3vuotiaalle iski hirveä paniikki aamulla, kun pikkuveli ei ollutkaan huoneessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaMYY
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PahaMYY

Aktiivinen jäsen
27.10.2004
2 870
0
36
Ihan tajuton huuto kohtaus: missä on vauva?
Huusi ja huusi..
Pikkumies on hirveässä flunssassa ja yö valvottiin, joten pikkumies nukkui meidän välissä.
Oli varmaan kauhun paikka ,kun pikkuveli oli tehnyt katoamis tempun yöllä :D

Nukkuvatko teidän sairaat lapset teidän vieressä vai valvotteko yön lapsen vieressä vai kuinka teillä' toimitaan, jos lapsi ei lapsi ei nuku sairauden yms muun takia?

Meillä esikko 4v nukkuu ainakin puolet öistään meidän vieressä, oli kipeä tai ei.
Ja nukkuu aina myöhempään kuin pikkusiskonsa.

Mutta paniikki silläkin tulee jos sisko "puuttuu".
Aamulla kun herää, niin sisko on usein pihalla päikkäreillä ja ensimmäinen kysymys on aina: "Missä vauva?"

Silloin kun pienempi syntyi, niin esikoinen oli joka ilta huolissaan, että muistinko ottaa vauvan mukaan kun lähdettiin yläkertaan nukkumaan :D

Hoitoon niitä ei voi viedä erikseen tai eri paikkaan, yöksi ainakaan.
Kokeiltiin pariin kertaan, mutta ei siitä mitään tule. Kumpikin heittäytyy hankalaksi.

Onneksi meidän "lastenhoitajat" huolii 2 kerrallaan ilman ongelmia.

Meillä myös saa lapset kömpiä viereen jos ei muuten uni tule esim sairauden vuoksi. Ja muutaman kerran olen aamulla herätessä huomannut että meidän sänkyyn on jompikumpi yöllä kömpinyt eikä itsellä ole mitään havaintoa.
Viimeksi oli nuoremalle tullut pissavahinko ja oli itse riisunut märän yöpuvun ja ottanut kaapista kuivan ja sitten tuumannut että kömpii meidän kuivaan sänkyyn. Aamulla asia vasta selvisi meillekin ja olin ihan tyytyväinen että sain itse nukkua eikä tarvinnut keskellä yötä ruveta vaihtamaan kuivia petivaateita ehtihän sen aamullakin.

Luulen kumminkin että jos joka yö tapahtuisi tuo viereen kömpiminen tekisin sille stopin, mutta sen verran harvoin tulevat joko ovat kipeitä tai sitten painajaisten vuoksi joten saahan sitä tulla

Yhteistyössä