On kamalan paha mieli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikku82

Jäsen
11.11.2004
503
0
16
Oltiin tänään tutustumassa päiväkotiin. Tyttö 1,5v ja poika 3v kanssa.
Mentiin ensin pienten puolelle. Siellä oli aivan ihana täti ja yksi mies-avustaja. Lapset olivat iloisia ja leikkivät nätisti. Meidänkin lapset alkoi heti leikkimään ja tutustumaan hyvillä mielin uusiin paikkoihin. Juteltiin tarhan aloituksesta ym.

Sitten oli aika mennä pojan kanssa isojen puolelle, tyttö jäi iloisena pienten puolelle siksi aikaa leikkimään.

Mentiin siis isojen puolelle, kun astuttiin ovesta sisään ensi vaikutelma oli:
kauhea huuto, levottomuus, itkuisuus, tädit väsyneitä ym.
Tätejä oli siellä kaksi. Poika aika varovaisesti uskaltautui tulla isojen puolelle ja meni rauhalliseen nurkkaan tutkimaan autoja.
Kumpikaan tädeistä ei tullut ensin mitään juttelemaan, menin pojan kans tutkimaan pikkuautoja ja mies istui tuolille ja jutteli jonkun pienen pojan kans.

Mulle tuli kauhee oli. Tännekö mun pitää tuoda poika hoitoon? Mua alkoi itkettää, nielin kyyneleitä ja yritin skarpata pojan vuoksi. Sitten toinen hoitajista tuli sanomaan että yksi hoitajista on kipeä ja uusi hoitaja aloittaa viikon päästä. Mä itkin.

Toinen hoitaja sai uuden työvuorolistan, huokaisi ja pudisteli päätään. Hoitajat keskustelivat keskenään " ei tässä edes ulos päästä, vaikka vanhemmille ollaan luvattu ainakin se yksi ulkoilu..."

Tässä vaiheessa mä pyyhin jo kyyneleitä paidan hihaan ja koitin varoa ettei ripsarit ihan poskille levähtäisi. Multa kysyttiin onko pojalla allergioita, johon vastasin ei. Sitten kysyttiin eikö mulla ole mitään kysyttävää johon vastasin että ei. Sitten se hoitaja kysyi "onko sulla joku hätä?" Ja sanoin "tuntuu vaan niin haikeelta"...en osannu muuta sanoa siinä tunnetilassa eikä sekään mitään enää sanonut.

Yritin ottaa itseäni niskasta kiinni ja mentiin katsomaan päiväunipaikkaa.

Hoitolapset olivat tosi levottomia, heittelivät leluja seinille, rimpuilivat hoitajien sylissä ym. Mä halusin vaan äkkiä pois sieltä.
Mentiin hakemaan tyttö pienten puolelta, ja tyttö oli iloisesti leikkinyt koko sen ajan ilman mitään hätää.

Sovittiin ensi viikolle vielä pienet tutustumiskäynnit.

Mua vaivaa kauheesti toi isojen puoli...Tuli niin huono fiilis että oon itkeä tihrustanut aika paljon tänään. Tiedän kyllä, että siellä oli huono hetki, liian vähän hoitajia niin isolle porukalle.

Iltapalalla poika sanoi "se tarha oli ihan kiva, mutta ajattelin mennä oonan kans pienten puolelle" (oona on siis pienempi lapemme).

Huh huh...miten tästä eteen päin?

Voisiko hän mennä vielä pieniin? Onneksi 3v aika hyvin pärjää ja molemmat lapsesi vaikuttavat rohkeilta ja reippalta, jotka tulevat hyvin hoidossakin pärjäämään ja toisten kanssa. (pieni jäi heti iloisena leikkimään vieraaseen paikkaan ja isompi meni katselemaan leluja vaikka hulabaloo huoneessa).

ymmärrän sinua täysin. liekkö kyse samasta päiväkodista missä omat lapseni on? uskallatko sanoa missä päin suomea tää tapahtu, vaikka yv:nä. tuolla kiireen vaistoaa jo oven avatessa. eskareiden aikuiset sentään kerkiävät juttelemaan.

