3-vuotias näyttää vauvalta - hormonien aiheuttama harha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuvistaan yllättynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuvistaan yllättynyt

Vieras
Poikani on 3-vuotias ja olen raskaana. Katselin tässä häntä nukkumassa ja edelleen sama hellyyden tunne tulee kun silloin kun hän oli vauva. Hän on söpö ja "täydellinen", pieni vielä.
Eräänä iltana löysin kuvia itsestäni 3-vuotiaana (olen siis nainen) ja pikkuveljeni ristiäisissä otetuissa kuvissa näytän omin silmin katsottuna TODELLA paljon vanhemmalta ja jotenkin rosoisemmalta (en niin hellyttävältä) kuin oma lapseni. Kun vielä muistan, että en enää 3-vuotiaana saanut haleja ja pusuja toisin kuin oma lapseni, aloin miettiä, onko kyse ihan sukupuolesta vai siitä, että oma lapsi näyttää pieneltä niin paljon kauemmin. Katseleeko äiti omaa lastaan aina ihan eri lailla kuin aikuinen katsoo omia lapsuuskuviaan?

Onko muilla kokemuksia - ja kerrottehan lapsenne sukupuolen samalla kun vastaatte.

Kiitos!

Kyllä mä uskon, että sitä katsoo omia lapsiaan eri lailla, mun mielestä mun melkein 5-vuotiaskin on ihan vauvan näköinen vielä :D On tyttö. Vielä mielenkiintoinen fakta on se, että mielestäni kokoajan hän näyttää "vauvemmalta" (joo anteeksi että raiskaan suomen kieltä) kuin isosiskonsa saman ikäisenä. En tiiä mistä johtuu :p

Ainakin omissa lapsissa tuntuu olevan eroja. Esikoinen oli 3 vuotiaana jo vuoden ollut isosisko joten muistan hänet kyllä paljon vanhemman oloisena kuin kuopuksen joka nyt on 3.

Kattoo sitä omiaan erilailla.

Mutta mulle iski raskausaikana esikoista kohtaan muutenkin semmoinen superhyperhellyyskausi, jolloin se tuntui vaan niin äärimmäisen ihanalta.

Toki siis normaalistikin, mutta tuolloin huomattavasti enemmän.

Minäkin välillä kattelen omaa 3-vuotiasta esikoista samalla hellyydellä kuin silloin kun se oli vauva. Nukkuessaan varsinkin näyttää niin pienelle ja haavoittuvalle.. Hyvä että ei nyt raskaana ollessa tule tippa linssiin.. :D

[QUOTE="vieras";25595692]Minäkin välillä kattelen omaa 3-vuotiasta esikoista samalla hellyydellä kuin silloin kun se oli vauva. Nukkuessaan varsinkin näyttää niin pienelle ja haavoittuvalle.. Hyvä että ei nyt raskaana ollessa tule tippa linssiin.. :D[/QUOTE]

Tyttö on.

Yhteistyössä