3v vaippa aamulla aina ihan täysi....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25974065]ei hän ole vielä kypsä jättämään yövaippaa pois. Onhan asiat kuitenkin siinä mielessä mallillaan että ei enää päiväsaikaan tarvitse vaippaa. Kyllä se siitä vielä onnistuu, anna pojalle aikaa. Meillä on hiukan alle 3-vuotias ja on nyt noin kuukauden ollut ilman yövaippaa. Vaikka meilläkin juomista rajoitetaan iltaisin niin sitä pissaa todellakin tulee se puoli potallista aamulla joten siinä mielessä varmaankin aivan normaalia tuo pissamäärä lapsellasikin on. Voithan toki kokeilla josko heräisi poikasi pissalle ilman vaippaa, mutta varaudu tulvavaurioihin. Minä itse ainakin odottelisin kaikessa rauhassa vielä.[/QUOTE]

Kiitos kirjoituksestasi :) tosiaan puolestani ei pojalla ole mikään kiire päästä vaipasta eroon öisin... ihan rauhassa ja omaan tahtiin.. tuo vaan on kurjaa kun sitä tulee niin paljon, että ei vaippakaan enään pidä ja kun on atooppinen ja kuiva iho, vaikka sitä useasti päivässä rasvaillaan.. pissa ärsyttää sitä entisestään kun tulee iholle.. vaikka se aina toki pestään ja rasvataan taas sen jälkeen...

Siis vielä 3-vuotias käyttää vaippaa? Tietenkin silloin ymmärrän, jos on jokin sairaus, mutta jos on terve lapsi, niin kyllä silloin 3-vuotias on jo iso käyttämään vaippaa. Itse pääsin vaipoista eroon jo alle 2-vuotiaana.

[QUOTE="vieras";25974128]Juuri tulleet pissat tunnistaa vaipasta siitä, että se vaippa on kuuma. Pitkään vaipassa olleet pissat ovat jäähtyneet ja viileät. Ei ne ihan kylmiksi mene, mutta ero on selkeä, kuopuksen aamupissavaipoista sen huomasi helposti, kun pissasi aamulla herätessään. Pian sen jälkeen päästiinkin luopumaan yövaipoista.[/QUOTE]

vaipassa usemiten on pissa jo jäähtynyt mutta nuo jotka tulee yli vaipasta ovat varmaankin tulleet juuri kun eivät ihan niin viileitä ole... joten siihen poika varmaan herääkin sitten kun kastuu housut...

[QUOTE="vieras";25974157]Siis vielä 3-vuotias käyttää vaippaa? Tietenkin silloin ymmärrän, jos on jokin sairaus, mutta jos on terve lapsi, niin kyllä silloin 3-vuotias on jo iso käyttämään vaippaa. Itse pääsin vaipoista eroon jo alle 2-vuotiaana.[/QUOTE]

no niin :D odottelinkin jo koska näitä tähän ketjuun ilmestyy... et siis ilmeisestikään lukenut koko ketjua edes...

tässä taas pieleen mennyt kuivaksi opetteleminen... herkkuskausi on siinä 1,9kk jälkeen, sillon opetetaan lapsi. kolmevuotiaa vaipoissa... ei hyvää päivää.Ettekö te mitään osaa itse tehdä? Ai niin mutta taidattekin olla niitä kotiäitejä.

tässä taas pieleen mennyt kuivaksi opetteleminen... herkkuskausi on siinä 1,9kk jälkeen, sillon opetetaan lapsi. kolmevuotiaa vaipoissa... ei hyvää päivää.Ettekö te mitään osaa itse tehdä? Ai niin mutta taidattekin olla niitä kotiäitejä.

niin joo, että jos lapsi on päiväkuiva niin sitten vaan kerta heitolla vaipat pois ja annetaan nukkua pissassa kun ei herää yöllä vessaan tai siihen että pissaa on vaatteet ja sängyt täynnä...
ja sinä taidat olla näitä joiden on pakko päästä pätemään jokaiseen ketjuun kun työttömänä olet kotona ja lapsia ei ole siunaantunut.

