3v5kk ja 107 cm pituutta -onko mielestäsi normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lenkkimakkara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lenkkimakkara

Vieras
Kysyn nyt ihan sen vuoksi, että oon alkanut miettiin tota meidän tytön pituutta et onkohan toi ihan normaalia enää? Pitäiskö vaatia jotain kokeita otettavaksi? Minä oon ihan normaali persjalkanen 168 cm ja mies 183 cm eli ihan normipituisia. Vai pitäiskö vaan luottaa et kasvaa omaan tahtiinsa? kaikki muuten näyttää olevan kunnossa. Tyttö on terve ja reipas. Miehen siskolla ollut ilmeisesti nuorena jotain häikkää kasvuhormoneissa, kun kasvanut pituutta vielä lukioikäisenäkin. Nyt aikuisena todettiin kilpirauhasen liikatoiminta. Tätäkin olen miettinyt voiko olla meidänki tytöllä jotain vastaavaa? Kellään kokemuksia asiasta?

mulla on poika 4v 4kk ja pituutta oli tasan 110cm ja mun mielestä on ihan normaalia? ei terkkakaan sanonut yhtään mitään. vanhempien pituudet samat suunnilleen kuin teilläkin.

Itse kysymyskeen en osaa vastata, mutta pojan tarhakaveri täyttää 4v heinäkuulla ja on 110cm pitkä. Äiti hyvinkin 168cm paikkeilla ja isä päälle 180cm.

Pidätkö lastasi lyhyenä? Mun tyttö oli 4v neuvolassa 108cm ja neuvolatätin mielestä pitkä tyttö. Ja samanikäisistä kavereista on pisimmästä päästä. Isännän kans ollaan molemmat n.175cm.

Alkuperäinen kirjoittaja Saparo79:
Pidätkö lastasi lyhyenä? Mun tyttö oli 4v neuvolassa 108cm ja neuvolatätin mielestä pitkä tyttö. Ja samanikäisistä kavereista on pisimmästä päästä. Isännän kans ollaan molemmat n.175cm.

Varmaan pitää lastaan pitkänä...

Alkuperäinen kirjoittaja nyt ei ymmärrä:
mulla on poika 4v 4kk ja pituutta oli tasan 110cm ja mun mielestä on ihan normaalia? ei terkkakaan sanonut yhtään mitään. vanhempien pituudet samat suunnilleen kuin teilläkin.

no onhan toi poikas lähes vuoden vanhempi ku aapeen lapsi. Ei sen puoleen et pitäisin ap:n lastakaan mitenkään erityisen pitkänä. Ihan normaalilta musta vaikuttaa

Itse just katoin omaa neuvolakorttia ja olen ollut 4v 111cm ja mies 107cm.
Ystäväni tyttö oli just 4v neuvolassa 110cm tyttösi on pitkä varmaan verrattuna muihin ikäisiinsä mutta normaalia on minusta kasvu.

no mulla on 3,5v tyttö kanssa 107cm pitkä, mutta olen itekin 184... mies tosin vain 173.. =) ihan normaalina mä tuota vielä ainakin pidän, mua ittee on tutkittu koko lapsuusaikani, eikä mitään vikaa koskaan löytynyt, vaikka isokokoinen olenkin, ja ekan kerran on lukenu neuvolakirjassa 6kk ikäisenä, että velliannoksia pienennettävä...

Yhteistyössä