Kai sitä voisi kysyä ensi viikolla, jos poika sais aluksi olla pienten puolella...mä kyllä epäilen ettei onnistu. Toivottavasti siellä on ensi viikolla eri meininki..
Jos toi sama meininki jatkuu, en kyllä pysty jättää poikaa sinne. En missään nimessä!
Ihan reippaasti lapset tutustui päiväkotiin, olin itsekin ihan yllättynyt miten hienosti meni. (siis lapsilla, mulla meni vähän kehnommin)

Alkuperäinen kirjoittaja pikku82:
Kai sitä voisi kysyä ensi viikolla, jos poika sais aluksi olla pienten puolella...mä kyllä epäilen ettei onnistu. Toivottavasti siellä on ensi viikolla eri meininki..
Jos toi sama meininki jatkuu, en kyllä pysty jättää poikaa sinne. En missään nimessä!
Ihan reippaasti lapset tutustui päiväkotiin, olin itsekin ihan yllättynyt miten hienosti meni. (siis lapsilla, mulla meni vähän kehnommin)

Millainen ikäjakautuma siellä päiväkodissa on niissä ryhmissä? Meillä on pienempien ryhmä 0-3v. Hyvin se menee. Ja jos vielä sun lapset saavat käydä päivän aikana toistensa kanssa leikkimässä niin molemmat sopeutuvat paremmin.

Hei jos henkilökuntaa sairaana eikä olleet päässeet ulos niin silloin lapset ovat monesti levottomia ja jos tädeilläkin sit sen vuoksi pipa vähän kireenä, kun liian vähän henk.kuntaa ja töitä riittäs.Eivät varmaan ehtineet keskittymään teihinkään tarpeeks jos osastolla menoa ja meininkiä. Ens kerralla voi olla jo ihan eri meno ku henkilökunta kokonaisuudessaan paikalla.

Elä vielä eka kerrasta tee johtopäätöksiä kattele rauhassa jonkin aikaa.. Kyllä se helpottaa ja poikakin vaikuttaa reippaalta niin varmasti sopeutuu ja pärjää ryhmässä hyvin.

Kun on paljon lapsia samassa tilassa koko päivän sisällä niin kyllä se useimmiten tuntuu siltä että lapset kiipeilee seinille ja aikuiset mieluiten juoksis karkuun.......(ei siis oikeesti juokse...)

Ja hyvin se menee, usko pois. Tsemppiä tarhan aloitukseen.

Millainen ikäjakautuma siellä päiväkodissa on niissä ryhmissä? Meillä on pienempien ryhmä 0-3v. Hyvin se menee. Ja jos vielä sun lapset saavat käydä päivän aikana toistensa kanssa leikkimässä niin molemmat sopeutuvat paremmin. [/quote]

Sama ikäjakautuma. Poika täytti joulukuussa 3 joten on nuorin isojen ryhmässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Biibi:
Hei jos henkilökuntaa sairaana eikä olleet päässeet ulos niin silloin lapset ovat monesti levottomia ja jos tädeilläkin sit sen vuoksi pipa vähän kireenä, kun liian vähän henk.kuntaa ja töitä riittäs.Eivät varmaan ehtineet keskittymään teihinkään tarpeeks jos osastolla menoa ja meininkiä. Ens kerralla voi olla jo ihan eri meno ku henkilökunta kokonaisuudessaan paikalla.

Elä vielä eka kerrasta tee johtopäätöksiä kattele rauhassa jonkin aikaa.. Kyllä se helpottaa ja poikakin vaikuttaa reippaalta niin varmasti sopeutuu ja pärjää ryhmässä hyvin.