Älä suotta lähde lastasi herättämään yöllä vessaan, koska ei ole vielä hormonaalisesti kypsä kuivana olemiseen - kuten sen itsekin jo tiedostit :). Meilläkin oli keskimmäisellämme samanlainen "läpi lorahtaa"- kausi, joka meni sukkelasti ohi, josko olisi teilläkin kyse samasta. Eli hiukan ennen lopullista aamuheräämistään, siinä unen ja valveen rajamailla, teki sitten ne isot pissit vaippaansa ja eihän se vaipan imukyky sitten moista kestänyt...

Kaikki ajallaan, hienolla mallillahan teillä jo on :)!

:laugh:...kiitos sinulle hyvistä ja remakoista nauruista! Tarviitko muuten kuinkakin kovasti sitä sädekehäsi kiillotusapua??!!...:saint:..laitoin ihan mallikuvankin tuohon ;)

Älä suotta lähde lastasi herättämään yöllä vessaan, koska ei ole vielä hormonaalisesti kypsä kuivana olemiseen - kuten sen itsekin jo tiedostit :). Meilläkin oli keskimmäisellämme samanlainen "läpi lorahtaa"- kausi, joka meni sukkelasti ohi, josko olisi teilläkin kyse samasta. Eli hiukan ennen lopullista aamuheräämistään, siinä unen ja valveen rajamailla, teki sitten ne isot pissit vaippaansa ja eihän se vaipan imukyky sitten moista kestänyt...

Kaikki ajallaan, hienolla mallillahan teillä jo on :)!

Mukava kuulla ettei poika siis ole ainoa, muillakin on ollut vastaavaa :)
eiköhän tämä tästä kohta ohi ole menossa kun on jo jonkin aikaa ollutkin.. ja kun välillä on aamuja ettei tule läpi vaipasta.. odotellaan siis :)

Kurjuus mitä vastauksia joiltakin!!!

Mutta siis ei todellakaan ole mitään hätää yökastelun kanssa tuossa iässä! Neuvolassakin asiaan puututaan vasta jos 5v vielä tarvitsee yöllä vaippaa. Älä siis hätäile. Yökuivuus ja päiväkuivuus on ihan eri asioita ja päiväkuiva kerroit hänen jo olevankin. Yökuivuus tulee sitten kun siihen on hormonaalisesti valmis. Sitä voit kysyä vaikka mistä asiantuntijoilta, lääkäreiltä ja neuvolasta. Tuossa iässä on ihan turhaa alkaa herätellä, siitä ei ole mitään hyötyä, päinvastoin, syvä uni katkeaa lapselta toistuvasti.

Anna lapselle aikaa! Hyvin usein kaikki käy yht'äkkiä. Meidän tyttö oli päiväkuiva ennenkuin täytti 2v ja vasta kuukausi sitten oppi yökuivaksi, nyt 3,5v vanha. Vielä pari kuukautta sitten pissasi aivan totaalitäysiä vaippoja, kuten teilläkin. Sitten erään kerran, hän sanoi itse, että voisiko nukkua pikkareilla yön. En ollut aiemmin ehdottanut edes sitä, koska kuivia vaippoja ei ollut kuin muutamana yönä/kk. Annettiin ilman muuta kokeilla, ekana yönä sänky kastui. Ei todellakaan nuhdeltu mitenkään, kannustettiin että kyllä vielä opit. Seuraavasta yöstä olikin sitten kuiva. Kävi todella yllättäen siis ja lapsen omasta aloitteesta. Usealta ystävältä olen myös kuullut, että lapsi on alkanut itse puhua vaipattomista öistä. Silloin vain kannustamaan asiassa!

Älä siis kiirehdi, etsi sopiva riittävän hyvin imevä vaippa. Meidän allergiselle lapselle ei myöskään käyneet Lidlin eikä Pamperssin vaipat. Vain Libero ja Muumit kävivät. Ja ehdottomastio noista enemmän oli imukykyä Muumien housuvaipoilla. Muistaakseni 7 kokoa oli viimeiset.

Ikinä kuullut yökastelusta? :D Mun siskonpoikani pissasi yöllä sänkyyn vielä kouluikäisenäkin.

