H
"Huolestunut"
Vieras
Syö siis ilmeisesti vatsansa ensin täyteen kodka saattaa imeä ensin toistarintaa ahkerasti 20 min ja imea toistarintaa jonkin aikaa ja sen jälkeen nukahtaa tissisuuhun sikeästi. Tänään jo pelästyin todella pahasti onko joku hätä kun huomasin maidon valuvan suusta ja vauva ei enää imenyt. Heräsi kuitenkin kun nostin olkapäälle ja tämän jälkeen oli ihan normaali ja vaipan vaihdon jälkeen todella virkeä. On kyllä melkein aina nukahtanut heti kun vatsa on täynnä ja vaippa on puhdas. Nyt kuitenkin aloin miettiä onko normaalia kun aina kuulee ihmisten valittavan kuinka hankala vauvoja on saada nukkumaan ja kuinka itkevät. Tuntuu, että meidän vauva itkee vain jos on nälkä, vaipanvaihtoa tai syliä vailla. On kyllä virkeä aamupäivisin sekä alkuyöstä ja silloin katselee tarkkaan mitä tapahtuu, mutta esim. Yöllä yleensä herää 2 kertaa syömään ja toisella kerralla vaihdetaan vaippakin mutta nukahtaa aina heti uudestaan.
On esikoiseni ja minua huolettaa ylipäätäänkin kaikki kokoajan esim. Vaunuihin kurkin vähän väliä ettei mitään ole nenän edessä ja hengittäähän varmasti. Samoin kurkin sisälläkin vähänväliä hengittäähän. Mutta nyt huolettaa todella paljon tuo tissille nukahtelu. Tuntuu kun olisi ollut sikeässä unessa heti. Oli kyllä ollut hereillä jo ennen syömistä 2 tuntia eli voi olla, että oli jo todella väsynyt. Mutta onko silti ihan normaalia? Mitenkä olette röyhtäsyttäneet vauvaa joka nukahtaa heti syötyään? kun röyhtäytän tulee usein röyhtäisy tai pietuja, mutta todella harvoin pulauttaa mitään. Tätäkin olen miettinyt pitäisikö pitää olkapäällä pidempään vaikka nukkuukin?
On esikoiseni ja minua huolettaa ylipäätäänkin kaikki kokoajan esim. Vaunuihin kurkin vähän väliä ettei mitään ole nenän edessä ja hengittäähän varmasti. Samoin kurkin sisälläkin vähänväliä hengittäähän. Mutta nyt huolettaa todella paljon tuo tissille nukahtelu. Tuntuu kun olisi ollut sikeässä unessa heti. Oli kyllä ollut hereillä jo ennen syömistä 2 tuntia eli voi olla, että oli jo todella väsynyt. Mutta onko silti ihan normaalia? Mitenkä olette röyhtäsyttäneet vauvaa joka nukahtaa heti syötyään? kun röyhtäytän tulee usein röyhtäisy tai pietuja, mutta todella harvoin pulauttaa mitään. Tätäkin olen miettinyt pitäisikö pitää olkapäällä pidempään vaikka nukkuukin?