Kun on paljon lapsia samassa tilassa koko päivän sisällä niin kyllä se useimmiten tuntuu siltä että lapset kiipeilee seinille ja aikuiset mieluiten juoksis karkuun.......(ei siis oikeesti juokse...)

Ja hyvin se menee, usko pois. Tsemppiä tarhan aloitukseen.

Ihan totta. Joskus itsestänikin tuntuu että jos ei pääse ulkoilee, lapset on levottomia ja alkaa riehumaan, ja kyse siis kotona olemisesta kahden lapsen kanssa...Voi vaan siis kuvitella mikä tilanne on kun on kaksi hoitajaa ja lapsia se 20-30 (en edes tiedä kuinka monta niitä lapsia siellä oli)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:
jää kotiin lasten kanssa, ovat vielä niin pieniä.

Voi että, se olisikin niin ihanaa! Rahatilanne nyt on mikä on, ja lompakon nyörejä on kiristettävä, mutta ehkä se on sen arvoista jotta lapset saavat olla kotona.

Menen kuitenkin vielä ensi viikolla lasteni kanssa tutustumaan ja katsomaan mikä tilanne on.

Niitä nyörejä voi kiristää aika paljonkin jos on valmisluopumaan tietyistä asioista. Jos ei ole suuria velkoja (niitäkin voi sopia vaikka puoleksi vuodeksi piniin eriin) niin jo lehtien ym lopetus parantaa taloutta ja voi olla lasten kanssa kotona. =)

Mua melkein itketti tuo sun poikas kommentti, voi pientä.

Voi ei.. mullaki tuli tippa linssiin kun luin tämän. Poikaraukka, en halua ajatella sen mielipahaa kun huomaa ettei saakaan siskon kanssa mennä samaan..Jos yhtään sulla on mahdollista olla vielä kotona, mene kiltti vasta myöhemmin töihin.Se aika kun kuluu niin nopeasti ja kyllä sitä vähemmälläkin tulee toimeen kun asennoituu oikein.Ja mieti mitä saat sen puutuvan rahan tilalle!!!Nyt tienaamiasi rahoja ei lapset isona muista, mutta varmasti muistavat tunnelmat ja tapahtumat..

Alkuperäinen kirjoittaja irvitikeri:
Voi ei.. mullaki tuli tippa linssiin kun luin tämän. Poikaraukka, en halua ajatella sen mielipahaa kun huomaa ettei saakaan siskon kanssa mennä samaan..Jos yhtään sulla on mahdollista olla vielä kotona, mene kiltti vasta myöhemmin töihin.Se aika kun kuluu niin nopeasti ja kyllä sitä vähemmälläkin tulee toimeen kun asennoituu oikein.Ja mieti mitä saat sen puutuvan rahan tilalle!!!Nyt tienaamiasi rahoja ei lapset isona muista, mutta varmasti muistavat tunnelmat ja tapahtumat..

PEESAAN!!!
Työvuosia kerkeät vielä tekemään vaikka kuinka paljon, mutta
NÄITÄ VUOSIA ET KOSKAAN SAA TAKAISIN, KUN LAPSET ON PIENIÄ!!!

Niin, mieki laskin itselleni mahtavan palkan aikoinaan siitä, että olin kotona. Oikeesti kun ei muita tuloja ollut... ja kun kaikelle säästetylle rahalle laskee sen, että verotkin täytyy ensin tienata, saa ihan mukavan summan, vaikka niillä ei oliskaan oikein todellisuuspohjaa. Ikinä en ole noita muutamaa vuotta katunut, vaikka merkkivaatteita ei ostettukaan enkä itsekään ostellut. Ne on liian pieniä iloja kaiken sen entisen rinnalla, mitä oli herätä kaikessa rauhassa lasten kans aamulla. Kellonaikoja ei tunnettu vuosikausiin silloin, mutta koko päivä meni ruokaa laittaessa ja puuhatessa - nettiin ei olis ehtinyt ainakaan silloin:-)

Yhteistyössä