3v siirtyminen isompien päiväkotiryhmään kesäloman jälkeen... Kertokaas mielipidettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pusse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pusse"

Vieras
Meidän 3v4kk poika on viime elokuusta ollut päiväkodissa 1-3 vuotiaitten ryhmässä. Olisi siirretty jo keväällä tonne isojen puolelle, mutta kun oli niin hunosti tilaa, niin multa kysyttiin sopiiko että poika on tuolla pienten ryhmässä kevään loppuun ja kun poika viihtyi niin en löytänyt syytä kieltäytyäkään.

Itseasiassa olin vähän helpottunut, pelkäsin miten poika tuon siirron ottaa, kun ei mennäkään sieltä pienten ovesta ja vastassa on ihan eri lapset. Viime viikolla yksi hoitaja oli vienyt pojan kahtena päivänä tunniksi sinne isojen puolelle tutustumaan ja poika oli kuulemma ollut kuin Liisa ihmemaassa :D Oli ollut aivan haltioissaan... Joten äitinkin mieli vähän huojentui.

Lapsi on ollut hoidossa nyt keväällä pari päivää viikossa ja sama rytmi jatkuu kun siirtyy isoihin elokuussa.

Ja pitkän jaarittelun jälkeen asiaan... Eli poika on hoidosta lomalla juhannuksen jälkeen neljä viikkoa, joten ennen elokuuta olisi vielä yksi viikko pienten ryhmässä. Multa kysyttiin sitten että halutaanko että poika on pienissä vielä sen yhden viikon loman jälkeen ja siirtyy sitten isoihin vai että siirtyy suoraan isoihin? Nyt kun oon tän kirjoittanut niin tuntuu tosi hölmöltä, että olis sen yhden viikon...

Huomenna olis sitten viimeinen päivä pienissä, jos siirtyy loman jälkeen suoraan isoihin. Kai mä itse vaan kaihoilen tätä asiaa liikaa... Onko siinä mitään järkeä mennä pitkän loman jälkeen vanhaan paikkaan kun seuraavalla viikolla viimeistään siirtyy uuteen paikkaan? =)

Meillä siirtyy kohta 2v 8kk pienten ryhmästä isompien ryhmään elokuun puolessa välissä. Aloitti kesäloman tänään. Tieto siirtymisestä tuli postitse viime perjantaina. Kun päiväkodissa kuun alussa lopetettiin (siirtyi siis kolmeksi viikkoa perhepäivähoitajalle hoitoon, kun ei pk:ssa ollut tilaa kesällä) oli vielä tieto että jatkaisi pienten ryhmässä. Vähän jännittää muakin että miten käy. Uudessa ryhmässä on pari tuttua hoitajaa, kun aamuisin aina isojen puolelle poika jätetään sille puolen hoitoon, mutta poika itse ei ole tykännyt olla ko ryhmässä yhtään. Lisäksi paras kaveri muutti pois joten oli vähän hankala selittää ettei tämä kyseinen poika tule samaan paikkaan hoitoon kun oma poika kovasti kyseli ja lohdutteli itseään ettei ole mitään hätää kun kaverikin tulee sinne.

Meidän 3v3kk siirtyy suoraan nyt lomien jälkeen isojen ryhmään. Tosin tilannetta helpottaa se, että tuolla isojen ryhmässäkin kaikki hoitajat on tuttuja (pieni päiväkoti), isompi sisar on siellä ja muitakin ikäkavereita, jotka siirtyivät jo keväällä sinne.

Meillä meni suoraan isoille. Aina silloin tällöin kerroin että menee sitten loman jälkeen isojen ovesta isojen puolelle. Nyökytteli vaan ja sitten kun loman jälkeen palasi oli menossa pienten puolelle ja sinne kurkkasikin. Tuttu hoitaja sanoi että "moi Jenna, muistatko että sinä menet nyt tonne isojen puolelle". Lapsi oli ihan suu auki että häh ja katsoi minuun ja sanoin että juujuu sinä menet sinne ja sitten kääntyivät jo suupielet alaspäin. No sinne kuitenkin meni ja se olikin sitten kiva eikä olisi kotiin halunnut lähteä. Nimittäin tässä isojen ryhmässä oli jopa pieni trampoliini sisällä ja uima-allaskin.
Siinä päiväkodissa oli ryhmät 1-3, 3-5 ja 4-6. J

Yhteistyössä