36,9 lämpöä, veisitkö lapsen hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ami"

Vieras
Jos lapsella on ollut toipilaspäivänä lievää lämpöä 36,9 astetta, veisitkö hänet hoitoon seuraavana päivänä?

Muita oireita ei ole ollut kuin kuume. Korvat käytiin tarkistuttamassa keskiviikkona jolloin oli kuumetta 37,6, eikä korvatulehdusta ole. Lääkäri kirjoitti kyllä sairaslomalapun kolmeksi päiväksi. Lapsi vaikuttaa kuitenkin ihan terveeltä ja leikkii, syö ja meluaa normaalisti.

Nyt en osaa päättää pitäissikö lapsen huomenna kotona ja olisin itse töistä pois, vai veisikö hänet hoitoon.

Meidän muksulla on normaalilämpö korvamittarilla 36,4 C.

Taidanpa kuitenkin tuon huomenna hoitoon viedä.

Keskiviikkona soittivat hoidosta kesken päivän hakemaan lapsen pois, kun oli tuo 37,6 C. Saikkua olisi siis oikeasti vielä yksi päivä.

Meillä 37,2 on toisen lapsen normaalilämpö, ja toisellakin (jolla normaalisti alle 37) piti flunssan jälkeen 37,4 astetta pari viikkoa, en siis todellakaan voi koko sitä aikaa pitää kotona. Eli veisin.

Jos ei ole ihan epäinhimillisen vaikeaa pitää kotona (eli voit olla töistä pois) niin pitäisin kotona huomisen. Ensinnäkin,lääkäri on sen saikuksi kirjottanu joten ei tarvii olla huonoa omaatuntoa tma että pitää saikulla. Toisekseen,huomenna on perjantai eli huomisen jälkeen saa vielä 2 päivää toipua rauhassa. Parempi hoitaa tauti kerralla kunnolla pois,ettei uusiudu samantien..

• Tykkää
Reactions: HyäkkäysVaunu
[QUOTE="vieras";25883457]Öh, siis eihän 36,9 ole lämpöä, vaan ihan normaali ruumiinlämpö? Lievää lämpöä olis se 37,6.[/QUOTE]

Meidän lapsilla normaali lämpö on 36.4 astetta. Lähellä 37 astetta on jo liikalämpöä. Itsellä sama juttu ja sen huomaa heti myös voinnissa.

Sairaslomalla ollaan siihen asti, kun lääkäri niin määrää.
Se on suositus. Edes työnantajan ei tarvitse myöntää sitä sairaslomaa siitä syystä - se ei ole automaattisesti poissaololle hyväksyttävä syy.

Kaveri kävi käsipaketissa tästä syystä täyttämässä kaupan hyllyjä "yhdelläkin kädellä pystyy".

Meillä lähettivät lapsen kotiin kun oli muutama päivä jo loppuneen influenssan jälkeen ollut 37,5 C. Sitä kun oli pari viikkoa jatkunut, niin piti hommata lääkäriltä paperi että lapsi on terve vaikka lämpötila oli jäänyt koholla. Vasta vuoden kuluttua alkoi lämpö palautua siihen entiseen 37 asteeseen.

minä soitan kyllä vanhemmat hakemaan lapsen kotiin jos hoitopäivän aikana mittaan tuon 36,9 lapselta. jos ap:n tarvitsee edes miettiä että voikohan hoitoon viedä vai ei niin silloin ei viedä. vasta kun olet ihan varma että lapsi on täysin kunnossa ja jaksavainen.

anna olla kotona vielä huomenna.. vaikka ei oo lämpöökään, mut tosiaan jos on saikkua huominen vielä. ja kuitenkin huomenna on perjantai, nii onko se nyt ees järkevää raahata lapsi hoitoon yhdeksi päiväksi ennen viikonloppua, kun kotona kuitenkin voisi olla, ja just ollu kuumetta..

