30-vuotiaista naisista puolet on äitejä. Helsinkiläisistä 40 -vuotiaista naisista reilu kolmannes lapsettomia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuossahan puhutaan synnyttämättömistä, joten noilla jotka ei ole synnyttäneet voi olla adoptiolapsia. Aika pieni osa mahtaa olla sellaisia jotka ei ole saanut lasta, koska on jättänyt hankkimisen liian myöhään. Suurin osa ei ole varmasti koskaan halunnutkaan lasta (tuossahan puhutaan Helsingistä eli siellä ne kaikki uran luojat asuu) Sitten on toki myös niitä jotka ei ois koskaan saaneet lapsia, vaikka olisivat aloittaneet 15-vuotiaana. Hassu kun joku oletti heti että ovat jättäneet lapsenhankinnan liian myöhään

Alkuperäinen kirjoittaja uranaisia Helsingissä;24748995:
Tuossahan puhutaan synnyttämättömistä, joten noilla jotka ei ole synnyttäneet voi olla adoptiolapsia. Aika pieni osa mahtaa olla sellaisia jotka ei ole saanut lasta, koska on jättänyt hankkimisen liian myöhään. Suurin osa ei ole varmasti koskaan halunnutkaan lasta (tuossahan puhutaan Helsingistä eli siellä ne kaikki uran luojat asuu) Sitten on toki myös niitä jotka ei ois koskaan saaneet lapsia, vaikka olisivat aloittaneet 15-vuotiaana. Hassu kun joku oletti heti että ovat jättäneet lapsenhankinnan liian myöhään

No lapsettomuus on tästä johtuen lisääntynyt noin 15%-20% joten mietippä siitä. Synnyttäjien keski-iän nousemisen takia. Niin...

tilasto ja kuinka se luetaan.

Mäkin olin 30-vuotiaana lapseton. 33-vuotiaana mulla oli kaksi lasta.

Mutta eikö se nyt ole hyvä ettei niitä kersoja niin paljoa tänne pusketa, kun on muutenkin liikakansoitusta maapallolla?
Ei tarvii määrätä yhden lapsen politiikkaa kun näin homma hoituu ihan itsestään! Kohta me ollaan EU:n takalääni ja jokainen maksaa oman koulutuksensa, sairaskulunsa ja säästää oman eläkkeensä. Mitä mitä luulitte?

On tosiaan ihan hyvä ettei kaikki tee lapsia, koska ihmisiä on jo liikaa ja maapallo ei kestä sitä että väestömäärä vain kasvaa. Ihan fiksua että jotkut ajattelee tuotakin puolta asiasta

Alkuperäinen kirjoittaja yllätys toisinpäin;24749074:
Yllätyin että jopa puolella 30-vuotiaista naisita on lapsi/lapsia, sillä mun kaveripiirissä 66%: lla ei vielä ole lapsia, ikää meillä on 29-32

Mä taas yllätyin siitä, että niinkin moni 30-vuotias on vielä lapseton.

Kaveripiirissäni varmaan 80 %:lla sen ikäisistä on lapsia.

Itselleni tullut kauhea kiire lisääntymään... mutta eihän tässä vielä ilmeisesti olla toivottomia tapauksia :D

Yhteistyössä