yhdelle tuttavalleni, joka rakastui englantilaiseen mieheen. Muutti Englantiin asumaan ja sai töitä sieltä. Tekivät pari lasta. Äiti ei opettanut lapsille Suomea, koska anoppi katsoi suomen puhumisen loukkaavan muita ihmisiä. Ero tuli jossain vaiheessa ja äiti muutti lastensa kanssa Suomeen, koska täällä oli kaikki äidin puolen tukiverkot. Aika ikävää oli siinä tilanteessa lasten tulla ummikkona Suomeen, esikoinen oli jo koulussa.
Niin no satelliittikin saattaa tippua päähän. Ja mies kuolla. Tai lapsi olla mykkä tai tai tai.

Mikään ei siis ole peruste sille että ISÄLTÄ salattaisiin lapsen tulossa olo. Saati sitten että elämän ratkaisuja tehtäsiiin jossitellen 10 vuoden päästä tapahtuvia juttuja. Tuttusihan tossa tyhmä on ollut kun ei ole osanut puoliaan pitää. Mutta toisaalta tuskin nyt just sillä hetkellä eroa on miettinyt.

Ei eri maista tulevien liitot ole suoraan tuhoon tuomittuja. Ihan suomalaistenkin solmimista puolet kariutuu että sillei...

Yhteistyössä