Meillä päästiin päivävaipoista eroon molempien kohdalla 2 v:nä, yövaipasta kuopus luopui 3 v:nä ja esikoinen 4,5 v:nä. :) Esikoisen kohdalla kokeiltiin moneen otteeseeen jättää vaippa pois, lopputulos oli likomärässä sängyssä sikeästi nukkuva tyttö. Sitten 4,5 v:nä alkoi vaan yhtäkkiä itse herätä yöllä pissalle.

[QUOTE="voi";25974578]Kurjuus mitä vastauksia joiltakin!!!

Mutta siis ei todellakaan ole mitään hätää yökastelun kanssa tuossa iässä! Neuvolassakin asiaan puututaan vasta jos 5v vielä tarvitsee yöllä vaippaa. Älä siis hätäile. Yökuivuus ja päiväkuivuus on ihan eri asioita ja päiväkuiva kerroit hänen jo olevankin. Yökuivuus tulee sitten kun siihen on hormonaalisesti valmis. Sitä voit kysyä vaikka mistä asiantuntijoilta, lääkäreiltä ja neuvolasta. Tuossa iässä on ihan turhaa alkaa herätellä, siitä ei ole mitään hyötyä, päinvastoin, syvä uni katkeaa lapselta toistuvasti.

Anna lapselle aikaa! Hyvin usein kaikki käy yht'äkkiä. Meidän tyttö oli päiväkuiva ennenkuin täytti 2v ja vasta kuukausi sitten oppi yökuivaksi, nyt 3,5v vanha. Vielä pari kuukautta sitten pissasi aivan totaalitäysiä vaippoja, kuten teilläkin. Sitten erään kerran, hän sanoi itse, että voisiko nukkua pikkareilla yön. En ollut aiemmin ehdottanut edes sitä, koska kuivia vaippoja ei ollut kuin muutamana yönä/kk. Annettiin ilman muuta kokeilla, ekana yönä sänky kastui. Ei todellakaan nuhdeltu mitenkään, kannustettiin että kyllä vielä opit. Seuraavasta yöstä olikin sitten kuiva. Kävi todella yllättäen siis ja lapsen omasta aloitteesta. Usealta ystävältä olen myös kuullut, että lapsi on alkanut itse puhua vaipattomista öistä. Silloin vain kannustamaan asiassa!

Älä siis kiirehdi, etsi sopiva riittävän hyvin imevä vaippa. Meidän allergiselle lapselle ei myöskään käyneet Lidlin eikä Pamperssin vaipat. Vain Libero ja Muumit kävivät. Ja ehdottomastio noista enemmän oli imukykyä Muumien housuvaipoilla. Muistaakseni 7 kokoa oli viimeiset.[/QUOTE]

Sanopa muuta, mistä näitä aina riittääkään :) Onneksi on kuitenkin teitä ihania joilta saa kunnon vastauksia :)

Eli voi olla että joku kaunis päivä tilanne vain muuttuu :) odotellaan....
nytkin jos vahinko on tullut niin siitä ei mitään numeroa ole tehty, laitettu petivaatteet vaan pyykkiin :)

Noita muumeja meillä joskus taisi ollakin, voisin niitä kokeilla seuraavaksi, kiitos vinkistä :)

Älä hätäile! Aiheutat turhaa harmia vaan itsellesi ja lapselle jos tässä vaiheessa yrität jättää vaippa pois. Kuten joku jo kirjoittikin niin yökastelua aletaan hoitaa aikaisintaan 5-vuotiaana. Oma lapseni oppi yökuivaksi vasta 6,5-vuotiaana.

Meilläkin oli kausia, jolloin vaippa ei imenyt yöllistä pissamäärää. Silloin vaihdoin vaipan yön aikana. Mun kokemukseni mukaan runsas rasvaus heikentää vaipan imutehoa.

Lapsen juomista ei kannata kovasti rajoittaa, riittävä nesteensaanti on tärkeää. Ilta-aikaan vesi on varmasti paras janojuoma, sitä ei tuli lipitettyä liikaa hyvän maun vuoksi.

Jotkut eivät selvästikään tajua, että lapset kehittyvät eri tahtiin ja vaikka se oman kullannuppu on oppinut kuivaksi 2kk iässä niin se ei onnistu kaikilla.

Vähän järjentoimintaa nyt kehiin mammat.

Yhteistyössä