3kk vauvan päiväunet samassa paikassa kuin yöunet? Apua?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Tyhmä kysymys, mutta pojan nukttaminen päivisin on aika hankalaa, eikä nuku ollenkaan pitkää pätkää, vaan torkkuu sillon tällön 30-45min.

Olen yöt nukuttanut nyt vaunuissa poikkeuksellista syistä (normaalisti siis nukkuu pinnasängyssä, mutta emme asu nyt kotona), mutta nyt laitoin päiväunille samaan paikkaan kuin öisin, radio ja valot päällä. Iltaisin kun nukutan, annan maidon pimeässä ja en puhu mitään. Nyt en antanut maitoa vaan laitoin vaan vaunuihin, peitto päälle ja sinne simahti ilmaan mitään kiukkua!

Voiko vauva nyt luulla että on yö? Vai mitä ihmettä nyt tein oikein? :D

Olen myös käynyt vaunulenkillä ja välillä nukkuu, mutta välillä herää samantien kun lenkki ohi ja koitan jättää hänet vielä ulos nukkumaan, siinä sitten mene heijaamaan vaunuija 15 min välein, kun kavri herää.
Hän on kyllä herätessää aivan tuli kuuma ja jopa vähän hikinen, mahtaakohan herätä siihen epämukavaan oloon? Vaatteitakin on niin älyttömän vähän päällä jo..:/ Kuumakalle taitaa olla.

No tota päiväuni juttua oikeestaan. Tuntuu niin uskomattomalta, et nukahti mukamas noin helposti, muuten, ellei luule et on yö :D

Ja ton mä nyt oikeestaan tiesinkin, että sillä on kuuma, kuhan kirjottelen=) On tosi outoa, kun lapsella ei muutenkaan ole paljon vaatetta päällä ja siltikin hikoilee.

SeInka: kyllä on kummalinen vastaustyyli, kun ei osata ystävällisesti vastata. vaikka kysyisikin tyhmiä. Itseääsihän ei koskaan ole ollut tyhmiä kysymyksiä.

No nukkuisitko itse valot ja radioa päällä?? Mie en ole ikinä ymmärtänyt tätä että pienen vauvan pitäisi pystyä nukkumaan missä ja milloin vain.

Kyllä heillekkin on nukkumisrauha taattava. Tietenkään ei tarvitse muun perheen istua hengittämättä toisessa päässä taloa kun vauva nukkuu. Mutta rauhallinen hämärä paikka ja sinne ei tulla mekkaloimaan.

Meillä neljä lasta, isommat saavat leikkiä viereisessä huoneessa. Mutta makuuhuoneessa missä vauva nukkuu ovat verhot kiinni ja sinne ei todellakaan tule kukaan silloin kiljumaan. Tai laittamaan valoja tai soittamaan radiota tms.

Mä laitoin sinne siksi valot päälle ja radion HILJASELLE, jotta ei luulisi että nukutaan yö unia!? Ei meillä nyt musiikki täysilla pauhaa tai valot ihan kirkkaimmillaan! Koko kysymys ei liittinyt rasdion tai valoihin!

Huomaa että sulla on neljä lasta, kun olet kotona vaan lasten ympärille ja kaikki aivosolut kuollu, kun muuta elämää ei ole. Ottaa pikkasen pannuun tollaset vitun ylimieliset vastaukset!
Ja nyt olen niin lapsellinen kun käytän kirosanoja!

Miksi vauva ei sais luulla että nukutaan yöunia, pienellä vauvalla ei ole mitään tietoa siitä mitä unia nukutaan, ne muut tekemiset sitten tekee sen onko päivä vai yö, siis yöllä hyssytellään hämärässä/annettaan maitoa, päivällä unien jälkeen noustaan touhuamaan,eikä tarkotus ole yrittäää nukkua koko päivää..

Yhteistyössä