[QUOTE="hoitaja";25889641]minä soitan kyllä vanhemmat hakemaan lapsen kotiin jos hoitopäivän aikana mittaan tuon 36,9 lapselta. jos ap:n tarvitsee edes miettiä että voikohan hoitoon viedä vai ei niin silloin ei viedä. vasta kun olet ihan varma että lapsi on täysin kunnossa ja jaksavainen.[/QUOTE]

Täh?! Missä sulla menee raja? Lapsella kuumeen raja on 38 astetta. Mittariin ei pidä tuijoittaa jos lapsi vaikuttaa sairaalta, mutta että alle 37 ja sä soitat vanhemman paikalle?! :O

[QUOTE="hoitaja";25889641]minä soitan kyllä vanhemmat hakemaan lapsen kotiin jos hoitopäivän aikana mittaan tuon 36,9 lapselta. jos ap:n tarvitsee edes miettiä että voikohan hoitoon viedä vai ei niin silloin ei viedä. vasta kun olet ihan varma että lapsi on täysin kunnossa ja jaksavainen.[/QUOTE]

Millä perusteella? 36,9 ei ole kuumetta.

Meidän poika on soitettu terveenä kotiin hoidosta, kun oli 37,2 "kuumetta" - jäppisellä nousee tuon verran jo kunnon raivarin seurauksena.

Täh?! Missä sulla menee raja? Lapsella kuumeen raja on 38 astetta. Mittariin ei pidä tuijoittaa jos lapsi vaikuttaa sairaalta, mutta että alle 37 ja sä soitat vanhemman paikalle?! :O

kuumeen raja ehkä on 38. mutta jos lapsella on lämpöä tai lämmönnousua (mitä se 36,9 jo on), hän ei ole hoitokuntoinen. riehu siellä vaan, näin mä toimin. en halua itsekään sairastua, joten en ota puolikuntoisia lapsia ryhmääni.

[QUOTE="hoitaja";25889756]kuumeen raja ehkä on 38. mutta jos lapsella on lämpöä tai lämmönnousua (mitä se 36,9 jo on), hän ei ole hoitokuntoinen. riehu siellä vaan, näin mä toimin. en halua itsekään sairastua, joten en ota puolikuntoisia lapsia ryhmääni.[/QUOTE]

Arvon hoitaja. 36,9 EI ole lainkaan epänormaali lämpö lapsella. Lapsen ruumiinlämpö vaihtelee suuresti vuorokauden sisällä ja ruumiinlämpö saattaa nousta helposti päälle 37 jos lapsi on kovin paljosti vaatetettu, lapsi riehuu tai huutaa/raivoaa. Jo pelkästään fys.tekijät nostavat/laskevat ruumiinlämpöä puolen asteen verran.
Alle 2v kuumeen rajana pidetään 38,5 ja yli 2v 38. Alle tämän on lämpöilyä mutta tuo mainitsemasi 36,9 ei ole edes pientä lämpöä vaan täysin normaali lukema.
On kuitenkin tärkeämpää aina muistaa kiinnittää huomio lapsen vointiin. Mittarin lukemaa kannattaa tuijottaa vasta siiä vaiheessa kun lapsi on selvästi kovassa kuummeessa ja silloinkin vain sen vuoksi, että huomaa laskeeko kuume lääkkeellä.

Mikä sai sinut mittaamaan lämmön lapselta, jos hän kerran on normaali oma itsensä? Lapsilla lämpötila vaihtelee vuorokaudenajan, vaatetuksen, fyysisen aktiivisuuden ym. mukaan. Ja 36. EI todellakaan ole lämpöä lapsella.

Ja jos mulle hoitaja soittaisi kesken työpäivän ja kertoisi että lämpöä on tuon verran, hörähtäisin ja kertoisin tulevani hakemaan lapseni sitten kun pääsen töistä.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
vien ja varmasti en hae hoidosta kesken päivän jos ainoa "oire" on lpö 36,9. Meidän muksuille täysin normaali lämpö. Jos hoitaja toistuvasti soittelis tuollaisesta asiasta töihin, niin tekisin ilmoituksen esimiehelle ja saisi etsiä töitä jotka kiinnostavat.

Yhteistyössä