3 vuotias ei syö itse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja clannad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

clannad

Vieras
Poika kohta 3 vuotta eikä suostu itse syömään lämmintä ruokaa. Osaa kyllä syödä hyvin itse ja syökin aamu- ja välipalat itse. Mutta kun olisi lämpimän ruuan ja iltapuuron aika, täytyy minun syöttää lapsi lelujen kanssa ja silloin syökin isot annokset. Kokeilin kerran, etten syöttänyt lasta vaan kerroin että täytyy syödä itse, mutta ei auttanut. Kun alkoi olla pari viikkoa ilman kunnon ruokaa, niin aloin taas syöttämään häntä. Korkeintaan yhden tai kaksi lusikkaa lusikoi itse. Minulla on nyt sitten kaksi syötettävää, kun pikku-veli 1 vuotta täytyy myös syöttää ja näinollen ruokailut venyy aika pitkiksi. Olisiko jollain jotain vinkkiä mitä voisin kokeilla?

Sama juttu mulla myös 8kk syötettävä ja usein 3v tyttö, joka nirsoilee. Ei syö itse ellei ole just lempiruokaa ja tosi kova nälkä. Puurot aina syötän aamu ja ilta, kun höpöttelee pyörittelee lusikkaa..jne Sanottu ja kehoitettu on, mut ei auta. Hohhoijaa.. vieläköhän murkkuna syöttelen

Tuntuu, että voi olla juuri sitä huomion hakemista eli kilpaillaan pienemmän kans samoista resursseista. Ainut mikä tulee mieleen on se että kokeilee kehua kuinka taitava on jo asioissa - vaikka vähän ohimennen ja huomaamatta "surkuttelee" kun toinen on niin pieni, ettei osaa itse edes syödäkään. Ja siinä sitten kehuskelee mitä kaikkea tämä isompi osaa (niitä missä on taitava ja tekee mielellään), toteaa siinä kuinka hienosti osaisit jo syödäkin ja auttaa äitiä näin. Ja jos itse syö, niin muistaa ihastella - tuon ikäiselle vielä varsin ylenpalttinenkin ihastelu uppoaa:).

Voi olla että on vaan mustasukkainen kun pienempi saa täyden palvelun. Mä teen joskus niin että sanon että jos syö itse, tarvitsee syödä vain puolet ja jos minä syötän niin syötävä koko lautanen tyhjäksi. Paljon vaan kehut jos itse syö ja jotain tarrasysteemiä itse olen tässä miettinyt. Että jos saisi tarran vihkoon joka itsenäisestä syömisestä. Kun tarroja tietty määrä niin saa jonkun palkinnon =)

Kiitos vinkeistä! Kehunut olen kovasti niistä muutamasta lusikasta joita on itse syönyt, muttei siitä sen kummempaa vaikutusta ole ollut. Tuota tarrajuttua voisin kyllä kokeillakin.

Yhteistyössä