3kk syöttövälit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minna

Vieras
Heips,

Kuinka usein teidän 3kk vauvat syövät? Meillä haluttiin vielä viikko sitten rintaa n. 2h välein päivällä, mutta nyt syöttöväli on jo useamman päivän ollut 4-5h? Kuuluuko syöttövälin pidentyä? Yöllä neiti vetää pitkät unet, nyt jopa 6-7h, kerran tällä viikolla 22-6.30!!!! putkeen? Onko tämä nyt sitä rytmin löytymistä, vai onko vauvani ruokahalu jotenkin heikentynyt? Onko pitkien yöunien vetäminen näin pienellä vauvalla ihan ok? Kiitti jos joku jaksaa vastata!

Meillä typsy on jo viikkoa vaille 4kk...mutta kyllä meilläkin oli muutama viikko takaperin tiheämpää tuo ruokailu eli noin parin tunnin välein. Sitten syöttövälit piteni niin, että minä en meinannut ""osata elää"" niiden kanssa ja tuntui, että ruokahalu oli pienentynyt. Mutta juuri kun totuin siihen, niin tänään halusi ruokaa jopa tunnin välein!

Pidemmät yöunet alkoivat meilläkin siinä 3kk:n maissa...muutama täysi yö (21-07) ja välillä heräsi kerran yössä syömään, nyt on sitten nukutaan pääsääntöisesti koko yö, ainoa, että aamut ovat aikaistuneet (liekö valoisuudesta johtuvaa) eli nukkuu 20.30-6.30.

Täytyy kyllä olla iloinen kun noin hyvin nukkuu! :)

Meillä on vauva tasan kolme kuukautta. Kahden tunnin välein syödään päivällä ja yöllä n. kolmen tai neljän tunnin välein... Olen tässä odotellut, että koska alettaisiin nukkumaan pidempiä pätkiä, kenties koko yö....??

Hei,
meidän typykkä täyttää 4 kk ensi viikolla ja olen huomannut, että hänen rytminsä elävät omaa elämäänsä. Meillä nukuttiin koko yö ilman syöttöjä n 2-3 kk:n iässä ja päivällä nukuttiin paljon ja syöntiväli oli 3-4 tuntia keskimäärin. Nyttemmin päivällä syödään 1,5 -3 tunnin välein eli tahti on tosi tihentynyt ja yöllä syödään lähes joka yö kerran n. 04-05 (yö muuten menee putkeen 20.30-07.00). Olen sopeutunut siihen, että tilanne vaihtelee ja siihenkin olen jo asennoitunut, että seuraavien kuukausien aikana aikataulut menevät vielä moneen kertaan uusiksi, mutta odotan mielenkiinnolla ja yritän suhtautua positiivisesti.

Eli iloitse tästä vaiheesta, musta kaikki kuulostaa normaalilta ja ok:lta, varsinkin jos vauvasi on tyytyväinen ja paino/pituus kehittyy normaalisti. Mutta varaudu muutoksiin pitemmällä aikavälillä, vauvalle kun tulee kasvupyrähdyksiä, tiheän imun kausia, eroahdistusta, hampaita ym ym.

Tsemppiä!!!!

Juu, kiitoksiavastauksista. Näinhän se on, että rytmit vaihtuu ja muutosiakin taas on luvassa. Jotenkin tuntuu, että koko vauva on jotenkin ""rauhoittunut"". Lepäilee tyytyväisenä filtin päällä lattialla ja imee peukaloa ja touhuilee. Hymyilee kun menee lähelle....Ehkäpä alun kitinät on hetkeksi poissa:)

Niin, siis ei vielä, mutta yleensä 8 kk:n iässä varsinkin jos äiti palaa töihin samoihin aikoihin. Ilmenee mm. sillä tavalla, että vauva, joka on aiemmin nukkunut läpi yön ilam syöttöjä, alkaa heräillä useampia kertoja yön aikana ja haluaa tissiä tai pulloa. Tämä taas johtuu siitä, että vauva kaipaa äitiään, koska ei päivisin häntä näe niin kuin ennen.

Yhteistyössä