3v syö vain purkkiruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sagg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla kohta 7v lapsi ja syö vieläkin joskus noita pilttejä ja ensipuuroja. Varsinkin, kun on kipeä. En näe siinä mitään pahaa, vaikka moni on ollut kovinkin huvittunut. Kyllä sun lapsi siirtyy ihan "normaaliin" kotiruokaan pikkuhiljaa. Sekoitat tosiaan valmisruoan joukkoon vähän esim perunaa. Meillä ruokailujen kanssa ollut ongelmaa aina. Saattaa mennä kolmekin päivää, ettei söisi juuri mitään. Ärsyttää sellaset, jotka sanoo, että kyllä se syö sitten kun nälkä tulee yms..

niin, helppo niitten on sanoa joiden lapset syö mitä eteen kannetaan.
Meillä siis syödään leipää, karjalanpiirakoita, kurkkua, porkkanaa, omenaa, viininrypäleitä, rusinoita, jugurttia, muroja, mysliä, jne...

Suurin yök on makkara, juusto, puuro ja se normaali kotiruoka.
No, tänään teen illalla jotain keittoa ja sotken sitä purkkiruokaan ja kokeilen...

Alkuperäinen kirjoittaja sagg:
niin, helppo niitten on sanoa joiden lapset syö mitä eteen kannetaan.
Meillä siis syödään leipää, karjalanpiirakoita, kurkkua, porkkanaa, omenaa, viininrypäleitä, rusinoita, jugurttia, muroja, mysliä, jne...

Suurin yök on makkara, juusto, puuro ja se normaali kotiruoka.
No, tänään teen illalla jotain keittoa ja sotken sitä purkkiruokaan ja kokeilen...

Siis jos meillä syötäis noita mitä teilläkin syödään niin olisin jo ikionnellinen (karjalanpiirakat, myslit, rusinat porkkana, leipä ). Kyllä nekin on ravitsevia mutta tietysti kotiruokaakin joukkoon pitäis vähän mahtua. Meilläkin menee alas viinirypäleet, murot ja jogurtti ja joskus leipäkin (ainakin se voi päältä ;) ).

Alkuperäinen kirjoittaja ajatus:
Yksi vaihtoehto on myös, että tekisit parempaa ruokaa, jolloin lapsellesikin maistuisi?

no ootpas sinä kiva kaveri.

ap:lle sanoisin, että kannatan tuota jonkun aiemman ehdotusta - samaa kotiruokaa tarjolle kuin muillekin, ja jos ei syö niin sitten ei syö. jos lapsesi on muuten terve, niin tiukka linja vaan. meidän nirso 6-vuotias suostuu nykyisin syömään jopa savukalaa, kun ei ole (enää) annettu hänelle mitään erikoisasemaa.

En kyllä voi tajuta, miten lapset voi tykätä noista purkkiruuista, meilläkin eilen pitkästä aikaa tarjottiin 1 purkillinen jotain makaroni+lihapullasössöä, joka haisee niin pahalta, etten voi itse sitä ruokailua edes valvoa nyt kun olen raskaana, siis yök.

Ja tyttö 1 v 11 kk veteli KOKO purkin ja sanoi vähän väliä NAM NAM. :x :D Ei vaan voi tajuta, miten se VOI olla herkkua. :o

Meidän tyttö tosin syö kotiruuatkin kohtuullisella ruokahalulla, mutta ei se silloin sano nam nam. :D

Laitoin ihan vähän makkarakeittoa purkkiruuan sekaan ja meni alas. Ei huomannut varmaan edes eroa. Huomenna laitan vähän enemmän sitten...

Eniten mua huolettaa vähän erikoisemmat ruuat, pastat ja risotot, mitenkähän niitä oppii ikinä syömään...

Yhteistyössä