3 viikkoa sitten laitettiin ero vireille ja nyt raskaana, kerronko miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kummastelen tätä myös. Mitähän mammakööri sanoisi jos miehet panttaisi näin oleellista tietoa heiltä? Mies lykattaisiin alta aikayksikön. Mutta kun nainen pohtii raskauden salaamista LAPSEN ISÄLTÄ niin mammakööri kannustaa olemaan kertomatta....

Naiset, menkään itseenne.LAPSEN ISÄN Kuuluu saada tietää (kun kyse nyt ei ole mistään lapsikaappaajasta). AP hyvin kuvaa että eron tausta johtuu siitä että "ei löydetä yhteistä kotimaata". AP:lta mielelläni kuulisi onko Kanadaan muutto hänelle ehdoton no no? Mitä itse siellä olen töitä tehnyt ja asunut niin ei se hullumpi maa ole. Toki ymmärrän pointin jossa läheiset on kaukana. Mutta jotenkin jos he rakastava toisiaan, niin se on se ainoa mitä elämässä tarvitsee. Läheisiä voi sitten tavata harvemmin ja nyky tekniikka mahdollistaa yhteyden pidon äärimmäisen helpostikin. Mun kaveri, joka asuu englannissa vietti viime vuonna "videoneuvottelu" joulua läheistensä kanssa. Eli heillä oli yhteys jouluna auki ja pääsivät vähän näkemään esim joulupukin käyntiä lasten luona etc.

Mä romantikkona muutenkin sanoisin että tässä saattaa olla ihan kohtaloa pelissä joka ohjaa ap:ta ja hänen miestään kohti sitä onnellista tulevaa :)
Jos AP aikoo tehdä abortin, ei ole mitään järkeä kertoa. Sehän olisi vain kuin kääntäisi veistä haavassa.

Ja selvästi AP:n ja hänen miehensä suhde ei toimi, koska he ovat jo eroamassa. Vauva ei suhdetta korjaa, päin vastoin, vauva rikkoo heikomman suhteen helposti, koska vauva-arki on rankkaa. Missään tapauksessa ei kannata kuvitella, että AP:n ja miehen välinen suhde kestäisi vauvan, kun ei se kestänyt edes elämää ilman lasta. Toki parin vuoden ajan he voivat hirveällä yrityksellä lykätä eroa, mutta ero tulee kuitenkin, ja pahimmassa tapauksessa lapsi joutuu kuuntelemaan jatkuvaa riitelyä ja käymään läpi rankan eroprosessin hänkin. Parempi on erota ennen lapsen syntymää.

Koska yhteistä tulevaisuutta ei missään realistisessa vaihtoehdossa ole olemassa, niin jos AP haluaa lapsen tehdä, on helpointa tässä vaiheessa todeta, että vanhemmat asuvat eri osoitteissa, mutta lapselle pitää saada mahdollisimman hyvä suhde molempiin vanhempiin, lapsen itsensä takia. Ei siis AP:n takia, eikä lapsen isän takia, vaan lapsen itsensä takia.

Eli jos lasta ei ole tulossa (eli kun tehdään abortti) olisi kertominen silkkaa vittuilua, ja jos lapsi on tulossa, niin tottakai sitten pitää kertoa, lapsen takia.

Mä kummastelen tätä myös. Mitähän mammakööri sanoisi jos miehet panttaisi näin oleellista tietoa heiltä? Mies lykattaisiin alta aikayksikön. Mutta kun nainen pohtii raskauden salaamista LAPSEN ISÄLTÄ niin mammakööri kannustaa olemaan kertomatta....

Naiset, menkään itseenne.LAPSEN ISÄN Kuuluu saada tietää (kun kyse nyt ei ole mistään lapsikaappaajasta). AP hyvin kuvaa että eron tausta johtuu siitä että "ei löydetä yhteistä kotimaata". AP:lta mielelläni kuulisi onko Kanadaan muutto hänelle ehdoton no no? Mitä itse siellä olen töitä tehnyt ja asunut niin ei se hullumpi maa ole. Toki ymmärrän pointin jossa läheiset on kaukana. Mutta jotenkin jos he rakastava toisiaan, niin se on se ainoa mitä elämässä tarvitsee. Läheisiä voi sitten tavata harvemmin ja nyky tekniikka mahdollistaa yhteyden pidon äärimmäisen helpostikin. Mun kaveri, joka asuu englannissa vietti viime vuonna "videoneuvottelu" joulua läheistensä kanssa. Eli heillä oli yhteys jouluna auki ja pääsivät vähän näkemään esim joulupukin käyntiä lasten luona etc.

Mä romantikkona muutenkin sanoisin että tässä saattaa olla ihan kohtaloa pelissä joka ohjaa ap:ta ja hänen miestään kohti sitä onnellista tulevaa :)

Mies tietää ja otti asian todella hyvin, on erittäin onnellinen. Järjestelemme asiat niin, että yhteiselo jatkuu. :) AP

Yhteistyössä